הפגנה פרו-פלסטינית בלונדון. צילום: shutterstock הפגנה פרו-פלסטינית בלונדון. צילום: shutterstock

לונדון: שלושה ישראלים הותקפו בידי המון רק בגלל שדיברו עברית

שלושה ישראלים טיילו בכיכר לסטר, אחד המקומות העמוסים ביותר בלונדון, והותקפו על ידי עשרות צעירים, רק בגלל שדיברו עברית: "חשבתי שאני הולכת למות"

מקרה אלימות חמור על רקע אנטישמי התרחש השבוע בלונדון. שלושה ישראלים שטיילו בכיכר לסטר, אחד המקומות העמוסים ביותר בעיר, הותקפו על ידי כנופיה של עשרות גברים, רק משום שדיברו עברית.

שלושת הישראלים טיילו ברחוב הומה אדם, וכשמספר צעירים שמעו אותם מדברים בעברית, הם ניגשו אליהם ושאלו אם הם יהודים. באותה נקודה, התוקפים החלו להכות אותם באכזריות ולהשליך עליהם בקבוקים, בזמן שעשרות צעירים התקהלו סביבם.

בין היהודים שהותקפו היא תהילה בת ה-28 שגדלה בבריטניה. תהילה סיפרה לעיתון ה"דיילי מייל" שהיא הייתה בטוחה שהיא "הולכת למות". היא סבלה מפציעות בצוואר וברגליים, בעוד שחבריה נפצעו בראשם. השלושה הצליחו להימלט לחנות הסמוכה ולהסתתר שם עד שתגיע עזרה. הם התקשרו למוקד החירום מספר פעמים, אך המענה שקיבלו היה: "אנחנו עסוקים, קודם כל תירגעו".

ג', אחד המותקפים, סיפר לחדשות 12 על אותם רגעים מבעיתים: "הם הולכים אחרינו, ופתאום משלושה אנשים זה נהפך לחמישה, וכל פעם המספר גדל והם לא עוזבים. הם גם קראו לחברים שלהם ועוד הצטרפו. אני מרים את העיניים למעלה, תוך כדי שאני מנסה לדחוף אותם, ואתה יודע מה אני קולט? 30 אנשים כמו במעגל, זה היה יכול להיות הרבה יותר גרוע. אנחנו רק אחר כך פתאום הרגשנו את המכות בפנים ומכות יבשות, מזל שלא היה דם".

תהילה הוסיפה שתוך כדי קריאות "לשחרר את פלסטין", התוקפים הכו את שלושתם ללא הכרה. "ניסיתי לעצור אותם שלא ירביצו לבנים, חשבתי שבתור בחורה הם לא ירביצו לי, אבל הם הרביצו לי, הם לא ראו בעיניים".

רק כעבור 28 דקות, כשהם נלחמים על חייהם, הגיעה המשטרה המקומית. ואם זה לא מספיק, בעל החנות דרש מהנתקפים לשלם על הנזק שגרמו לו התוקפים. השוטרים המשיכו לזלזל במקרה החמור כשהגיעו לביתה של תהילה לאחר 16 שעות ולא טיפלו בתלונתה כראוי.

ארגון הביטחון היהודי ביקר את התנהלות המשטרה וטען שישנה התעלמות שיטתית מאירועי אלימות כלפי יהודים בעיר. לפי נתוני הליגה נגד השמצה, בחודשיים שלאחר תחילת המלחמה נרשמו בבריטניה 2,039 תקריות אנטישמיות נגד יהודים.

לוסי אוקונור, קצינה במשטרה, אמרה כי היא מצרה על התגובה המאוחרת והבטיחה כי המאבק באנטישמיות הוא בעדיפות גבוהה עבור המשטרה.

תגיות: אנטישמיותלונדון

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}