כך תשמרו על לחץ דם תקין בעזרת 5 מזונות שיש לכולנו בבית

שינויים באורח החיים ושינויים תזונתיים יכולים לעזור להוריד את רמות לחץ הדם ולהפחית את הסיכון למחלות לב. לפניכם 5 מזונות שיכולים לסייע

יתר לחץ דם, או לחץ דם גבוה, הוא גורם הסיכון הנפוץ ביותר למניעת מחלות לב. למעלה ממיליארד אנשים ברחבי העולם סובלים מלחץ דם גבוה. הוא מוגדר כערכי לחץ דם סיסטולי (SBP) (המספר העליון) של 130 מ"מ כספית או יותר, לחץ דם דיאסטולי (DBP, המספר התחתון) של יותר מ-80 מ"מ כספית, או שניהם.

שינויים באורח החיים ושינויים תזונתיים יכולים לעזור להוריד את רמות לחץ הדם ולהפחית את הסיכון למחלות לב.  הכללת מזונות המכילים אשלגן ומגנזיום בתפריט היומי שלכם, עשויה לסייע בהורדת רמות לחץ הדם. ואיך מאזנים אותו, כך שלא יהיה גבוה מדי ולא נמוך מדי? לפניכם 5 מזונות שיכולים לעזור:

 

פירות הדר 

פירות הדר עמוסים בוויטמינים, מינרלים ותרכובות צמחיות בריאות שהוכחו מחקרית כשומרות על בריאות הלב ומפחיתות את הסיכון ללקות במחלות לב ומחלות של לחץ דם. 

במחקר משנת 2010, החוקרים מצאו כי אכילה של בערך 530 עד 600 גרם פירות ליום (כארבעה תפוזים) מועילה לניהול לחץ הדם. שתיית מיץ תפוזים ואשכוליות עשויה לסייע בהורדת לחץ הדם. אבל אשכוליות ומיץ אשכוליות יכולים להפריע לתרופות נפוצות להורדת לחץ דם, אז התייעצו עם איש מקצוע רפואי לפני הוספת פרי זה לתזונה שלכם.

 

דגים שומניים

דגים שומניים הם מקור מצוין לשומני אומגה 3, שבין היתר מפחיתים את רמות לחץ הדם. מחקר משנת 2022 שבדק 71 מחקרים אחרים קבע כי צריכה של מנת דג סלמון או צורה אחרת של שומני אומגה 3 ליום, מיטיבה ביותר עם הבריאות ואף מורידה את הסיכון ללחץ דם גבוה, אצל מבוגרים ללא היסטוריה של מחלות לב או סוכרת. 

 

עלים ירוקים

עלים ירוקים הם מקור מעולה לחומרים מזינים כגון אשלגן ומגנזיום, התומכים כאמור ברמות לחץ דם אופטימליות. כוס תרד למשל מספקת את רמת האשלגן המומלצת ליום, והוא גם עשיר בתרכובת בשם 'חנקה' שגם היא עשויה להוריד את לחץ הדם. 

 

אגוזים וזרעים

לאגוזים וזרעים מכל סוג שהוא יש השפעה נהדרת על לחץ הדם שלכם, וחשוב לצרוך אותם בכל יום (כמובן עדיף את הטבעיים ולא הקלויים שלרוב עתירים במלח שפוגע בבריאותכם).

 

קטניות 

הקטניות עשירות בחומרים מזינים שמסייעים בוויסות לחץ הדם, ומחקרים תצפיתיים שבוצעו הוכיחו כי בין הקטניות הטובות שמאזנות לחץ דם גבוה תמצאו עדשים, שעועית, אפונה ואפילו חומוס. 

תגיות: יתר לחץ דםתזונה נכונה

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}