כל הסיבות לצרוך יותר שמן זית מדי יום

בין אם אתם רוצים לשפר את מצבה של אוכלוסיית חיידקי המעיים שלכם או להשיג תפקוד קוגניטיבי טוב יותר, שמן הזית הוא תוספת מומלצת מאד לתזונה היומיומית שלכם

מעבר לטעם המיוחד ולרבגוניות שלו במטבח, שמן זית מתהדר במספר עצום של יתרונות בריאותיים, שהופכים אותו לאבן יסוד באורח חיים מאוזן. זהו למעשה מזון מפתח בתזונה הים תיכונית, התזונה המובילה בעולם. "שמן זית, הידוע בשומנים החד בלתי רוויים הבריאים שלו, נוגדי החמצון והתכונות האנטי דלקתיות שלו, הוכח כבריא לכל חלקי הגוף", מסבירה הנטורופתית האמריקנית ג'ואן סאלג' בלייק. "שמן זית מוכר במזון בריא ללב. השומנים הבריאים של שמן הזית הוכחו כבעלי השפעות חיוביות על הכולסטרול הטוב. שמן זית מכיל פוליפנולים, ויטמין E ונוגדי חמצון נוספים המגנים על העור מלחץ חמצוני בגוף, העלול לפגוע בתאי העור, ולתרום להזדקנות מוקדמת. פוליפנולים צמחיים, כמו אלו שנמצאים בשמן הזית, עשויים למלא תפקיד בהגנה על פירוק הקולגן בעור".

עוד היא מוסיפה וכותבת במאמר ארוך שפרסמה כי "מחקרים מצביעים על כך שלפוליפנולים בשמן זית כתית מעולה יש השפעה מחזקת מוח, וכזו המשפרת את התפקוד הקוגניטיבי ומונעת דמנציה. מחקר שבוצע לאחרונה מצא שצריכת שמן זית גבוהה קשורה לרמות נמוכות של מסת הגוף, בהשוואה לאלו שצרכו פחות שמן זית. חשוב לציין שלא כל השומנים שווים, וכי מחקר זה מצביע על יתרון בשמן זית בלבד, ולא בכל המזונות עתירי השומן".

צריכת שמן זית ממלאת גם תפקיד חשוב בתמיכה במיקרוביום מאוזן ובריא. "שמירה על מעיים בריאים חיונית לבריאות הכללית, וגורמים תזונתיים מסוימים, כולל שמן זית, ממלאים תפקיד מכריע בכך. הפוליפנולים בשמן זית מקדמים את הצמיחה של חיידקי מעיים מועילים, ונוגדי החמצון בשמן זית עוזרים להילחם בדלקות בכל הגוף, כולל במעיים".

רבות דובר גם על הדיאטה הים תיכונית, שבה שמן זית הוא מרכיב מרכזי. "מחקרים מצאו כי תזונה ים תיכונית קשורה לאריכות ימים. הטלומרים הם חלק מה-DNA שלנו, שמתקצרים עם הגיל. אורך טלומרים קצר יותר קשור לא רק לתוחלת חיים נמוכה יותר, אלא אף לסיכון מוגבר למחלה כרונית. מחקרים שנעשו על הדיאטה הים תיכונית מצאו כי היא עוזרת למנוע קיצור טלומרים, ולמעשה תורמת לאריכות ימים", היא מסכמת.

 

תגיות: שמן זיתבריאותתזונה

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}