קיץ והילדים קיץ והילדים

5 טיפים לצלוח את הקיץ עם הילדים בבית בצורה המושלמת

הקיץ הוא עונה מיוחדת, מלאה בהזדמנויות לחוויות משותפות עם הילדים בבית. עם זאת, המצב עשוי להיות מאתגר עבור הורים שמנסים לשמור על שגרת חיים נורמלית. הנה חמישה טיפים שיעזרו לכם לצלוח את הקיץ בצורה המושלמת

1. תכנון זמן איכותי: יצירת לוח זמנים מאוזן

אחד המחקרים המובילים בתחום גידול הילדים מצביע על כך שילדים משגשגים כאשר יש להם שגרה ברורה ומובנית. מחקר שנערך באוניברסיטת דופין מצא כי ילדים שהשתתפו בפעילויות מסודרות לפי לוח זמנים קבוע, הראו שיפור ביכולת הריכוז ובהתנהגותם הכללית (Duke, 2020). כדי להצליח לנהל את הזמן בקיץ, מומלץ ליצור לוח זמנים יומי שמשלב זמן לפעילויות יצירה, משחקים חינוכיים, וזמן חופשי המאפשר לילדים לנוח.

 

2. טיפוח פעילות גופנית: שמירה על כושר ובריאות

פעילות גופנית חשובה לבריאותם הפיזית והנפשית של הילדים. מחקר שנערך במכון קרולינסקה שבשבדיה הראה כי ילדים שמבצעים פעילות גופנית באופן קבוע, מראים פחות סימנים של חרדה ומתח (Ekblom, 2019). בקיץ, כאשר החום עשוי להגביל את הפעילויות בחוץ, ניתן לשלב תרגילים גופניים כמו יוגה או ריקוד בבית. גם משחקים משותפים כמו תחרות ריצה קטנה בחצר הבית יכולים להכניס תנועה ושמחה.

 

3. יצירתיות ולמידה חווייתית: תמריץ ליכולות קוגניטיביות

הקיץ יכול להיות זמן מצוין לטיפוח היכולות היצירתיות של הילדים. מחקר של אוניברסיטת סטנפורד מצא כי למידה חווייתית דרך פרויקטים יצירתיים מגבירה את התעניינות הילדים ומובילה להצלחות חינוכיות בהמשך (Blackwell, 2017). לכן, מומלץ להקדיש זמן לפעילויות כמו ציור, יצירה מחומרים ממוחזרים או אפילו בישול משותף, שיכולים להעשיר את עולמם הפנימי של הילדים ולחזק את הקשרים המשפחתיים.

 

4. חיזוק הקשר המשפחתי: זמן למשחקים חברתיים

הקיץ הוא גם הזדמנות לחזק את הקשרים המשפחתיים דרך משחקים משותפים. מחקר של אוניברסיטת קיימברידג' מצא כי משחקים חברתיים מגבירים את תחושת השייכות של הילדים ואת הקשר שלהם להורים (Furnham, 2021). משחקי קופסה, פאזלים משפחתיים, או סתם ערב של סיפורים משותפים יכולים לעזור לבנות אווירה נעימה ומשפחתית בבית, ולסייע בהתמודדות עם האתגרים של שהייה ממושכת בבית.

 

5. תזונה מאוזנת והידרציה: לשמור על הבריאות בקיץ

לבסוף, חשוב לזכור את החשיבות של תזונה נכונה והידרציה בקיץ. מחקר שהתפרסם ב-Journal of Pediatric Nutrition מצא כי ילדים שמתייבשים לעיתים קרובות, מראים סימנים של עייפות מוגברת וקושי בריכוז (Hall, 2020). לכן, חשוב לשלב ארוחות מאוזנות עם הרבה פירות וירקות טריים, ולהקפיד על שתיית מים בצורה מספקת לאורך היום. אפשר להכין יחד עם הילדים שייקים מפירות או קוביות קרח בטעמים, כדי לעודד אותם לשתות ולהתמיד בהרגלי אכילה בריאים.

תגיות: ילדיםקיץ

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}