כשליש מהישראלים דיווחו על התחזקות באמונה מאז ה-7 באוקטובר

במחקר מקיף שנערך עבור הג'רוזלם פוסט נמצא כי שליש מהישראלים דיווחו על התחזקות באמונה מאז פרוץ המלחמה. הרוב המוחלט של המשתתפים העיד כי הוא מרגיש מחובר יותר למדינת ישראל, לעם ישראל ולמסורת היהודית

שליש מהישראלים דיווחו על התחזקות באמונה מאז אירועי ה-7 באוקטובר, כך עולה מתוך סקר מקיף שנערך עבור הג'רוזלם פוסט. המחקר נערך בראשות ד"ר מנחם לייזר מ- Lazer Research בשיתוף עם Panel4all באינטרנט בין התאריכים 5-6 בפברואר, והשתתפו בו 512 אנשים.

מטרת המחקר הייתה להעריך האם השתנו רגשותיהם הדתיים של הישראלים מאז פרוץ המלחמה. 512 המשתתפים במחקר מייצגים את הקהילה הבוגרת בישראל, עם מרווח טעות של 4.3%, ונותנים הצצה לחייהם הרוחניים של האנשים שחיים תחת אש כבר למעלה מארבעה חודשים.

מתוך הסקר עולה כי 33% מהנשאלים אישרו כי אמונתם בכוח עליון התחזקה. עם זאת, 8% הרגישו כי אמונתם נחלשה ו-59% אמרו כי אין שום שינוי בעמדתם הרוחנית.

מגמת ההתחזקות של אלה שהגדירו את עצמם כשומרי מסורת הייתה גבוהה יותר מאלה שהגדירו את עצמם כחילוניים. 44% משומרי המסורת התחזקו לאחר אירועי ה-7 באוקטובר לעומת 16% מהציבור החילוני. בנוסף, גם הגיל היה פרמטר חשוב במחקר כאשר הצעירים יותר גם התחזקו יותר- 48% מבני 18-29 דיווחו על עלייה באמונה לעומת 18% מבני 60+ שהשתתפו במחקר.

המחקר בדק מהם הביטויים המעשיים של אותה התחזקות רוחנית. 63% אמרו כי הם מתפללים, 59% אמרו כי הם מדברים עם אלוהים ו-45% אמרו כי הם אומרים תהילים.

כמו כן, כחלק מההתחזקות הרוחנית, רבים מהנשאלים העידו כי הם מדליקים נרות שבת. בקרב בני 18-29 ישנה עליה של 20% בהדלקת נרות שבת לעומת עליה של 51% בקרב בני 60+.

ומה לגבי התחזקות ציונית? הרוב המוחלט (75%) אמרו כי מאז פרוץ המלחמה הם מרגישים מחוברים יותר למדינת ישראל ולחברה הישראלית המגוונת. כמחצית מהמשתתפים במחקר אמרו כי הם מרגישים קשר חזק יותר לעם היהודי בתפוצות ולמסורת הישראלית.

גם אצל המגזר החרדי ישנו שינוי לטובה לגבי היחס למדינת ישראל. 59% מהחרדים אמרו כי מאז אירועי הטבח הם מרגישים מחוברים יותר למדינת ישראל.

תגיות: על סדר היוםאמונה

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}