העיג'ה שתיקח את כל הפוקוס של המשרד. קרדיט: זוהרת ניר-כהן העיג'ה שתיקח את כל הפוקוס של המשרד. קרדיט: זוהרת ניר-כהן

העיג'ה של דליה: פשטידת מחבת שכיף לקחת לעבודה

לא משנה איזה אוכל הבאתי לעבודה, הוא ישאר להתייבש לבד במקרר אם דליה תביא את העיג'ה שלה. יש מאכלים שצוברים מוניטין משרדי, והעיג'ה של דליה הוא ללא ספק אחד מאלה

אוכל לעבודה הוא עניין. הוא עניין מספיק רחב כדי להקדיש לו כמה טורים ברצף, אבל דבר אחד בטוח: לא משנה מה הבאתי לעבודה, הוא ישאר להתייבש לבד במקרר אם דליה תביא את העיג'ה שלה. יש מאכלים שצוברים מוניטין משרדי, והוא אחד מאלה, כי העיג'ה של דליה הוא אגדה. זה לא סתם לביבות. זוהי פשטידה גדולה שטוגנה במחבת והדבר הכי נכון לדחוף לפיתה, עם קצת טחינה או מטבוחה.

אז עשיתי מעשה וביקשתי ממנה את המתכון לארוחת הערב. לא בניתי עליו יותר מדי, כי בכל פעם שאני דוחפת איזה עשב ירק לתוך החביתה יש התקוממות רבתי בגזרת הדור הבא, לכן גם הכנתי מיני גרסה במחבת קטנה עם כמות ירוקים מתונה. אבל הריח של הבצל המטוגן משך אליו את הטועמים הקטנים, שלקחו ביס אחרי ביס ורק לאמא לא נשאר.

וכן, הסוד הוא הבצל המטוגן. "תראי", אמרה לי דליה, "את לא חייבת לטגן את הבצל. אם תחתכי אותו קטן מספיק, את יכולה לשים אותו חי בתערובת, כולם עושים את זה, אבל אני תמיד מטגנת"

יום למחרת ניגשתי אליה עם התמונה. "תראי מה הכנתי", השווצתי. "ואת יודעת מה זה מזכיר לי כשזה ככה פשטידת מחבת?", אמרתי, "קוקו סבזי". 

"נו", היא אמרה לי, "כי זה קוקו סבזי".

"אז למה את קוראת לזה עיג'ה?"

"ככה קוראים לזה במשרד, אז זרמתי, אבל אמא שלי קוראת לזה רק קוקו סבזי"

 

אז בואו נעשה קצת סדר:

עיג'ה היא קציצת ירק עירקית. זו תערובת שמורכבת מביצים, ירק, בצל ותפוח אדמה מבושל, ולפעמים גם ירקות נוספים. היא מטוגנת כלביבות.

קוקו סבזי היא פשטידת ירק פרסית. היא מכילה ביצים, תבלינים, המוני ירוקים קצוצים מכל מיני סוגים, לא כוללת תפוחי אדמה בדרך כלל, ומטוגנת במחבת גדולה כפשטידה.

הגרסה של דליה היא בעצם גרסת בלנד ישראלית קלילה לשני המתכונים.

וזה המתכון לפשטידה במחבת קטנה-בינונית.

 

רכיבים:

  • בצל גדול מאד או שניים בינוניים
  • חצי צרור פטרוזיליה (ללא גבעולים, רק עלים)
  • חצי צרור כוסברה (ללא גבעולים, רק עלים)
  • 1-2 בצל ירוק (רשות)
  • 3-4 ביצים
  • תפוח אדמה קטן מבושל (לא חובה)
  • תבלינים לפי הטעם: מלח, פלפל, כמון, כורכום.

 

אופן הכנה:

  1. מטגנים את הבצל עד שהוא מתקרמל, מניחים בצד (אפשר לטגן מראש).
  2. קוצצים את כל הירוקים
  3. מועכים את התפוח אדמה בקערה, מוסיפים את הירוקים, הביצים, התבלינים והבצל המטוגן. 
  4. מחממים שמן במחבת על אש בינונית (ודואגים שהוא יצפה גם את הדפנות של המחבת), לאחר שהשמן מתחמם דיו שופכים את כל התערובת, לאחר שפשטידה מתחילה "לעמוד" משחררים בעזרת מרית את הדפנות והקרקעית כדי שיהיה קל להפוך. הופכים בעזרת צלחת או ששולחים לתנור כדי לצלות את החלק העליון. דואגים לפיתות חמות מהמאפיה.
  5. "ילדים, ארוחת הערב מוכנה".

בונוס למתקדמים: התערובת הזו עובדת נהדר גם בתוך בריק. מניחים חצי עלה בריק בתוך המחבת (את החצי השני מחזיקים ביד), ביד השניה משתמשים במצקת קטנה כדי למזוג מהתערובת לתוך הבריק, וסוגרים מיד את החצי השני.

תגיות: מתכוניםמאכלים עדתיים

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}