התעייפתם מכל אפליקציות ההיכרויות? מחקר חדש מגבה אתכם

מחקר חדש על אפליקציית ההיכרויות 'טינדר' מצא כי מכל 57 פניות מתאימות לפרופיל מסויים, התממש בפועל רק מפגש אחד בממוצע

אנשים רבים רואים בזירת ההיכרויות המקוונות פיתוח יעיל, היות ובאתרים ייעודיים כאלה יש מאגר גדול של בני זוג פוטנציאליים. במילים אחרות, שם יש הזדמנויות לפגוש אנשים שאולי לא ניתקל בהם סתם כך ברחוב.

אך האם זה בהכרח אומר שהכרויות מקוונות מובילות אנשים לזוגיות, הרבה יותר מאשר הדרך המסורתית של הכרויות דרך חברים או משפחה?

מחקר שנעשה לאחרונה בארה"ב מצא שלא זה המצב. "מסתבר שהכרויות באינטרנט הן לא תמיד יעילות כמו שאתם חושבים", מסביר פסיכולוג אמריקני בשם ג'סטין להמילר. המסקנה הזו מגיעה ממחקר שנערך על משתמשי אפליקציית ההיכרויות 'טינדר', ומצא כי למרות פניות רבות של אנשים שלכאורה מתאימים לאדם מסוים, בפועל יצאו מכך דייטים בודדים באופן מפתיע.

תוצאות המחקר פורסמו בכתב עת נורווגי בשם Evolutionary Psychological Science. "המספר הממוצע של התאמות שדווחו על ידי גברים ונשים היה גבוה יחסית. 148 לגברים ו-177 לנשים בממוצע. למרות ההתאמות הרבות, המספר הממוצע של מפגשים פרונטליים לא עלה על 2 לגברים ונשים כאחד".

הדפוס הכללי היה כזה שמכל 57 פניות יצא מפגש אחד, ובאחד מכל 5 מפגשים, נוצר קשר זוגי שהוביל למערכת יחסים. "אמנם המחקר בדק רק את התוצאות של אפליקציית הטינדר", אומר להמילר, "אך לפי הנתונים הללו, לא פלא שכל כך הרבה אנשים מדווחים כי הכרויות מקוונות הן דבר מתיש".

תגיות: זוגיותהיכרויות

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}