מישהו שמע על מור שקורי, השוטרת משדרות, וגבורתם של שבעת הנרצחים ממושב יכיני?

כבוד לרס"ר מור שקורי, השוטרת משדרות, שנפלה בקרב | נשות המשרתים ברבנות הצבאית חוששות איך בעליהן יחזרו מעבודתם הקשה | מילוני יהודים בעולם מביעים תמיכה אדירה ומרגשת בישראל

ונזכור את כולם?

כותבת פה נקודות מהיממה האחרונה, רק שלא אשכח אחר כך:

 

מור שקורי.

הדודה שלה תפסה אותי והראתה לי איך בגוגל לא כתוב עליה כלום. "תכתבי על מור שקורי, בת 29, שוטרת בתחנת שדרות, איזו מקסימה ומסורה הייתה". אז הנה דודה, אני כותבת. לא יודעת איך נכתוב על כולם.

המושב הקטן יכיני איבד 7 מבניו. מישהו שמע על גבורתם? מישהו ישמע? נפגשנו במלון דן. הם משחזרים את הפרטים הבלתי נתפסים. איך המחבלים דהרו ישר לבית של הרבש"ץ, שלא היה בבית. איך השם של קבוצת הווטסאפ של היישוב השתנה מ"בית וקהילה" ל"יכיני חירום". מתי יחזור כבר השם "בית וקהילה"?.

 

זום לנשות המשרתים ברבנות הצבאית.

הן חוששות איך הבעלים יחזרו ממשימת הזיהוי הקשה והקדושה, שנמשכת מסביב לשעון, גם בשבת. הרי יש עדיין גופות שלא זוהו, והמשפחות מגיעות יום ליום לשאול. הן אמרו לי שחמאס ניסה לחלל צלם אנוש, להתעלל ולהתאכזר בגופות, והבעלים שלהן מנסים לקדש צלם אנוש. מנסים לתת לכל אחד כבוד אחרון, חסד של אמת. והן שאלו האם יודעים מספיק על השליחות הזו, ואם אפשר להזכירה יותר.

 

זום לדוברי אנגלית בחו"ל.

מיליוני יהודים בעולם קמים בימים אלה כל בוקר במחשבה: אני יהודי. ואז במחשבה: מה אני יכול לעשות למען ישראל? כל כך חבל שאלה הנסיבות. הם אמרו לי שלדעתם זו שעת כושר להצתת ניצוץ של זהות אצל מיליוני אחים ואחיות שלנו. ועוד הם שאלו, האם אנחנו בישראל יודעים מספיק כמה אכפת להם?

זו רשימה חלקית. אולי לא סתם אומרים בתפילה "וכל העוסקים בצרכי ציבור באמונה, הקדוש ברוך הוא ישלם שכרם". הוא בוודאי יודע על כל דבר, קטן וגדול, שכל אחד ואחת עושים בימים אלה, בארץ ובעולם.

(בתמונה: מור שקורי(

 

מתוך "החלק היומי"/ סיוון רהב מאיר.


רוצים לדעת  מה ענה איש זק"א לפסיכולוג ששאל אותו "מה מחזיק אותך?" לחצו כאן


רוצים לדעת  איך מדברים עם ילדים על טרור ומחבלים? לחצו כאן

 

תגיות: מלחמת חרבות ברזלמור שקורימושב יכיני

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}