בן הזוג עדיין במילואים? לינדה חולקת אתכן את הטיפים שלה לבישול מהיר

הטור הפעם מוקדש לאימהות. אבל לא לסתם אימהות, אלא לנשות המילואימניקים, שבימים אלה הן אימהות-על, על סטרואידים. לינדה מרשל, מומחית ניהול זמן לאנשים עסוקים, אשת מגויס עד לאחרונה ואמא לשישה ילדים, משתפת את הטיפים שלה למתכוני בזק לימים מאתגרים גם בחזית הביתית

הטור הפעם מוקדש לאימהות. אבל לא לסתם אימהות, אלא לנשות המילואימניקים, שבימים אלה הן אימהות-על, על סטרואידים, שמג'נגלות בין החוגים, לשיעורי הבית, לטסט לרכב, למשימות מהעבודה. אני מביטה על כל אחת בהערצה גדולה ויודעת שאין מצב, אין מצב, שהייתי מצליחה לשרוד יום אחד ככה, אבל גם שהרבה יותר קל לשרוד עם כמה מתכונים מהירים וטיפים יעילים למנות קרב משפחתיות - לעורף.

כשחשבתי על הרעיון לטור, ידעתי את מי אני הולכת לארח. הבנתי שבשביל מתכונים מהירים אני לא זקוקה לשף, אלא לסופר-אמא, ופניתי ללינדה מרשל, חברה פייסבוקית אהובה, מומחית ניהול זמן לאנשים עסוקים, אשת מגויס עד לאחרונה ואמא לשישה ילדים, כולל כמה מתבגרים מורעבים במיוחד.

לינדה התגייסה למשימה (כי כולם מתגייסים היום!) וציידה אותי בכמה טיפים יעילים למתכוני בזק.

לינדה ומשפחתהלינדה ומשפחתה

"אני משתדלת לאכול בריא", היא מסבירה, "לא קינואה וכוסמת, בואו, אבל כן אוכל ביתי ולא מעובד. כזה שאני מרכישה בנח להאכיל בו את הילדים שלי. אני בעד 'טוב מספיק', בעיקר באימהות שלי, כן שואפת ליותר אבל בעד לאהוב את מה שיש ואת מה שכן מספיקה. בכל מקרה אוכל ביתי הוא בריא יותר מכל מה שתקנו בחוץ או תזמינו הביתה. הרעיונות שאני נותנת לא מסובכים או מדויקים בכמות, אפשר לגמרי לזרום לפי העין והאינטואיציה, ולגוון לפי המצרכים שיש בבית. בהצלחה!"

ולרעיונות:

 • תבנית "זורקים הולכים" - עיקרון פשוט וגאוני שנולד מהשילוב של הצורך לבשל לשבת מצד אחד והרצון לשבת בבית קפה בשישי בבוקר, אבל אפשר לנצל אותו בכל פעם שיש צורך לצאת לכמה שעות ורוצים לחזור לארוחה מוכנה. בהמשך שידרגתי אותו גם להכנה מהערב לבוקר. מכינה הכל, כולל תיבול בתבנית, שומרת במקרר, ובבוקר - זורקים הולכים. זורקים הולכים זה אומר ששמים הכל בתבנית אחת או שתיים, מפעילים תנור על טיימר לשעתיים והולכים להמשיך לעניינים אחרים. אני מפעילה בבוקר את הטיימר לפני שאני יוצאת והילדים מגיעים לארוחת צהריים לעוף עם תפו"א ובטטות חמים ישר מהתנור.

מה שמים בתבנית? כרעיים ושוקיים של עוף, קוביות תפוחי אדמה ובטטה, בצל, עגבניות, שמן זית, תבלינים. אפשר להוסיף לתבנית גם כוס אורז ו-2 כוסות של מים מתובלים לארוחה מלאה.

 • הודו בתנור – תמיד זה נראה מרשים בארוחות שבת והעיקר- אם עושים את זה טוב, כולם אוהבים את זה. מדובר למעשה על פסטרמה ביתית והיא שווה את ה'השקעה' של להשרות בקערת מים שעתיים קודם. משרים, מנגבים בנייר סופג, מורחים שמן ותבלינים (מלח, פפריקה מעושנת, שום כתוש, מעט סילאן, אפשר גם כל מיני תערובות כמו טוסקנה, פילדלפיה וכו') בערב, ובבוקר מכניסים לתנור ל-40 דקות. כשנועצים מזלג בקלות הנתח מוכן. פורסים ונהנים. מעולה גם קר וככריך מפנק עם רטבים כמו מיונז וברביקיו ומושלם אם מוסיפים גם חסה עגבניה ומללפון חמוץ. והנה לכם אחלה רעיון למשהו שאפשר לקחת לעבודה בגאווה.

 • פתיתים עם טריק - לא צריך ללמד אנשים להכין פתיתים אבל הנה טיפ לממהרים: פתיתים ב-3 דקות שיוצאים אחד אחד! מטגנים, מתבלים ומוסיפים מים רותחים נכון? אז אחרי השלב של המים פשוט לכבות את הגז. אין צורך לבשל על אש קטנה, ולהשגיח ולכבות אותה. הפתיתים יוצאים מעולה ואת יוצאת מהבית בלי לחכות, ומי שמגיע אחריך מקבל סיר מוכן! אפשר לגוון בתיבול אפשר עם קארי צהוב, אבקת מרק בצל (או בצל מטוגן אם יש זמן וכח), כמון וכורכום או פפריקה.

 • פאד תאי – היתרון באיטריות שמככבות במוקפץ הזה, זה שלא צריך לבשל אותם אלא רק להשרות במים חמים. מטגנים קלות ירקות ממה שיש בבית (פלפלים בצבעים, גזר, קולורבי, פטריות, תירס, שום, נבטים), מרתיחים מים בקומקום, שופכים על האטריות ומחכים 2-3 דקות עד לריכוך חלקי. מסננים ומוסיפים למוקפץ. עם מה מתבלים? רוטב סויה, טריאקי, רוטב צ'ילי מתוק או חריף ואפילו תבלין קארי עם נוזל קוקוס. למשדרגים- כוסברה קצוצה עם כמה טיפות לימון ובוטנים גרוסים יעשו את המנה הזאת למנת מסעדה.

 • סלט פאטוש - דרך מעולה לניצול לחם יבש להכנת ארוחה: קורעים לחם משלשום לקרעים גדולים, מוסיפים מעט שמן זית ותבלינים ולתנור. בינתיים חותכים ירקות לחתיכות גדולות: עגבניות שרי או תמר חצויות, מלפפונים, קרעי חסה, שום כתוש, בזילקום טרי, מצרפי נותני טעם חזקים כמו זיתי קלמטה או סורים וגבינה מלוחה מפוררת (פטה מעולה) . זהו, להוסיף לימון סחוט, שמן זית ומלח גס. לערבב עם הידיים עד שהכל מצופה ברוטב וטורפים. יש פחמימה, יש ירק ויש חלבון, ואת מסודרת.

 • בטטה/תפו"א במיקרו - שוטפים תפוח אדמה/ בטטה,  מכניסים למיקרו ל- 7 דקות בערך. כשמבושל חורצים פס עם סכין, מוסיפים בפנים גבינות בולגרית/פטה/ גבנצ /גאודה או הכל יחד. עוד דקה- שתיים ומוכן! ילדים יכולים להוסיף גם רוטב פיצה וזיתים.

תגיות: מתכון לנשמה

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}