החברות המצליחות ביותר החברות המצליחות ביותר

10 משפטי השראה ממנכ"לים מצליחים שישנו את הדרך שבה אתם מנהלים

ניהול הוא אמנות, ומנהיגות דורשת השראה בלתי פוסקת. רבים מהמנכ"לים המצליחים ביותר בעולם התמודדו עם אתגרים, לקחו סיכונים וניהלו תהליכים מורכבים כדי להגיע למקום שבו הם נמצאים. אספנו עבורכם עשרה משפטי השראה ממנכ"לים מצליחים, שללא ספק ישנו את הדרך שבה אתם מנהלים את העסק או הצוות שלכם

1. סטיב ג'ובס, מנכ"ל ומייסד שותף של אפל:

"הדרך היחידה לעשות עבודה נהדרת היא לאהוב את מה שאתה עושה."

ג'ובס הדגיש את החשיבות של תשוקה בעבודה. כשהעובדים אוהבים את מה שהם עושים, הם מגיעים להישגים גבוהים יותר ויוצרים חדשנות בלתי פוסקת. כאשר אנשים אוהבים את מה שהם עושים, הם משקיעים יותר, הם מתמידים יותר, והם מוצאים יצירתיות ופתרונות לאתגרים שצצים בדרך. תשוקה אמיתית יכולה להוביל לשינויים משמעותיים ולהצלחות גדולות.

 

2. שריל סנדברג, מנכ"לית פייסבוק לשעבר:

"מנהיגות היא לשפר את האחרים כתוצאה מהנוכחות שלך ולוודא שההשפעה הזו נמשכת גם כשאתה אינך."

סנדברג מלמדת אותנו שהמנהיגות אינה רק להוביל את הקבוצה שלך, אלא גם להעצים אחרים ולוודא שהשפעתך נמשכת גם כאשר אתה אינך נמצא. מנהיגות אמיתית נמדדת לא רק במה שאתה עושה בזמן שאתה בתפקיד, אלא גם במה שאתה משאיר מאחוריך. מנהיג טוב מכשיר ומעצים את הצוות שלו, כך שההשפעה שלו תימשך גם בהעדרו.

 

3. ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד אמזון:

"המותג שלך הוא מה שאנשים אומרים עליך כשאתה לא בחדר."

בזוס מדגיש את חשיבות המוניטין. מה שהאחרים חושבים עליכם כשאתם לא נוכחים הוא מה שקובע את הערך של המותג שלכם. מוניטין טוב נבנה באמצעות התמדה, יושרה ועבודה קשה. חשוב להבין שכל פעולה שאתה עושה וכל החלטה שאתה מקבל משפיעים על איך שאנשים תופסים אותך ואת המותג שלך.

 

4. ריצ'רד ברנסון, מנכ"ל ומייסד וירג'ין:

"תאמנו אנשים מספיק טוב כדי שהם יוכלו לעזוב, תתנהגו אליהם מספיק טוב כדי שהם לא ירצו לעזוב."

ברנסון מזכיר לנו את החשיבות של השקעה בעובדים. הכשרה טובה וטיפול נכון בעובדים יוצרים נאמנות ומחויבות. כשאתם משקיעים בעובדים שלכם, אתם מראים להם שהם חשובים לכם. עובדים שמרגישים מוערכים ומוכשרים יהיו נאמנים יותר, יעילים יותר וישאפו להישגים גבוהים יותר.

 

5. אינדרה נואי, מנכ"לית פפסיקו לשעבר:

"לקחו סיכונים, כי אם לא תיקחו סיכונים, לא תשיגו דבר."

נואי מדגישה את החשיבות של לקיחת סיכונים. הצלחה אינה מגיעה ללא אתגרים וסיכונים, ואלה שיכולים להתמודד עם אי ודאות הם אלה שמצליחים בסופו של דבר. החיים מלאים באי ודאות, וההצלחות הגדולות ביותר מגיעות לאלה שמוכנים לקחת סיכונים מחושבים. ניהול טוב כולל גם נכונות להתמודד עם כישלונות וללמוד מהם.

 

6. טים קוק, מנכ"ל אפל:

"תהנה מהמסע שלך - לא ממטרה רחוקה."

קוק מעודד אותנו למצוא שמחה בתהליך ולא רק בתוצאה הסופית. ההנאה מהדרך חשובה לא פחות מהגעה ליעד. כשהמיקוד הוא רק על היעד הסופי, אפשר לפספס את כל הדברים הטובים שקורים בדרך. חשוב למצוא שמחה וסיפוק בכל שלב של התהליך.

 

7. מרי בארה, מנכ"לית ג'נרל מוטורס:

"עשה כל עבודה שאתה נמצא בה כאילו אתה הולך לעשות אותה לכל חייך, והראה בעלות עליה."

בארה מלמדת אותנו את החשיבות של מחויבות ומסירות בכל תפקיד שנמצא בו. כשעובדים מתוך תחושה של בעלות על העבודה, התוצאות יהיו בהתאם. כאשר אנחנו משקיעים את כל כולנו בעבודה שאנחנו עושים, אנחנו יוצרים תוצאות טובות יותר, מספקים את המעסיקים שלנו וגם מרגישים מסופקים יותר בעצמנו.

 

8. אלון מאסק, מנכ"ל טסלה וספייס איקס:

"כשמשהו חשוב מספיק, אתה עושה אותו גם אם הסיכויים אינם בעדך."

מאסק מדגיש את החשיבות של נחישות והתמדה. כאשר משהו חשוב מספיק, יש לפעול למענו גם אם הסיכויים אינם בעדנו. לא תמיד הסיכויים יהיו לטובתנו, אבל כאשר יש לנו מטרה ברורה וחשובה, הנחישות שלנו יכולה להוביל להישגים גדולים, אפילו כנגד כל הסיכויים.

 

9. סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט:

"התעשייה שלנו לא מכבדת מסורת. היא מכבדת חדשנות."

נאדלה מזכיר לנו שהחדשנות היא המפתח להצלחה בעולם הטכנולוגי. חשוב להמשיך ולחדש ולא להסתפק במה שיש. בעולם הטכנולוגי, המסורת היא טובה כל עוד היא מובילה לחדשנות. צריך להיות תמיד פתוחים לרעיונות חדשים ולשינויים טכנולוגיים.

 

10. אופרה ווינפרי, מנכ"לית הרפובליקה של מדיה:

"ההרפתקה הגדולה ביותר שאתה יכול לקחת היא לחיות את חיי החלומות שלך."

ווינפרי מעודדת אותנו לשאוף לחיים המלאים בחלומותינו. כאשר אנו פועלים להשגת חלומותינו, אנו מוצאים משמעות וסיפוק. החיים קצרים, ואם לא נשאף לחיים מלאי חלומות ושאיפות, אנחנו עלולים לפספס את מהותם. חשוב לחלום בגדול ולעבוד קשה כדי להגשים את החלומות שלנו.

גם לחז"ל יש לא מעט משפטים שיכולים ללמד אותנו לנהל חכם יותר. במסכת אבות נאמר למשל: "הווי מתלמידיו של אהרן, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה" (פרק א', משנה י"ב). אהרון הכהן, אחיו של משה, היה ידוע בשל תכונותיו המיוחדות, כולל אהבת השלום ורדיפתו. המנהיגות של אהרון כללה אהבת הבריות והכרת הטוב שבהם. כך גם מנהיג טוב צריך להיות: לאהוב את האנשים שמסביבו, לשאוף לשלום ולהיות מודל לחיקוי בעשייה חיובית.

 

לסיכום, משפטי השראה אלה ממנהיגים מצליחים יכולים לשנות את הדרך שבה אתם מנהלים את הצוות או העסק שלכם. הם מזכירים לנו את החשיבות של תשוקה, יוזמה, נאמנות והתמדה. בעזרת דוגמה אישית, תוכלו ליצור תרבות ארגונית חיובית ולהניע את הצוות שלכם להצלחה. אימרות חז"ל מוסיפות מימד נוסף של חכמה ורוחניות לניהול, ומזכירות לנו שהמנהיגות היא לא רק תפקיד, אלא דרך חיים.

תגיות: הצלחה בעסקיםהצלחה עסקית

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}