העבודה ההיברידית שלכם גורמת לגבולות בית-עבודה להיטשטש? יש מה לעשות

גם אתם לפעמים מתקשים לזכור אם אתם בעצם בעבודה או לא עכשיו? אם כן, אתם לא לבד. עבודה היברידית היא טרנד שרבים מברכים עליו, אבל אין ספק שהיא הביאה המון טשטוש תחומים לחיינו

גם אתם לפעמים מתקשים לזכור אם אתם בעצם בעבודה או לא עכשיו? אם כן, אתם לא לבד. עבודה היברידית (שנעשית מהבית) היא טרנד שרבים מברכים עליו, אבל אין ספק שהיא הביאה המון טשטוש תחומים לחיינו. הבוקר אני עובדת - או מחפשת בגדי ים בנקסט בשביל הילדים? הערב אני בזמן משפחתי של ספרים והתכרבלויות, או מגיה את מסמך העבודה הדחוף שנשלח אלי?

אם ערבוב הזירות האלה מאתגר תמיד, בחופש הגדול הוא מאתגר שבעתיים. אם אנחנו במשרד אנחנו מנהלים את הבית בשלט רחוק, בנסיונות נואשים לפשר, לגשר ולהעסיק. אם אנחנו בבית, אנחנו מנסים לעשות את העבודה איכשהו בלי לפגוע בבילויים שהילדים רוצים… בקיצור, כאב ראש.

מה המפתח לשרוד את הבלבול הזה? לפי חכמת היהדות, הכל מתחיל בכוח ההבדלה. הגמרא מתבטאת במילים 'אם אין דעה, הבדלה מניין'. המשמעות היא, שהאדם, כיצור תבוני, נדרש לתרגל את כוח ההבדלה שלו. אם אינו עושה זאת, יש להטיל ספק אם הוא בר דעה.

כוח ההבדלה הנטוע בדעת האנושית מאפשר לנו להבדיל לא רק בין שחור ללבן, אלא גם בין גווני אפור. האם המשימה שמחכה במייל דחופה, או רק חשובה? האם הילדים מתפנקים כרגע, או באמת צריכים אותי? האם עכשיו אני 'בזמן משפחה', ולא פנוי לשום מסר מהעבודה אם הוא לא מגיע בשיחת טלפון של אמרג'נסי, או שמא עכשיו אני עובד - ומתעלם מהילדים, אלא אם כן נוצרת סיטואציה מסוכנת?

דעת פירושה הבדלה. כשהנתונים החיצוניים יוצרים בלבול, וקושרים ביחד את כל החוטים של חיינו, התפקיד שלנו הוא להתיר אותם, להפריד ולהבדיל. עכשיו אני בדבר הזה. אחר כך אני בדבר ההוא. מקודם הייתי במוד עבודה. עכשיו אני במוד משפחה.

יש לנו דעת? יש לנו גם יכולת הבדלה.

תגיות: חכמה יהודיתעבודה מהביתעבודה היברידית

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}