מרק עגבניות וחומוס של אפי מרק עגבניות וחומוס של אפי

גורמה בשטח: מנות קרב של אפי - חלק ראשון

כמה כבר אפשר לאכול שוב ושוב את אותם שימורים? אפי פלדבאום, בשלן-על ולוחם במילואים, פיתח תחביב חדש: המצאת מתכוני שטח טעימים להפליא המבוססים על מנות קרב. קבלו את המתכונים שלו לשתי מנות ראשונות מסוג זה

אחרי שדאגנו בשבוע שעבר לנשות המילואימניקים, הגיע הזמן לדאוג לחיילים בשטח. מאות אלפי חיילים משרתים בימים אלה בצפון, בדרום ובאיו"ש. באמת שאין מספיק סופרלטיבים לתאר עד כמה מדובר במשימה מורכבת, מטלטלת וקשוחה, כמה מסירות ואמונה וצדקת הדרך היא דורשת, וכמה מבאס לעשות אותה על בטן ריקה, או סתם על אוכל בינוני. לשמחתנו, רוב הישראלים מבינים זאת היטב, ויוזמות קולינריות סביב דאגה לחיילים קיימות לרוב, ועדיין, "על האש" בשטח כינוס לא יכול לתת מענה לרעב בשטח, וכמה אפשר לאכול שוב ושוב את אותם שימורים?

לכן החלטתי לארח הפעם את אפי פדלבאום, סקרן קולינרי, מעשן מומחה, בשלן-על והחל משמחת תורה - גם לוחם במילואים ברצף. ההובי שלו בימים האחרונים הוא להמציא מתכוני שטח סופר-טעימים שמבוססים על מנות קרב. תחביב שגם הביא אותו להתמודד בכבוד בתחרות מיוחדת לכל הטבחים בחטיבה שלו (למרות שהוא לא נמנה על צוות הטבחים) של מנות גורמות שמבוססות על מנות קרב, שהשופטת שלו הייתה רותי ברודו.

בטור הנוכחי ובטור הבא נביא מספר רעיונות השראה למנות חדשניות, מקוריות ופשוטות, שמתבססות על פרודוקטים שיש במנות קרב או במוצרי מזווה נגישים, שאינם דורשים קירור וניתן לקחת אותם לשטח. החימום של האוכל יעשה באמצעות רעיון מגניב: שימוש בטונה ככיריים.

אפי הבשלן בשירות המילואיםאפי הבשלן בשירות המילואים

"כששירתי כלוחם בסדיר היו לנו פעמים בשטח, בבוץ, בגשם, כשכל הציוד נרטב ומה שיש לנו לאכול זה מנות קרב ולחם במקרה הטוב, אז היינו מנסים להכין אוכל חם ומשם בא הרעיון לבשל על הטונה בזמן שמעשנים את הטונה".

עישון טונה הוא טריק ידוע. למי שעוד לא התנסה, זה ההסבר של אפי: "בשביל לעשן טונה מה שצריך זה טישו או מפיות (שמגיעות במנת הקרב). אחרי שפותחים את הטונה שמים את הנייר בתוך השמן ומדליקים, זה דולק בערך 40 דקות, אם שמים שתי קופסאות צמודות, אפשר לבשל על גבי המכסה שלהן".

קבלו שתי מנות ראשונות. בטור הבא נביא את העיקרית והקינוח.

מרק עגבניות וחומוס

רכיבים:

שימורי חומוס

שימורי עגבניות (לא מגיע במנת קרב, יש להצטייד)

חצי קופסת שימורים קטנה של שעועית אדומה

חצי קופסת שימורים קטנה של שעועית לבנה ברוטב

2 קופסאות טונה

מלח

פלפל שחור

שום גבישי או אבקת שום, אם יש

שמן (רצוי שמן זית)

אופן ההכנה:

פותחים את קופסת שימורי החומוס ומוציאים קצת יותר מחצי מהגרגירים כדי לפנות מקום, שמים 2 כפות של עגבניות חתוכות או מרוסקות משימורים, חצי חבילה שעועית אדומה ולבנה, מתבלים במלח, פלפל שחור ושום גבישי, מוסיפים סיבוב של שמן זית, שמים להתבשל על הטונות שהבערנו, ונותנים לתבשיל להגיע לרתיחה טובה.

בסוף התהליך מפרקים בפנים כף מהטונה המעושנת ויש לכם מרק בשטח כמעט כמו בבית. אם לא אוהבים שעועית, אפשר לשפוך רק את הרוטב האדום שלה לתוך המרק.

תירס משודרג עם טונה מעושנת

רכיבים:

שימורי תירס

מלח

פלפל

שמן זית

2 קופסאות טונה

אופן ההכנה:

לוקחים קופסת שימורי תירס, פותחים אותה, מוסיפים שמן זית, מלח ופלפל לפי הטעם, ונותנים לה לשבת על הטונות הבוערות. במהלך הבישול כחצי מכמות המים תתאדה. לאחר שהתירס רתח, מוסיפים לתוכו את הטונה המעושנת ומערבבים. השילוב הזה משדרג גם את הטונה וגם את התירס.

תגיות: מתכונים

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}