5 ממתיקים בריאים שכדאי לצרוך במקום סוכר

הסוכר מקיף אותנו בכל מקום - אם בסופר, במשרד, במפגשים חברתיים או בדוכני מזון. קבלו 5 ממתיקים הרבה יותר בריאים, שאינם גורמים לעייפות ונפילת אנרגיה, ויהפכו את החיים שלכם למתוקים באמת

הסוכר, על כל גווניו ותחליפיו המדומים, מקיף אותנו בכל מקום, הרבה יותר ממה שהיינו מעוניינים לפגוש בו. אם בסופר, במשרד, במפגשים חברתיים, בדוכני מזון – נראה שהוא אינו מוותר על שום מפגן נוכחות, ולא מתכוון ללכת לשום מקום. בדור עתיר ידע כמו שלנו, נראה לי שמיותר להזכיר שוב עד כמה הוא מזיק, ממכר, משמין ועושה לנו רק רע, אבל כשאין תחליפים טובים, מה אפשר לעשות?

על הממתיקים הבריאים המוצעים כאן וודאי כבר שמעתם, מניחה שאין בהם חידוש. מטרתי היא רק להזכיר לכם על קיומם, ולהציע שלא לפסול אותם כל כך מהר בשל טעמם, שעל פי רוב, שונה משל הסוכר. המאמץ משתלם, מתרגלים מהר, ובעיקר נהנים ממתיקות עדינה ונעימה, שאין אחריה תחושת עייפות ונפילת אנרגיה.

את כל הממתיקים המובאים כאן ניסיתי בעצמי תקופה ארוכה, ואני ממליצה עליהם בחום.

 

סטיביה

הסטיביה היא ממתיק טבעי המופק מעלי צמח הסטיביה, בעלת תכונות אנטי דלקתיות, מורידה את רמת לחץ הדם ומונעת עששת. עוד היא בעלת ערך קלורי נמוך, ועל כן מהווה בחירה מעולה עבור שומרי משקל או חולי סכרת, שכן אינה משפיעה על רמות הסוכר בדם.
חלק ממוצרי הסטיביה הזמינים בשוק מכילים תוספות וממתיקים אחרים, לכן חשוב לשים לב שהסטיביה היא 100% טהורה ומאיכות גבוהה. למי שעדיין לא מכיר, חשוב לדעת שהיא בעלת מתיקות גבוהה מאד, על כן די לצרוך ממנה כמות קטנה על מנת להמתיק.

טעמה של הסטיביה מזכיר מעט סוכרזית. מי שהדבר אינו מפריע לו יוכל להנות ממתיק בעל יתרונות בריאותיים רבים.

דבש

את הדבש אין צורך להציג, כולנו מכירים. מה שלא כולם יודעים, שדבש שלא עבר חימום הוא הרבה יותר טעים ומזין באופן משמעותי. כמעט ואין דמיון בין הדבש שאנו קונים בסופר לדבש איכותי ולא מחומם מחנות טבע (שנכון, בד"כ עולה פי שניים ויותר). בנוסף, בחנות טבע תמצאו מגוון עצום של סוגי דבש מפרחים שונים, שטעמם שונה מאד אחד מהשני, ויפתח עבורכם עולם חדש של טעמים. המומלצים שלי הם דבש מפרחי אבוקדו ומפרחי דרדר.

הדבש נחשב לאחד הממתיקים הבריאים, שכן הוא מכיל נוגדי חמצון, אנזימים וכמות רבה של ויטמינים ומינרלים. עוד הוא מכיל חומרים אנטי-מיקרוביאליות, שהופכים אותו אידאלי להרגעת כאב גרון, לחיזוק מערכת החיסון ולהעלאת רמת האנרגיה. עם זאת, למרות יתרונותיו הרבים, חשוב לצרוך אותו במתינות, משום שהערך הקלורי שלו גבוה.

מייפל

סירופ מייפל (הטבעי כמובן), מופק מהמוהל של עצי המייפל. הוא מכיל נוגדי חמצון ומינרלים חיוניים, כמו מנגן, אבץ ואשלגן, ובניגוד לסוכר, עובר עיבוד מינימאלי, ששומר על ערכיו התזונתיים. עם זאת, בדומה לדבש, הערך הקלורי שלו גבוה, לכן מומלץ לצרוך אותו במתינות.

טעמו של המייפל עדין, מזכיר קרמל, ונחשב לאחד הממתיקים הטעימים ביותר, אם לא הטעים מכולם. בעיני טעמו הוא הקרוב ביותר לשל הסוכר, ועבור מי שמתקשה לעבור לממתיק בריא – הוא בחירה מעולה.  

אריתריטול

אריתריטול הוא אלכוהול סוכר המופיע באופן טבעי בחלק מפירות ומזונות מותססים. טעמו מתוק כשל הסוכר, אך בניגוד אליו, הוא אינו מכיל כמעט קלוריות, ואינו משפיע על רמות הסוכר בדם - מה שהופך אותו לבחירה מעולה עבור שומרי משקל. הוא ידידותי לשיניים, אינו גורם לבעיות עיכול, ומכיל תכונות נוגדות חמצן.

האריתריטול בעל מתיקות מעודנת, אך יש לו מעט טעם לוואי, בדומה לשל ממתיק מלאכותי. מי שהדבר אינו מפריע לו יוכל להנות ממתיק בעל ערך קלורי נמוך עד אפסי.

סילאן

אחרון חביב, שבאמת חביב מכולם, הוא הסילאן. גם כאן חשוב לומר שאנחנו מדברים על סילאן טהור - עשוי 100% תמרים, ולא "סירופ סילאן", שגרוע לא פחות מסוכר. הסילאן מופק באמצעות טכניקה מיוחדת של בישול התמרים וסחיטתם, והוא עשיר בסיבים, אשלגן ונוגדי חמצון, שמקנים לו יתרונות בריאותיים רבים. הוא בריא ללב ולכלי הדם, מועיל לבריאות העור, השיער והציפורניים, ומשפר את תפקודי המוח.

בעיני הוא הבחירה המועדפת, שכן מלבד טעמו העדין והמעולה, הוא אינו גורם לעייפות כלל, ומשתלב מצויין בקינוחים ובקפה.

מכל הממתיקים אני מציעה לבחור את זה שהכי קרוב בעיניכם לסוכר, כדי שהשינוי לא יהיה דרסטי ויחזיק מעמד לאורך זמן. עם זאת, חשוב לזכור שגופנו אינו בנוי לעכל סוכר בכמות גבוהה, וגם כשמדובר בממתיק בריא, יש לצרוך אותו במתינות ולא להגזים. אין ספק שממתיק בריא עדיף בהרבה על סוכר, אך כדאי לזכור שהדרך הטובה ביותר לצרוך מתוקים היא דרך אכילת פירות בשלמותם, אשר מכילים סוכר בצורה מאוזנת ואידאלית לגוף, ומזינים אותו בכל טוב.

בינתיים, שיהיה יום מתוק.

 

תגיות: TOP 5ממתיק בריאסטיביהדבשמייפלאריתריטולסילאן

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}