מהם שמרי בירה, ואיך הם יכולים לעודד בריאות?

לשמרי בירה אין שום טעם משלהם, אולם הם מכילים חומצות אמינו שגוף האדם זקוק להן אך לא מסוגל לייצרן בעצמו

שמרי הבירה הם למעשה לא שמרים במובן הרגיל של המילה, אלא צמח חד תאי שמגיע היישר ממשפחת הפטרייתיים.

כשלעצמו, אין בו ייחודיות או טעם כלשהו, אולם כשהוא פוגש בסוכר או דבש, הוא הופך לחומר שמכונה 'שמרים' כי הוא מזכיר למעשה את התסיסה של השמרים הרגילים. מדוע חשוב לגוף שלנו לצרוך אותם? משום שהם מכילים חומצות אמינו שהגוף לא יודע לייצר בעצמו מחד גיסא, אך מאידך - הגוף ממש ממש צריך אותם.

אחד היתרונות הבולטים של שמרי בירה הוא סיוע בשמירה על מערכת עצבים תקינה - דבר שעוזר בשיפור יכולת השינה, וויסות רמות העייפות.

צמחוניים וטבעוניים צורכים את שמרי הבירה בקביעות בשל האיכויות הרבות שבהן. היות והן נמכרות כפתיתים או אבקה, ניתן לאפות ולבשל איתם ואף להוסיף אותם לסלטים טריים.

מחקרים הראו שעשויים להיות כמה יתרונות לצריכת שמרי בירה. לדוגמה, במחקר משנת 2017, החוקרים סקרו את ההשפעות של שמרי בירה על אנשים עם תסמונת המעי הרגיז. הם גילו שלשמרים יש סיכוי גבוה יותר להקל על הסימפטומים שלהם מאשר טיפולי פלצבו.

מחקר ישן יותר מצא גם שנשים שנטלו תוספי שמרי בירה מדי יום חוו פחות זיהומים בדרכי הנשימה העליונות מאשר אלו שקיבלו פלצבו.

עורכי מחקר משנת 2018 כתבו כי חלה ירידה בתסמינים של דלקות בדרכי הנשימה, בעת נטילת תוספי שמרי בירה. לפי מאמר שפורסם לאחרונה, נטילת בין 200 ל-1,000 מיקרוגרם (מק"ג) ליום עשויה לסייע בהפחתת לחץ הדם הדיאסטולי.

מחקר עדכני מציע כי שמרי הבירה עשויים אף לעודד ייצור של חלב בבעלי חיים, אך לעת עתה אין עדויות לגבי השפעותיו על ייצור חלב אנושי.

 

תגיות: בירהתזונה

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}