כל התכנים של דקלה יוספסברג

למה גברים לא מבינים שלא זורקים גרביים בסלון?...

שוב ושוב את מעירה לו שלא זורקים גרביים בסלון (או מלאו כל אחת את החסר - מה שמשגע אותה), אבל הבן אדם אדיש, כאילו את אוויר. איך הוא לא מבין דבר כל כך טריוויאלי? מה לעשות? אולי להלחם יותר חזק? אולי לאיים?

מה עושים כשהמראה החיצוני של בן-הזוג משתנה לרעה, והוא לא מוכן להשתנות?

נופר הגיעה לייעוץ אישי, וסיפרה שהמראה החיצוני של בעלה מפריע לה מאד. הוא לא מטפח את עצמו, לא מתעמל, ואפילו מתחיל להצמיח כרס קטנה (שרק הולכת ותופחת). היא מציעה לו בעדינות להתחיל להתעמל, אבל הוא לא מוכן לעשות כלום. מה לעשות?

מי צודק – אני או אשתי?

בעל מסודר, נקי ומתוקתק, מגיע לפגישת ייעוץ זוגי, ומתלונן שאשתו נורא מבולגנת, שוכחת דברים, משאירה כלים בכיור, לא מקלחת את הילדים, והוא משתגע. הוא חוזר הביתה, אחרי יום עבודה ארוך, מפשיל שרוולים ועושה את כל עבודות הבית במקומה. מי צודק – הוא או אשתו?

איך להתייחס לבן זוג שפתאום מגלה חוסר רצון ועניין להיות איתנו?

מה הייתם מציעים לאשה שיש לה בעל מאד עסוק, שמגיע כל יום מאוחר מהעבודה, עם האף בנייד, תמיד ממהר, ואף פעם לא פנוי לצאת איתה? זה בלי להזכיר שהוא לא מתעניין בה בכלל, לא אכפתי, לא מקשיב, ומתלונן שהיא נודניקית. איך להתייחס לבעל כזה?

משנה חיים: מה יכול להעלות את הערך העצמי שלנו הכי גבוה?

אנשים רבים מסתובבים בעולם עם תחושה קשה של חוסר הערכה עצמית, שפוגעת בהם בכל תחומי החיים, וחוסמת אותם להתקדם ולהצליח. הם הולכים לסדנאות העצמה וטיפוליים רגשיים, אבל שוכחים שהעיקר - הוא לטפל מהשורש. מאמר ארוך, אבל משנה חיים ושווה קריאה

למה אני צריכה לסבול מדיכאון וחוסר בטחון, בגלל הטעויות של ההורים שלי?

הרבה פעמים, כשיש לנו בעיות בחיים, אנו בטוחים שהשורש שלהם הוא ההורים הבעייתיים שלנו. בגלל שלא מספיק הבינו, תמכו והביעו כלפינו אהבה, או להיפך, יותר מידי נתנו ועשו, לכן אנחנו סובלים מחוסר בטחון/ מתקשים להתחתן/ יש לנו בעיות עם הילדים וכו'. האמנם?

מה הקשר בין היחס שלי להורים, לבין האושר שלי בחיים?

רובנו המכריע חי עם תפיסה עמומה ולא מבוררת על הקשר עם ההורים. על פי המקורות, ההורים, עבורנו, אינם בני אדם - אלא שליחיו של הבורא ושגריריו עלי אדמות, והמבט עליהם הוא היסוד והבסיס לכל אושרנו והצלחנו בחיים

למה רק אחרי שהתחלתי לכבד את אמא שלי, בגיל 30, סוף סוף התחתנתי?

יש לנו הרבה מה לומר על ההורים שלנו – על האישיות שלהם, על הדרך הלא טובה בה חינכו אותנו, על הטעויות הרבות שעשו, על היחסים ביניהם. אך מכל האנשים בעולם, דווקא הם – האנשים עם המעלות והחסרונות הספציפיים האלו, הם אלו שבחר הבורא עבורנו. האם זו טעות?

"תגיד, אתה נורמלי?": מה קורה כשבעלי לא מתאים למודל הזוגי המקובל

כשמדברים על זוגיות, לרובנו יש בראש תבניות על 'זוגיות נכונה': בעל חייב לנהל את נושא הכספים בבית/ לפתוח סתימות באסלה/ להביא פרחים, ואשה חייבת כל יום לבשל/ לקנות בגדים/ לכבס ולגהץ. האם המודליים שיש לנו על 'זוגיות נכונה', באמת נכונים?