גרנולה משאריות של פסח גרנולה משאריות של פסח

מה עושים משאריות הפסח? גרנולה, כמובן!

פסח הוא כר פורה לשאריות קולינריות של מוצרים שלאיש אין חפץ בהם ברגע שיוצא החג. אצלנו בבית זה הקורנפלקס הכשל"פ ופצפוצי האורז. את שניהם הגרנולה שלי מקבלת לחיקה בשמחה, והופכת לדבר הכי קריספי וטעים בשטח

מה החמץ הראשון שאתם מכינים אחרי הפסח? רוב האנשים יענו לחם, חלה, פיצה או פוקאצ'ה. חובבי המתוק ידברו על עוגות שמרים, עוגות בחושות ואולי גם עוגיות. המשקיעים יכינו מחמצת חדשה. אני, לעומת זאת, אכין גרנולה של אחרי פסח. ושתי סיבות לדבר: הראשונה, פסח מהווה את קו הגבול בין החורף לקיץ, ובמקרה שלי- בין הימים שאני פותחת את הבוקר עם כוס קפה חם וקובית שוקולד מריר, לבין הימים שאני פותחת את היום עם יוגורט, וכמובן כשמתחילה עונת היוגורט- מתחילה בעקבותיה עונת הגרנולה. הסיבה השניה היא שפסח הוא כר פורה לשאריות קולינריות של מוצרים שלאיש אין חפץ בהם ברגע שיוצא החג. אצלנו בבית זה הקורנפלקס הכשל"פ, ללא הגלוטן, שכמה שהוא נחשק בימי חול המועד, כך הוא זנוח ובודד בימים שאחריו, ולצידו כמות בלתי נתפסת של פצפוצי אורז. את שניהם הגרנולה שלי מקבלת לחיקה בשמחה, והופכת לדבר הכי קריספי וטעים בשטח. מי שינסה פעם אחת יבין שהם לא פשרה, לא מדובר כאן בסתם חיסול פרודוקטים מטעמי "בל תשחית" אלא בשדרוג אמיתי שמוסיף קלילות וכיפיות לגרנולה המוכרת.

גרנולה של אחרי הפסח

רכיבים:

כוס וחצי שיבולת שועל

כוס קורנפלקס ללא גלוטן

כוס פצפוצי אורז

כוס תערובת אגוזים וגרעינים ממה שיש בבית: חמניה, דלעת, אגוזי מלך, לוז, פקאן,
קשיו וקוקוס (אבל קחו בחשבון שהם נשרף מהר, עדיף לשלב אותם לקראת הסוף)

כף דבש

כף סירופ מייפל

שליש כוס שמן קוקוס (נוזלי, לפעמים זה דורש חימום במיקרו), או שמן זית עדין, או שמן צמחי רגיל

שליש כפית מלח

אופן ההכנה:

  • מדליקים תנור על חום של 170 מעלות.
  • מערבבים את כל החומרים יחד עד שכל הרטובים מצפים את כל היבשים ומפזרים בתבנית.
  • מכניסים לתנור שחומם מראש ומדי 10 דקות מערבבים את התערובות על מנת שתזהיב באופן שווה משני הצדדים. לאחר חצי שעה, ושלושה סשנים של ערבובים, ניתן להוסיף במהלך הערבוב רבע כוס קוקוס או אגוזי קשיו (שכאמור נשרפים מהר, ולכן לא כדאי לשים אותם בהתחלה) ולתת לתערובת עוד עשר דקות בתנור. במהלך כל זמן האפיה לפתוח עין ולוודא שהגרנולה לא נשרפת.
  • לאחר האפיה ניתן להוסיף חמוציות או פצפוצי שוקולד אם רוצים, אבל זה לא הכרחי.
  • לאחר שהתערובת הצטננה יש לאחסן בצנצנות אטומות. 
  • יוגורט ליד ופרי חתוך, ואתם מסודרים לארוחת בוקר.
תגיות: מתכון לנשמהמתכונים

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}