למה אנחנו כל כך עייפים? הנה כמה סיבות שאולי לא חשבתם עליהם

כבר אמצע היום ואתם עדיין לא מצליחים לגלות ערנות? הנה כמה סיבות נפוצות לעייפות שנמשכת גם כשאתם ישנים מספיק

כבר אמצע היום ואתם פשוט לא מצליחים לצאת מהילוך ראשון (וזו לא הפעם הראשונה)? יש רשימה ארוכה של סיבות אפשריות שעשויות להיות האחראיות לכך, אולם רבות מהן הם דברים שאפשר להשפיע עליהם על ידי התנהלות נכונה יותר.

שאלו את עצמכם: האם אורח החיים שלכם זקוק לשינוי? "הרגלים יומיומיים יכולים לעשות הבדל גדול", מסביר החוקר תיאודור פרידמן, שמכהן כיו"ר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת צ'ארלס. "אם אתם לא ישנים טוב, קשה לכם להתאמן וקשה לכם לאכול תזונה בריאותית, כדאי שתדעו שהכל קשור זה בזה".

מבוגרים צריכים בין שבע לתשע שעות שינה ביום, לאכול תזונה מאוזנת של פירות, ירקות וחלבונים רזים ולקבוע מינון קבוע של פעילות גופנית. אם יש לכם את כל אלו ואתם עדיין מרגישים עייפות, הגיע הזמן לבדוק את הדברים הבאים:

אנמיה

הפרעה שמקשה על הדם שלכם להעביר חמצן אל רחבי הגוף. אנשים שסובלים מאנמיה הם בדרך כלל עייפים הרבה יותר מאשר אנשים אחרים, ויש להם סחרחורת כשהם עומדים, ערפול מוחי ודפיקות לב.

סוכרת

"הרופאים לא יודעים בדיוק מדוע היא גורמת לאנשים להיות כל כך עייפים. סיבה אפשרית אחת היא שהגוף שלכם משתמש באנרגיה רבה כדי להתמודד עם השינויים התכופים שלכם ברמות הסוכר בדם.

מה שהרופאים כן יודעים הוא שעייפות היא אחד התסמינים השכיחים ביותר של סוכרת. יש לה גם סימנים אחרים: אתם עלולים להרגיש צמא, וצריכים ללכת לשירותים לעתים קרובות.

בעיות בבלוטת התריס

זוהי בלוטה קטנה בצורת פרפר שיושבת על הצוואר שלכם, וזה מייצר הורמון שעוזר לשלוט על אופן השימוש באנרגיה. "כשבלוטת התריס שלכם מופרעת, התאים שלהם לא עובדים טוב והרפלקסים שלהם איטיים".

מחלת לב

עייפות קיצונית היא סימפטום נפוץ של אי ספיקת לב, המתרחשת כאשר הלב לא שואב כמו שצריך. אם יש לכם את זה, העייפות שלכם בדרך כלל מחמירה כשאתה מתאמן.

דום נשימה בשינה

הפרעה זו מונעת מכם לקבל מספיק חמצן כשאתם ישנים, מה שאומר שלא תקבלו מנוחה אמיתית במהלך הלילה", מסבירה ד"ר ליסה שיבס, מנהלת המרכז לרפואת שינה באוניברסיטת קליפורניה. "זו הסיבה שאנשים רבים מתקשים להבין מדוע הם כל כך ישנוניים במהלך היום".

תגיות: בריאותעייפות

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}