אביתר עוזרי. קרדיט תמונה: עידן כהן אביתר עוזרי. קרדיט תמונה: עידן כהן

אביתר עוזרי: "הייתי רוצה לחזור לשנות השמונים ולפגוש את ההורים שלי כצעירים"

למה הוא רוצה לארח את שלמה המלך, כיצד שינה אותו הריטלין שלקח בשנות בית הספר, ואילו תגובות הוא מקבל מהעולם מאז השביעי באוקטובר. ריאיון מיוחד עם אביתר עוזרי, שחקן ויוצר תוכן ברשת

אם היית יכול לתאר את עצמך בשלוש מילים, מה הן היו?

״אוהב לתת ולעזור. אני ממש אוהב להיות שם בשביל אחרים. זה חלק מהותי ממני ומהחינוך שנתנו לי בבית״.

אם היית יכולה לארח כל דמות מההיסטוריה היהודית בביתך, את מי היית מזמין?

״את שלמה המלך. לרוב בהיסטוריה אנחנו רגילים להעריך גיבורים ודמויות כוחניות. דווקא שלמה המלך היה עדין, איש של שלום, אין לו דם על הידיים ובזה הוא שונה. מעניינת אותי החכמה וההשקפה שלו על האדם, על החיים. הייתי רוצה להעמיק ולחקור אותו בעניין הכעס כי נשמע לי שהוא היה מאוד רגוע ושלו, וגם לקבל טיפים איך להיות כזה אהוב על כולם״.

אם היית יכול לבחור מקצוע חדש ולגמרי שונה מזה שאתה עוסק בו עכשיו, מה היית בוחר?

״לפני שהתגייסתי הייתי הנדסאי ורציתי להמשיך ללמוד הנדסה וניהול. קוויתי להיכנס לנעליו של אבי שעובד כמנהל פרויקטים ואני מעריץ אותו. אבל ההורים שלי הם אנשים הכי מדהימים שיש והם מכבדים את כל הבחירות שלי וגם את העיסוק הנוכחי ברשתות. חשוב להם שאשמור על הערכים עליהם חונכתי ושיהיה לי ערך גם לכסף אני מרוויח. עוד מהתיכון אמא דאגה שיהיה לי מוסר עבודה, וכך גם במהלך השירות הצבאי״.

אם היית יכול לתת עצה לאדם שמתחיל היום את הקריירה שלו כיוצר תוכן ברשתות, מה היית אומרת לו?

״תנשוך שפתיים״.. צריך המון סבלנות בדרך ולוקח זמן עד שמקבלים את החשיפה במסך. בסוף התוכן בא כדי לשמח ולמלא איזה חוסר ולא תמיד זה מצליח. יש לי סרטונים שהבאתי אליהם צלמים ועורכים ובסוף זה לא תפס. גם כשחקן באודישנים לפעמים מחכים חצי שנה לתשובה. לכולם זה קשה ויש משברים אז לא לוותר ולהמשיך גם אם זה מרגיש שזה לא זה, כי אין לדעת מתי זה פתאום יתפוס״.

אם היית יכולה לשנות החלטה אחת שקיבלת בעבר, איזו החלטה היית משנה?

״כל החלטה שקיבלתי הובילה אותי לאן שאני היום ואני חי עם כולן. זה הפוך על הפוך- דווקא את אלו שאני פחות אוהב אני הכי אוהב כי למדתי מהן המון וגם מתוך הבירור הזה של מה לא הגעתי למה כן״.

קרדיט תמונה: עידן כהן

 

אם היית יכולה למחוק כישלון אחד מהעבר, מה הוא היה?

״מה שלא מצליח זה לאו דווקא כישלון. אולי אני מחשיב כשלון את זה שאני לא טוב באנגלית כי קשה לי ללמוד שפות. יש לי עשרים מיליון עוקבים ברחבי העולם ואני מגמגם בסרטונים, אבל בסוף הם דווקא אוהבים את זה״.

אם היית יכולה לגור בכל מקום בארץ, איפה היית בוחר לגור ולמה?

״אני גר היום בראשון לציון ומאוד אוהב אותה אבל הייתי בוחר לגור בירושלים. כשאני מגיע לשם העיר פשוט מרגיעה אותי. מרגישים את ההיסטוריה אבל גם את הטבע וזה שילוב קסום״.

אם היית יכולה לחזור לתקופה מסוימת בחייך, לאיזו היית חוזר?

״לחטיבה ולתיכון. הייתי ילד היפארקטיבי ולכן מוכרח לקחת רטלין כדי שאוכל ללמוד, אבל היה לזה מחיר כי זה הפך אותי לנער שקט ומופנם ולא האמנתי בעצמי מספיק כדי לייצר קשרים חברתיים חזקים. הייתי רוצה לחזור לשם ולהעיר את עצמי, לתת לכריזמה הטבעית שלי להתבטא ולא לפחד מהפדיחות״.

אם היית יכולה לחזור לכמה ימים לכל תקופה בהיסטוריה של העם שלנו, לאן היית בוחר?

״הייתי חוזר לשנות השמונים בארץ לראות את הישראליות של אז- הבגדים, המכוניות, איך דיברו, מה היה מגניב, איך הארץ נראתה, מה היתה אופנה. להציץ בהורים שלי כשהיו צעירים ולהבין איך הם חיו אז. לראות את הסבים שלי כצעירים. זה ממש מעניין אותי״.

אם היית יכול לבחור את הדיבר הכי משמעותי בשבילך מעזרת הדיברות, מה הוא היה?

״היופי בעשרת הדיברות זה נועדו בכדי להביא אותך להיות אדם טוב יותר. אני מאוד מכבד את ההורים שלי ולעולם לא גונב, זה גורם לי להרגיש רע אפילו לחשוב על זה. אז אני על זה ומשתדל להיות בן אדם הכי טוב שאני יכול״.

אם היית יכול לקבל מיליון דולר להשקעה במיזם כלשהו, במה היית משקיע אותם?

״במיזם ישראלי שהתוודעתי אליו לאחרונה שתופס תאוצה- הדפסת אברים. זה ממש מגניב אותי שלאדם משותק יהיה אפשר להדפיס עמוד שדרה מתאי העצב של עצמו והוא יוכל ללכת. זה כמו לשים רכב במוסך. הם זכו במקום שני במיזמים שישנו את העולם והייתי רוצה לעזור להם לקדם את זה״.

אם היית יכולה ללמוד כל כישרון חדש תוך יום אחד, מה היית לומד?

״לעשות סלטה באוויר. לפני כמה ימים ראיתי סרטונים וזה נראה לי כל כך מספק. או לרקוד ברייקדאנס ופתאום באמצע רחבה בחתונה להגיד לכולם ״זוזו״ ולדפוק ספינינג. זה קורע...״

אם היית יכולה לשנות משהו אחד בארץ, מה הוא היה?

״את חוסר הסבלנות. גם אני נגוע בזה. ברשתות, בכבישים, בתי חולים, בתור במימדיון. זה קשה ברשתות מול תגובות שמסעירות אותי ואני ישר רוצה לתקוף חזרה, אבל למדתי להתאפק ולא לענות״.

אם היית יכולה לכתוב ספר על חייך, מה היתה הכותרת שלו?

״היפראקטיביות. בעיות הקשב והריכוז שלי הן חלק בלתי נפרד מהמות שלי. אני מאוד רנדומלי ויכול להתחיל משהו ובאמצע ללכת למקום אחר ולהפתיע אפילו את עצמי. מדי פעם יש לי שריטות שאני חייב לממש אותן. למשל, אם קיבלתי הודעה על חבילה בדואר אפילו שזה יהיה משלוח איזוטרי ואני באמצע יום צילום, אני אהיה חייב לעזוב הכל וללכת להביא אותה".

אם היית יכולה לבחור מאכל אחד שהכי יסמל את היהדות בשבילך, מה הוא היה?

״בפסח אבא שלי מכין 5 קילו קציצות פראסה וכל השנה אנחנו מחכים לטעום אותן. זה תהליך ארוך להכנה וכשסבתא היתה חולה אבא היה בא לעזור לה והמשיך את המורשת אחרי שנפטרה. וואי איך בא לי לאכול קציצת פראסה עכשיו..אבל אבא שלי יגיד ״חכה לפסח"..."

אם היית יכול לבחור רגע אחד מההיסטוריה של העם היהודי שהכי מעורר בך גאווה, מהו היה?

״הקמת מדינת ישראל. אני אוהב את המדינה שלי ושונא לטוס ובמיוחד אחרי ה-7/10 אני מרגיש פה הכי בטוח. אוהב את האנשים, התרבות והערכים שלנו. מדינה סופר יפה רק באסה שאין שלג בחורף אבל בשביל זה נוסעים לחרמון. בתחילת המלחמה הייתי ממש על ההסברה ברשתות. אתה רק אומר שאתה מישראל וחווה שנאת מוות ומרגיש את האנטישמיות פרופר בתגובות ברשתות וזה מטורף. נפגעתי קשות מזה שהורידו לי עוקבים אבל לקחתי את זה בצורה קומית בסופו של דבר״.

אם היית יכול לבחור לתקן מידה אחת לתיקון מוחלט, מה היא היתה?

״אובר טינקינג (חשיבת יתר) לפעמים אני יותר מדי חושב אם מישהו נפגע ממני ואני יותר מדי סביב זה וזה אוכל אותי״.

אם היית יכול לבחור לקיים מצווה אחת בשלמותה, מה היא היתה?

״לשמח כמה שיותר. לגרום לאנשים שיהיה להם טוב בכל דרך״.

אם היית יכולה לשנות הרגל אחד שלך איזה הוא היה?

״שאני נרדם מאוחר. אני יכול להירדם בשלוש אבל יש לי יקיצה טבעית בשבע. כשאני מתעורר מתחילה לי הצפה של מחשבות ואז אני חייב לקום. אני ישן ממש מעט בלילה ומטעין את עצמי כמו אנרגיה סולארית״.

אם היית יכולה לבחור חג אחד שיחזור פעמיים בשנה, איזה חג היית בוחרת ולמה?

״פורים. הוא קצר ועובר מהר מדי. זה חג ממש כייפי ואני אוהב להתחפש. אני הולך לקיצון בתחפושות שלי״.

אם היית יכול למחוק סבל אחד מהעולם מה היית מעלים?

״עצבות. אני נורא לוקח ללב. עצבות זה משהו שיכול ללוות אותך הרבה זמן ושקשה לצאת ממנו״.

 

 

אביתר עוזרי משחק בסרט החדש  "אימא פריים טיים" (תסריט: מתנאל גוטליב, בימוי: אלון נוימן) יחד עם אורנה בנאי, שחר חסון ועוד. הסרט עולה להקרנה ראשונה ומיוחדת בישראל ביום שישי, ה-26 ביולי,  אולם 3, סינמטק תל אביב, בשעה 14:00

תגיות: שלמה המלךמפורסמים

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}