המדריך המלא של אסתר המלכה לחיסול המן הרשע הפנימי

כשאני בוחרת לא להקשיב להמן הרשע שבתוכי, ובמקום זה אני מספרת לעצמי כמה אני חזקה ומסוגלת, כמה טוב יש בי, כמה טוב עשיתי עד עכשיו לעצמי, לביתי, לעולם, וכמה טוב אני עוד הולכת לעשות - אני עולה כיתה

לפעמים כשיש לי איזה קושי, התלבטות, תהיה, אני מדמיינת את עצמי מדברת עם אחת האימהות או הנשים המקראיות, אלו שעליהן נאמר ״בזכות נשים צדקניות נגאלו״. הן היו מהפכניות אבל לא בצורה מוחצנת או מלאת גאווה, אלא בנועם, בחיוך, עם כבוד לחוקי המשחק, ועם זאת הן הצליחו הרבה פעמים לשנות את התמונה. אז הנה, אנחנו רגע לפני חג פורים, ואני חושבת על הקושי שלי לתמרן בין הבית, הילדים, הזוגיות והצורך העז שלי בהגשמה עצמית גם מחוץ לבית. זמן טוב לשבת לשיחה עם אסתר המלכה, לא?

אני: תמיד יש לי רשימה ארוכה של משימות וכל יום אני מסיימת בתחושת שלא הספקתי אפילו רבע. אני תמיד מרגישה ״לא מספיק״ וזו כזו תחושה קשה.

אסתר המלכה: קודם כל תשני את הניסוח שלך. זו לא תחושה אלא מחשבה. את חושבת שאת ״לא מספיק״ ואז מתעורר בך איזה רגש וצובע לך את הכל בשחור...

אני: נכון, אבל מה עושים עם זה?

אסתר המלכה: זה בדיוק מה שנקרא - קליפת המן הרשע. אותו המן הרשע או העמלק והספק הפנימי בתוכנו. הוא מספר לנו סיפורים ואנחנו מאמינים לו שזה אנחנו. אנחנו קוראים לזה תחושה, אומרים על עצמנו שאנחנו לא מספיק. אבל זה רק הקול שלו. בשלב הראשון - מפסיקים להאמין לו.

אני: אבל הוא כל כך משכנע והוא גם אומר לי שאם אני אקשיב לו אני אגיע ממש רחוק!

אסתר המלכה: נו.. ועד היום כשהקשבת לו הגעת מאוד רחוק? חכי.. אל תעני לי. נכון אומרים שאם אתה רוצה להצליח בתחום מסוים, דבר עם מישהו שהצליח בעצמו

אני: נכון.. נכון.

אסתר המלכה: המן הרשע.. לאן הוא הגיע בחיים שלו? כמה עשירות שלא הייתה לו, זה לא הספיק לו. כמה כבוד שלא היה לו, כשמרדכי היהודי סרב להשתחוות בפניו הוא אמר: ״כל זה אינו שווה לי״. האם זה לדעתך מישהו שהצליח בחייו ואת רוצה לקבל ממנו עצות?

אני: העלית פה נקודה!

אסתר המלכה: תקשיבי מה אני מציעה לך. כל ה״המנים הרשעים״ האלה שנותנים לך עצות ומדברים איתך בתוך הראש שלך, שמחדירים בך ספקות ופחדים, תעשי להם ״נהפוכו״!

אני: מה זאת אומרת?

אסתר המלכה: תעשי בדיוק הפוך ממה שהם אומרים. ככה עושים מהפך אמיתי!

כשלמדתי אימון אישי תודעתי ברוח היהדות, אני זוכרת שלימדו אותנו שהיצר הרע מפיל אותנו פעמיים: פעם אחת הוא אומר לנו לעשות משהו שהוא לרעתנו. ואז, אם נפלנו ועשינו את אותו הדבר, הוא מפיל אותנו בכך שהוא יורד עלינו ואומר: ״איזו גרועה את! תראי איך נפלת״. ככה, הוא גם מפיל אותנו וגם מוודא שלא נצליח לקום. 

אבל ליצר הרע, לקליפת המן הרשע, לספק ולעמלק הפנימי שבתוכנו, כמו גם למאורעות החיצוניים בחיינו שנראים לנו לפעמים חשוכים ומלאי הסתרה, יש מטרה אחת: לקרב ולחבר אותנו לטוב. איך משהו רע יכול לחבר אותי לטוב? בכך שהוא מאפשר לי בחירה חופשית. כשאני צריכה לבחור בין מחשבה שלילית לחיובית, אני בת חורין.

כשאני בוחרת לא להקשיב להמן הרשע שבתוכי, ובמקום זה אני מספרת לעצמי כמה אני חזקה ומסוגלת, כמה טוב יש בי, כמה טוב עשיתי עד עכשיו לעצמי, לביתי, לעולם, וכמה טוב אני עוד הולכת לעשות - אני עולה כיתה. אני גדלה בתודעה שלי, אני גדלה בפן הרוחני וכך אני גם מאפשרת לעצמי לגדול בפן הגשמי

אסתר המלכה הייתה שבויה בארמונו שלך אחשוורוש מלך פרס. המן הרשע שכנע את אחשוורוש לגזור גזרה קשה עם העם היהודי ולהשמיד אותם בגלל מרדכי היהודי שסרב להשתחוות לו. מרדכי היהודי ביקש מאסתר שמעצם מעמדה, כאשתו של המלך, כמי שחיה איתו בארמונו, תבקש ממנו לבטל את הגזירה. אסתר המלכה חששה לגורלה ולמרות זאת אזרה אומץ וחוללה 'ונהפוכו'. היא עשתה בדיוק הפוך ממה שהמן הרשע הפנימי שלה אמר לה, ובכך גרמה לאחשוורוש לפעול הפוך ממה שהמן הרשע החיצוני אמר לו.

הספק הפנימי יספר לנו שאנחנו לא יכולים, הוא יגזור להשמיד את החלומות והשאיפות שלנו, והוא גם תמיד יספר לנו שאנחנו ״לא מספיק״. אבל הוא רק קול. הוא כמו משקולת בחדר כושר, הדרך היחידה להתחזק ולהצליח, היא להתגבר עליו שוב ושוב ושוב. עוד חזרה ועוד סט, עד שנגלה איזה שריר חדש מבצבץ. השריר הזה הוא שריר האמונה והביטחון העצמי שלנו, והוא מה שיביא אותנו לניצחון מסחרר ולמהפך בכל תחומי חיינו.

אני: תודה אסתר!

אסתר המלכה: באהבה! תבואי יותר ואל תשכחי, הוא רק קול ואת... את מלכה!

 

תגיות: אסתר המלכהפורים

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}