אילוסטרציה אילוסטרציה

רוצים להוריד את רמות הכולסטרול? אלו 5 המזונות שיעזרו לכם

עודף כולסטרול בדם הוא בעיה נפוצה הכרוכה בסיכונים בריאותיים רבים. הכירו את חמשת המזונות שיעזרו לכם להגיע לאיזון של רמת הכולסטרול

עודף כולסטרול בדם הוא אחת הבעיות השכיחות שיש בדור שלנו, והוא כרוך בסיכונים בריאותיים רבים. רמות גבוהות של כולסטרול בדם עלולות להוביל להיווצרות רובד בעורקים שעלול להגביל את זרימת הדם, ולהגביר את הסיכון למחלות לב, התקפי לב ושבץ מוחי.

5 המזונות הללו ידועים כמורידי רמות כולסטרול, ולכן כדאי להגביר את הצריכה שלהם:

שיבולת שועל

שיבולת שועל מכילה סוג של סיבים מסיסים הנקראים בטא גלוקן, המסייעים בהפחתת ספיגת הכולסטרול מזרם הדם. צריכת שיבולת שועל באופן קבוע, כגון שיבולת שועל, יכולה לעזור בהורדת כולסטרול LDL (רע).

אגוזים

שקדים, אגוזי מלך ואגוזים אחרים עשירים בשומנים חד בלתי רוויים, סיבים וסטרולים צמחיים. רכיבים אלו יכולים לסייע בהורדת כולסטרול LDL. עם זאת, חשוב לצרוך אגוזים במתינות בשל תכולת הקלוריות הגבוהה שלהם.

דגים שומניים

דגים כמו סלמון, מקרל, סרדינים ופורל עשירים בחומצות שומן אומגה 3. הוכח כי אומגה 3 מורידה את הטריגליצרידים ומעלה את רמות הכולסטרול (הטוב) HDL. שאפו לאכול לפחות שתי מנות של דגים שומניים בשבוע.

קטניות

שעועית, עדשים, חומוס וקטניות אחרות הן מקורות מצוינים לסיבים מסיסים, שיכולים לסייע בהורדת רמות הכולסטרול. הם גם מספקים חלבון על בסיס צמחי, מה שהופך אותם לחלופה בריאה לחלבונים עתירי שומן מן החי.

אבוקדו

אבוקדו עשיר בשומנים בלתי רוויים שיכולים לסייע בהעלאת כולסטרול HDL תוך הורדת רמות כולסטרול LDL. הוא מכיל גם סיבים ותרכובות מועילות אחרות התורמות לבריאות הלב.

תגיות: תזונהכולסטרול

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}