אילוסטרציה אילוסטרציה

התלוננה על כאבי בטן – יצאה מבית החולים ללא רחם

אישה צעירה מאירלנד שסבלה מכאבי בטן, גב ועייפות, התלוננה בפני רופאיה, אך הם זלזלו בה. רק לאחר שנתיים התגלה גידול סרטני אלים והיא נאלצה לעבור כריתת רחם מלאה. כיום, היא קוראת לקהילה הרפואית להתייחס ברצינות לבריאות האישה

שרה נאלי מאירלנד סבלה מעייפות, כאבי גב וכאבי בטן. רק שנתיים לאחר מכן, היא גילתה את הסיבה האמיתית למכאוביה. נאלי, בת ה-24, פנתה מספר פעמים לרופא משפחה עד שאושפזה באוקטובר 2022. הרופאים חשבו שמדובר בדלקת השתן, אך בדיקות הדמיה הראו שמדובר בגידול סרטני אלים שהתחיל בשחלות והתפשט לרירית הבטן.

מה שהתחיל מאשפוז שגרתי הפך לניתוח וכריתת רחם מלאה. נאלי אומרת כי במשך שנים הרופאים זלזלו בה ובתלונותיה על כאבי ווסת חזקים. "נאמר לי שאם הגידול היה מתגלה מוקדם יותר, הטיפול היה קל יותר והיו עשויים להציל את מערכת הרבייה שלי. כעסתי כל כך ונותרתי חסרת אונים", כתבה נאלי בעמוד האינסטגרם שלה.  

כריתת רחם היא ניתוח שבו מוסר הרחם באופן חלקי או מלא, כמו במקרה של נאלי, וכתוצאה מכך, המנותחת לא תוכל להרות. משך ההחלמה הפיזית מניתוח מסוג זה הוא בין שבועיים לשלושה שבועות. ההשפעות הרגשיות משתנות מאישה לאישה, ויש כאלו שיחושו עצב ודיכאון בשל אובדן הרחם והפוריות.

בעקבות הניתוח, לנאלי החלו להופיע תסמינים של גיל המעבר, הרבה יותר מוקדם מהרגיל. כיום, שנתיים לאחר האבחון, היא נקייה מסרטן אך עדיין חוששת שהמחלה תחזור – סיכוי של 80% על פי הרופאים. "בכל פעם שהטלפון מצלצל, אני תוהה אם זו שיחה מבית החולים שתודיע לי שמצאו משהו בבדיקות", אמרה נאלי לעיתון הסאן בבריטניה.

לפני כשנה חזרה נאלי לעבוד כמרצה באוניברסיטה והמשיכה עם לימודי הדוקטורט שלה. עם זאת, על מנת למנוע את חזרת המחלה, נאלי נוטלת תרופות מדכאות הורמונים, שמחמירות את תסמיני גיל המעבר שלה, והיא סובלת מכאבי עצמות, עייפות ונשירת שיער, בין שאר התסמינים.

נאלי משתמשת בעמוד שלה ברשתות החברתיות בשביל להעלות את המודעות לסרטן השחלות וצוואר הרחם. בנוסף, היא קוראת לרופאים להתייחס ברצינות לבריאות האישה, ואומרת: "אני חושבת שיש תפיסה שנשים לא צריכות להתלונן על בעיות הקשורות לבריאות הנשית - צריך פשוט לסבול בשקט. אבל אני מסרבת לקבל את זה מאז".

תגיות: בריאותכאב בטן

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}