סופגניות פופקורן: קטנטנות, משמחות, והופכות למסורת משפחתית

רגע לפני שנאמר שלום לכל מאכלי חנוכה, הנה משהו קטן שאפשר לסיים איתו את סשן המטוגנים. והוא קטן לא מטאפורית, אלא פיזית. אלו הן מיני-סופגניות שקל להכין וכיף לחסל. כי בואו נודה, למי יש מקום בבטן בימים האחרונים של חנוכה לסופגניה אמיתית בגודל מלא?

אחד הדברים שמאפיינים את החגים הם מאכלים יעודיים. מאכלים מסורתיים, שלרוב הם די טעימים, שאין שום סיבה שלא להכין אותם בכל יום רגיל, ואין שום "עברה" להכין אותם בסתם יום של חול, אבל אנחנו שומרים אותם בכספת קולינרית למועד מיוחד. אנחנו עושים את זה כי אמא שלנו עשתה את זה, והיא עשתה את זה כי אמא שלה, סבתא שלנו, עשתה את זה, וכך דורות אחורה. כל כך התרגלנו שיש לכל מתכון יעודי כזה טיימינג משלו, שאפילו אין לנו פיתוי להפר את החוק הלא כתוב הזה. אף אחד לא מוצא עצמו חושק באוזן המן בשלהי אוגוסט, או בסופגניה שמנמנה בל"ג בעומר. זה לא קורה. הטיימינג הזה, הוא מה שיוצר בסוף את הנוסטלגיה המשפחתית, את הזכרונות הנצברים שמתברגים להם על פני מעגל השנה והופכים מאכל גשמי למשהו מיוחד שאנו עורגים אליו בצורה פבלובית בהתאם לתקתוק שעון הזמן.

אז רגע לפני שנאמר שלום לכל מאכלי חנוכה, הנה משהו קטן שאפשר לסיים איתו את סשן המטוגנים. והוא קטן לא מטאפורית, אלא פיזית. אלו הן מיני-סופגניות שקל להכין וכיף לחסל. כי בואו נודה, למי יש מקום בבטן בימים האחרונים של חנוכה לסופגניה אמיתית בגודל מלא?

סביר להניח שהמתכון עצמו לא מחדש הרבה, מה שאולי כן יחדש, הוא אופן ההכנה.

אז כן, מדובר על סופגניות אשל. אחת הקלאסיקות המוצדקות ביותר, אבל תמיד היה קשה לי עם הבצק שאף פעם לא הסתדר ויצר צורות מוזרות. אי לכך, אני לא מייצרת את הסופגניות בעזרת כף, אלא מעבירה את הבלילה לשקית זילוף, או לכל שקית זמינה, יציבה ונקיה שאפשר לגזור בקצה, מה שמאפשר לי לשלוט בכמות הבלילה ולמזער אותה לסופגניות ביס.

המצרכים לכמות בסיסית, אפשר ומומלץ להכפיל ולשלש לפי הצורך.

 

רכיבים:

גביע אשל או יוגורט לפחות 3% (גביע של 200 גרם)

כוס וחצי קמח תופח

ביצה

כף סוכר (ההמתקה האמיתית תבוא אחר כך)

כף חלב, אם יש צורך

נותני טעם לבלילה לבחירה: תמצית וניל, מעט קינמון, גרידת לימון, קמצוץ מלח.

 

אופן הכנה:

מערבבים הכל יחד, מכניסים לשקית זילוף, ומזלפים בפעימות קטנות לשמן שחומם לחום בינוני-גבוה.

הכמות הנכונה היא של סופגניות בגודל כדור פינג פונג, שאפשר לאכול בביס אחד.

את הסופגניות מוציאים מהשמן לאחר שהן מזהיבות.

 

למלא אותן קשה על גבול הבלתי אפשרי, וגם אין צורך. הנה שלוש אופציות אחרות להגיש אותן: לטבול בקינמון וסוכר מעורבבים, לזלף מעל דבש\סירופ מייפל\סירופ שוקולד, או לפזר בנדיבות אבקת סוכר.

תגיות: חנוכהמתכוניםסופגניות

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}