כל היתרונות של מדינת ישראל כל היתרונות של מדינת ישראל

אין לי ארץ אחרת: מהחומוס ועד הוויז, כל היתרונות של מדינת ישראל

מדינת ישראל של היום היא לא רק מקום על המפה, אלא גם מרכז של תרבות, טכנולוגיה, וגיוון שלא מפסיקים להפתיע ולהצחיק. כן, לא הכל מושלם, אבל הנה כמה מהדברים הטובים שאנחנו יכולים לצחוק עליהם (או איתם) ולהתגאות בהם

  • אא

נתחיל במה שבטוח מעלה חיוך (או גרם לאיבוד אחד): הפקקים. כן, כן, הפקקים שלנו הם משהו מיוחד. לא משנה לאן אתה נוסע, תמצא פקק שמחכה רק לך. זה אולי מטריף את הדעת, אבל באותו זמן יש בזה משהו מאוד ישראלי. זו ההזדמנות שלנו להכיר חברים חדשים, ללמוד על החיים של הנהג שלידינו (שוב, כי פתח את החלון והוא לא מפסיק לדבר בטלפון), ואפילו להמציא משחקים חדשים כמו "נחש איזה רכב זה". ואם זה לא מספיק, תמיד יש את הבידור של ציפצופי הצופרים.

אי אפשר לדבר על הדברים הטובים במדינה בלי להזכיר את האוכל שלנו. והחומוס, הו החומוס. זה לא רק מאכל, זה דת. כל ישראלי יגיד לך שיש חומוסייה אחת ויחידה שהיא הכי טובה, וכל שאר החומוסיות הן סתם תחליף לא מוצלח. הוויכוחים על החומוס הכי טוב הם משהו שרק בישראל יכולים להבין ולהעריך. ובואו לא נשכח את הפלאפל, השווארמה, והבורקס – כולם ביחד יוצרים תזונה מאוזנת (אם מאוזנת זה אומר כל יום ארוחת רחוב אחרת).

נמשיך עם ההיי-טק. ישראל מכונה לעיתים קרובות "אומת הסטרטאפ", ולא סתם. אנחנו המצאנו את ה-USB, את Waze, ואת החיסון נגד הקורונה. וגם אם לא המצאנו אותם, אנחנו אוהבים להגיד שהמצאנו. יש לנו את היכולת להפוך כל רעיון מופרע למציאות, וגם אם לא – לפחות יש לנו סטארט-אפ שמבטיח שזה יקרה בעתיד הקרוב.

אם יש משהו שיכול לגרום לך לצחוק ולבכות באותו זמן, זה הבחירות שלנו. כל שנה (או לפעמים פעמיים בשנה) יש לנו חגיגה דמוקרטית שכוללת את כל הסלבס מהפוליטיקה שלנו. ולמי שלא יודע, ישראל היא המדינה היחידה שבה הפוליטיקאים מתנהגים כמו כוכבי ריאליטי. זה תמיד מעניין לראות מי "ניצח" ומי "הודח" בתכניות הבוקר, ומה התכניות שלהם לעונה הבאה.

המילואים הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, ולא רק כי הם שומרים עלינו. הם גם מקום נפלא לפגוש את החברים מהצבא, לשמוע את כל הסיפורים שהם מספרים כל שנה מחדש, ולהתלונן על אותם דברים שאנחנו מתלוננים עליהם מאז הטירונות. זה גם הזמן שלנו להיזכר כמה אנחנו אוהבים את הבית (ואת המיטה שלנו).

בל נשכח גם את האקלים הייחודי שלנו. נכון, הקיץ יכול להיות חם במיוחד, אבל אין כמו החורף הישראלי שמאפשר לנו ליהנות מקצת גשם (לפעמים) בלי לקפוא מקור. ואיך אפשר לשכוח את האביב, שבו הכל פורח ומזכיר לנו כמה המדינה שלנו יפה וצבעונית.

הקהילות המגוונות במדינה הן סיבה נוספת לגאווה. מכל העדות והדתות, יש כאן אנשים מכל רחבי העולם שהתכנסו יחד והביאו איתם תרבויות, מסורות, ומאכלים משלהם. השילוב הזה יוצר פסיפס אנושי מרתק ומגוון, שמעשיר את התרבות שלנו ומאפשר לנו לחוות את העולם כולו בתוך המדינה הקטנה שלנו.

החינוך בישראל גם הוא מקור לגאווה, עם המוסדות האקדמיים המובילים בעולם. האוניברסיטאות והמכללות שלנו מפורסמות במצוינות שלהן ומושכות סטודנטים וחוקרים מכל קצוות תבל. ההשקעה בחינוך והחתירה למצוינות מדעית וטכנולוגית מבטיחות עתיד זוהר לדורות הבאים.

השירות הציבורי שלנו הוא עוד יתרון מדהים. אומנם הוא יכול להיות לפעמים איטי ומסורבל, אבל בכל פעם שאנחנו זקוקים לשירות כלשהו, תמיד נמצא את האדם הנכון שיעזור לנו, עם חיוך ורצון טוב. היכולת למצוא פתרונות יצירתיים לכל בעיה ולהתגבר על כל אתגר היא משהו שמאפיין את השירות הציבורי בישראל. בואו גם לא נשכח את ההישגים המדהימים שלנו באירוויזיון, שמזכירים לנו שתמיד יש סיבה לשמוח ולרקוד.

חייבים גם להזכיר גם את הרוח היזמית שלנו. כל ישראלי שני יש לו רעיון למיזם חדש, ואם אין לו, הוא לפחות יזם את המפגש הבא בשכונה. המחשבה היצירתית והחדשנות שלנו היא משהו שמאפיין אותנו, וזה תמיד כיף לראות איך כל רעיון קטן יכול להפוך לדבר גדול.

נכון, כבר דיברנו על החומוס, אבל הוא כל כך טוב שמגיע לו אזכור נוסף. זה לא רק האוכל, זה החוויה. כל שולחן חומוס הוא אירוע חברתי, מקום לפגוש חברים חדשים ולדבר על החיים (ועל הפקקים). הטבע המדהים שלנו הוא עוד סיבה לצחוק ולשמוח. איפה עוד אפשר לנסוע שעה אחת מהים להרים, לעבור דרך מדבר ולסיים ביער? אין כמו הטיולים בטבע הישראלי, שמזכירים לנו כמה העולם שלנו יפה, גם אם לפעמים הוא קצת חם מדי.

ומעל הכל, התרבות והמוזיקה שלנו. מהקריוקי במועדון הקטן ועד להופעות הגדולות בפארק הירקון, התרבות הישראלית מגוונת ומלאה בשמחה. השירים שלנו מספרים את הסיפור שלנו, וגם אם הם לפעמים עצובים, הם תמיד עם חיוך. אז כן, מדינת ישראל של היום מלאה בהפתעות, בדיחות, ואינספור רגעים שגורמים לנו לצחוק. אלו הדברים הקטנים שהופכים את המקום הזה לבית.

תגיות: מדינת ישראלישראליות

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}