כל הסיבות להפסיק לשתות כל כך הרבה קפה ביום

רבים מאיתנו לא מצליחים לפתוח את הבוקר בלי ספל קפה ביד. אבל אם אתם מוצאים את עצמכם גומעים כוס קפה אחר כוס קפה לכל אורך היום, כדאי שתקראו את הכתבה הזו

אוהבים לשתות הרבה קפה בכל יום? אולי כדאי שתהיו מודעים להשלכות השליליות הרבות שיש לקפאין על הגוף שלכם. 

למרות שבהתחלה אתם עשויים ליהנות מההשפעות של הקפאין, יותר מדי ממנו יכול להוביל לתופעות לוואי לא נוחות וביניהן רעדה פיזית, עצבנות, חוסר שליטה במחשבות ועוד. 

הנה כמה פגיעות פוטנציאליות שעלולות להתרחש בעקבות כמות גדולה מדי של קפאין בגוף:

 

דלדול סידן

כמה מחקרים מצביעים על כך שקפאין עלול להגביר את דלדול הסידן, מה שמוביל לאובדן עצם. זו עשויה להיות השלכה קשה במיוחד עבור גופם המתפתח של בני הנוער. 

 

נדודי שינה או הפרעות שינה

צריכת מופרזת של קפאין עלולה להקשות על הרגעות פיזית ונפשית בסוף היום וקושי להירדם. חוסר שינה עלול להוביל לבעיות נוספות, כגון עייפות בשעות היום, מתח גבוה יותר, עצבנות וקושי להתמקד. יכולות להיות גם השלכות ארוכות טווח: בני נוער זקוקים לשינה רבה להתפתחות בריאה מכיוון שהורמון גדילה משתחרר כשהם במנוחה. מחסור עקבי בשינה עלול להגביל את הצמיחה הפיזית שלהם.

 

עיכוב בהתפתחות המוח

בטווח הקצר, קפאין מוביל לעלייה בפעילות במוח. עם זאת, יש גם כמה ראיות לכך שהוא עלול לעכב את התפתחות המוח אצל צעירים שמגזימים עם צריכת קפאין. ייתכן שזה מתרחש, בין השאר, בגלל שקפאין משפיע על השינה, אשר משפיעה בתורה על התפתחות המוח.

 

בעיות קיבה ועיכול

צריכת קפאין ברמה גבוהה מדי יכולה להוביל לבעיות מעיים, צרבת או בחילות. בעיות אלה יכולות להחמיר עוד יותר אם אתם מרגישים בלחץ. 

 

השפעה על המראה

מוצרים מסוימים המכילים קפאין, כמו משקאות אנרגיה, מגיעים עמוסים בסוכר, מה שעלול להוביל לעלייה במשקל או לערער את ביצועי הספורט שלכם. קפאין עצמו יכול להפחית את ייצור הקולגן -  חלבון הקשור לגמישות העור. ירידה בחלבון חשוב זה עלולה לגרום לקמטים מוקדמים, ולמראה פנים עצוב ועייף. לבסוף, קפה בפרט ידוע כמכתים שיניים, ומשאיר את החיוך שלך פחות לבן ובוהק. 

תגיות: קפהצריכת קפה

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}