זוגיות שנייה. קרדיט: שאוטרסטוק, metamorworks זוגיות שנייה. קרדיט: שאוטרסטוק, metamorworks

זוגיות שנייה: איך עושים את זה נכון?

בניית זוגיות שנייה היא חוויה מאתגרת, המחייבת להתמודד עם סוגיות מורכבות. בעידן שבו אחוזי הגירושין בעלייה מתמדת, רבים מוצאים את עצמם מחפשים דרך להתחיל מחדש ולבנות מערכת יחסים בריאה ומספקת לאחר פרידה. אז מה כדאי לדעת?

מחקרים רבים מצביעים על כך שזוגיות שנייה מציבה מגוון אתגרים ייחודיים. פרופ' רוברט וייס, פסיכולוג ומומחה לזוגיות ומשפחה, מסביר כי אחד הקשיים המרכזיים הוא ההתמודדות עם מטענים רגשיים מהעבר. חוויות טראומתיות, חוסר אמון או תחושת כישלון אישי עלולות להקשות על יצירת קשר חדש. במחקריו של פרופ' וייס, נמצא כי 60% מהזוגות השניים חווים קונפליקטים הנובעים מנושאים לא פתורים מהעבר.

לאחר גירושין, רבים חשים תחושות של כישלון ואובדן אמון. הקושי להתגבר על הפגיעה הרגשית יכול להקשות על בניית אמון מחדש בזוגיות השנייה. בנוסף, נושאים כמו חלוקת רכוש ומשמורת על ילדים עשויים להמשיך ולהשפיע על הקשר החדש. מצד שני, זוגיות שנייה לאחר גירושין יכולה להביא עמה ניסיון חיים ובגרות רגשית. אנשים שעברו תהליך של גירושין יודעים טוב יותר מה הם מחפשים בזוגיות ומהם גבולותיהם. המודעות העצמית הגבוהה יכולה לסייע בבניית קשר עמוק ומשמעותי יותר.

התאלמנות מציבה אתגרים ייחודיים משלה. האובדן של בן הזוג הראשון עלול להוביל לתחושות של בדידות וכאב עמוק, ולעיתים גם לאשמה על הרצון להמשיך הלאה. חשוב להתמודד עם האבל ולתת לו מקום, ולמצוא את האיזון בין הכבוד לזכרו של בן הזוג שנפטר לבין בניית חיים חדשים. יתרון גדול בזוגיות שנייה לאחר התאלמנות הוא היכולת להעריך את החיים ולהבין את ערכם. אנשים שהתאלמנו פעמים רבות חווים תהליך של התחדשות ושינוי אישי, המאפשר להם לבנות קשרים עמוקים ומשמעותיים יותר.

מחקרים מצביעים על כך שתקשורת פתוחה וכנה היא מפתח לזוגיות מוצלחת, במיוחד בזוגיות שנייה. במחקר שנערך על ידי ד"ר ג'ון גוטמן, מומחה ליחסים וזוגיות, נמצא כי זוגות המצליחים לקיים תקשורת פתוחה ומכבדת מסוגלים להתמודד עם קונפליקטים ולפתור בעיות בצורה יעילה יותר. ד"ר גוטמן מציין כי זוגות אלו מפתחים מיומנויות של הקשבה אמפתית ומתן מקום לרגשותיו של בן הזוג.

בניית זוגיות שנייה מוצלחת דורשת גם עבודה אישית והתפתחות רגשית. פסיכולוגים רבים מציינים כי חשוב להתמודד עם המטענים הרגשיים מהעבר ולעבוד על פיתוח יכולות רגשיות כמו סבלנות, אמפתיה ויכולת להתמודד עם קשיים. ד"ר ברברה דה-אנג'ליס, מומחית לפסיכולוגיה של אהבה וזוגיות, מציינת בספרה "סודות האהבה" כי עבודה עצמית ופיתוח אישי הם מפתחות לזוגיות מוצלחת ובריאה. זוגיות פרק ב' דורשת גם הרבה סבלנות והתמדה. חשוב להבין כי תהליך בניית זוגיות חדשה עשוי לקחת זמן ודורש מאמץ מתמשך. במחקר שנערך על ידי ד"ר סוזן בראון, פסיכולוגית ומומחית למשפחה, נמצא כי זוגות שנייה המקדישים זמן להבנת הצרכים והרגשות של בן הזוג מצליחים לבנות מערכת יחסים יציבה ומספקת יותר.

בזוגיות שנייה, ההתמודדות עם ילדים מנישואים קודמים יכולה להיות אתגר מורכב במיוחד. במחקר שנערך על ידי ד"ר פאולין בוס, מומחית לפסיכולוגיה של משפחה, נמצא כי ילדים יכולים לחוות קונפליקטים ותחושות של אובדן ובגידה. לכן, חשוב לשים דגש על תקשורת פתוחה וכנה עם הילדים, ולהקדיש זמן לבניית קשרים חיוביים ומבוססים על אמון. ברבים מהמקרים העבודה הזוגיות יכולה לכלול גם התמודדות עם דימויים חברתיים וציפיות חיצוניות. בספרה של ד"ר האנה שוורץ, "משפחה מודרנית", היא מציינת כי זוגות רבים חווים לחצים חברתיים וציפיות בלתי מציאותיות לגבי הזוגיות השנייה. חשוב להגדיר את הגבולות והערכים האישיים ולא להיכנע ללחצים חיצוניים.

הגמרא במסכת יבמות (סד ע"ב) דנה בקשיים של זוגיות שנייה ואומרת: "רב אמר: אשה כורתת ברית רק למי שעשאה כלי". חז"ל מדגישים את החשיבות של זהירות ואכפתיות בזוגיות שנייה, מתוך הבנה שהכאב והרגישות של אדם שהתנסה בזוגיות קודמת יכולים להיות גדולים יותר. המסקנה היא שהקפדה על רגישות וכבוד הדדי הם תנאים הכרחיים להצלחה בזוגיות שנייה.

לבסוף, הנה מספר טיפים פרקטיים לבניית זוגיות שנייה מוצלחת: תקשורת פתוחה וכנה - לדבר על הרגשות והצרכים בצורה גלויה ולכבד את דעתו של בן הזוג; עבודה אישית - להתמודד עם המטענים הרגשיים מהעבר ולעבוד על פיתוח יכולות רגשיות; סבלנות והתמדה - להבין כי תהליך בניית זוגיות חדשה לוקח זמן ודורש מאמץ מתמשך; שיתוף פעולה עם ילדים - להקדיש זמן לבניית קשרים חיוביים עם הילדים מנישואים קודמים; והגדרת גבולות וערכים - להגדיר את הגבולות והערכים האישיים ולא להיכנע ללחצים חיצוניים.

תגיות: זוגיותפערים בזוגיות

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}