שוב שפעת? תרופות סבתא טבעיות לטיפול בשפעת והצטננות

זו בדיוק התקופה של שפעת והתקררות, וישנן תרופות סבתא טבעיות שיכולות לסייע בתסמיני המחלה ולתמוך בהחלמה. דבש, שום ומרק עוף הם רק חלק מהם

שפעת והתקררות – שתי מחלות נפוצות, במיוחד בתקופה הזו, שמלוות בתסמינים כמו התעטשות, נזלת, שיעול, כאבי גרון וחום. להלן 7 תרופות סבתא טבעיות לטיפול בשפעת והתקררות, שיוכלו להקל את התסמינים לתמוך בתהליך ההחלמה:

מרק עוף

כן, אין על מרק עוף בזמן שפעת או התקררות. מומלץ לצרוך מרק עוף משום שקודם כל הוא עוזר לנו לקבל נוזלים על מנת שלא נתייבש. שנית, הוא עוזר לשחרר גודש מהאף, ומעל הכול – הוא פשוט טעים. המרק מתאים במיוחד במצב של חולי, מפני שבזמן המחלה, קשה יותר לאכול בגלל כאבי הגרון (ולפעמים גם חוסר תאבון). המרק מעניק לנו מרכיבים מזינים שקל לנו לצרוך.

ויטמין C

ויטמין C ידוע כוויטמין שיכול לחזק את המערכת החיסונית ולהילחם בזיהומים. הוא נמצא בפירות הדר כמו תפוז ולימון, ובירקות ירוקים כמו תרד וברוקולי.

דבש

דבש יכול להקל על שיעול וצינון, תסמינים שנגרמים על ידי שפעת. לדבש יש תכונות אנטי-בקטריאליות ואנטי-דלקתיות, וניתן לאכול אותו בכפית. שימו לב, מומלץ לא לשתות תה חם עם דבש, משום שאז הוא מאבד את התכונות האנטי-בקטריאליות שלו.

סמבוק שחור

גם סמבוק שחור בעל תכונות נוגדות דלקת ונוגדי חמצון. מדובר בצמח מרפא שיכול להקל על תסמיני השפעת ומחקרים הוכיחו כי צריכתו יכולה לקצר את משך זמן המחלה. ניתן לצרוך אותו בצורת תה, תמצית או כטבליות.

שום

לא סתם קוראים לו "האנטיביוטיקה של הטבע". השום הוא ממש כמו אנטיביוטיקה טבעית. הוא אנטי פטרייתי, אנטי מיקרוביאלי ואנטי ויראלי, והוא מכיל רכיב בשם "אליצין" שנלחם בזיהומים ומקל על גודש בדרכי הנשימה. צריכה יומית של שום יכולה להפחית את ימי המחלה ולהקל על הסימפטומים. אפשר לאכול שן שום טרייה או להוסיף שום לתבשיל או למרק.

ג'ינג'ר

ג'ינג'ר הוא צמח מרפא בעל תכונות נוגדות דלקת המסייע להילחם בזיהומים. במזרח משתמשים בו לטיפול טבעי בכאבי שרירים, בכאבי ראש, בכאבי גרון, בכאבי בטן, בבחילות, בחום, בצינון, בנזלת ובמחלות זיהומיות שונות. בשביל ליהנות מיעילותו, השרו 4 פרוסות ג'ינג'ר בכוס מים רותחים למשך מספר דקות ושתו. ניתן להוסיף כף דבש בשביל לעדן את הטעם הדומיננטי. אפשר לשתות את החליטה עד 4 פעמים ביום.

תה ירוק

מחקרים הוכיחו כי שתייה של 5 כוסות תה ירוק ביום יכולה להגן מהידבקות במחלת השפעת, להקל על תסמיניה ותסמיני הצטננות ולהפחית את משך זמן המחלה. ניתן לרכוש תה ירוק איכותי, לחלוט אותו במים רותחים במשך 3 דקות ולהשאיר את השקיק בכוס. לאחר מכן, שתו את המשקה בלגימות קטנות בעודו חם.

 

תגיות: שפעתתרופות סבתא

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}