כך תהפכו מזומבים של בוקר לאלופים של החיים

רוצים להיות הכוכב של המשרד? להצליח כמו טים קוק או מישל אובמה? להתחבר למשמעות החיים? הכל מתחיל בלשחק קצת עם השעון המעורר שלכם

רגע, אל תברחו! זה לא עוד טקסט מייגע על חשיבות ההשכמה. זה סיפור אמיתי על איך החיים שלכם יכולים להשתנות, אם רק תצליחו להתגבר על הפיתוי המתוק של שנ"צ בוקר במיטה החמימה.

אז נכון, קשה לקום כשהשמש עוד מתמתחת איפשהו מעבר לאופק. אבל מסתבר שדווקא ברגעים הקסומים האלה, כשהעולם עוד רדום, טמון המפתח לחיים מלאי הצלחה, בריאות ומשמעות. וזה לא סתם דיבורים של מאמן אישי שבא למכור לכם קורס מוטיבציה. יש מחקרים, אנשים! מדע!

אז מה בעצם הופך את הקימה המוקדמת לכזו מגניבה? ובכן, קודם כל, אתם מקבלים שקט נפשי ומיקוד. אין פלאפונים שמצלצלים, אין בוס שמבקש עוד TPS report, אפילו הילדים עוד לא התחילו לריב על הקורנפלקס. זה זמן קסום שבו אפשר סוף סוף להתמקד בדברים החשובים, כמו לתכנן איך לכבוש את העולם... או פשוט לקרוא בשקט ספר טוב.

ויש עוד בונוס - מתברר שהמוח שלנו פשוט עובד טוב יותר בבוקר. הוא מלא אנרגיה ומוכן לפצח כל אתגר. אז בזמן שהקולגות שלכם עוד מנסים להבין איפה הם ואיך הגיעו לעבודה - אתם כבר סיימתם את המשימות החשובות להיום. #כוכב_הבוקר

אבל חכו, יש עוד! בונוס מס' 2 הוא שהשכמה קבועה בעצם הופכת אתכם לבני אדם בריאים יותר. כן, כן, גם אם אתם עדיין אוכלים פיצה לארוחת בוקר. משהו בקשר לשעון ביולוגי, קורטיזול וכל השטויות האלה שרק רופאים מבינים. העיקר שזה עובד.

וזה עוד לא הכל, יש פה עוד היבט שאסור לפספס. השכמה מוקדמת יכולה לחבר אותנו למשמעות העמוקה יותר של החיים. פה נכנסת לתמונה החוכמה היהודית העתיקה, עם רעיונות כמו "יתגבר כארי לעבודת הבורא". למה דווקא כמו אריה, אתם שואלים? כי הוא מסמל אומץ, כוח, ויכולת להתגבר על הדחפים הנמוכים שלנו (כן, כולל הדחף לעוד 5 דקות במיטה).

ביהדות, השכמה מוקדמת נחשבת זמן מקודש, הזדמנות להתחבר לעצמנו ולתכלית הגבוהה יותר שלנו. זה הזמן לשים דברים בפרופורציה, להודות על מה שיש לנו, ולהתחיל את היום עם אנרגיה חיובית. פתאום כל הלחץ של היום יום נראה קצת פחות דרמטי.

אבל אל דאגה, לא באנו לכאן רק כדי להשפריץ בסטטיסטיקות מרשימות. יש לנו גם פתרונות מעשיים! כמו למשל, להעביר בהדרגה את השעון המעורר (אנחנו עדיין חברים, נכון?), לשים אותו רחוק מהמיטה (כדי שתצטרכו לעשות מרתון בשביל לכבות אותו), או פשוט למצוא חבר לקימה מוקדמת (תחרות זה תמיד מוטיבציה טובה).

ואם כל זה לא מספיק, חשבו על כל האנשים המפורסמים והמצליחים שקמים עם הזריחה. מה, גם אתם רוצים להיות כמו טים קוק או מישל אובמה? אז יאללה, להתרומם מהמזרון! (רגע, זה לא נשמע טוב...)

אז נכון, זה לא תמיד יהיה קל. יהיו בקרים שבהם תשנאו אותנו על המאמר הזה. אבל תאמינו לנו, זה שווה את זה. כי בסופו של דבר, השכמה מוקדמת היא לא רק עניין של יותר פרודוקטיביות. היא עניין של חיים מלאי משמעות, של להיות אדון לחיים שלכם והתחברות למהות. או במילים אחרות - להפוך מזומבי של הבוקר, למלך או מלכת החיים.

זה לא אומר שאתם חייבים לקפוץ מחר בארבע לפנות בוקר ולהתחיל לרוץ מרתונים. תתחילו בקטן. תזיזו את השעון ב-15 דקות מוקדם יותר מהרגיל, ותראו איך אתם מרגישים. תנו לעצמכם זמן להסתגל. רומא לא נבנתה ביום, וגם ההרגלים שלנו לא משתנים בין רגע.

וזכרו - כל בוקר הוא התחלה חדשה, הזדמנות להתגבר על האתגרים, ליצור את המציאות שלנו. כמו שאומרת החוכמה היהודית, זה הזמן "להתגבר כארי". אם אתם צריכים השראה נוספת, תמיד תוכלו להציץ שוב במאמר הזה, בין שתיים לארבע לפנות בוקר. רק אל תגידו לאף אחד ששלחנו אתכם...

 
תגיות:

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}