תגידו תודה על מכתב הפיטורים

לא זכית במכרז? פיטרו אותך? כנראה שהקלישאה "הדברים מתרחשים תמיד לטובה" אכן עובדת. תראו מה קרה למשה רבנו. סודות הניהול לפרשת "כי תישא"

בחיי האדם ובחיי החברה עשויים לקרות דברים שאין להם הסבר ושאי אפשר להבין. וייתכן כי בעת שהתרחשו הם הסבו עוגמת נפש גדולה לחברה או לאדם הפרטי, ואולי אפילו נשמעו הטענות: "מדוע זה קרה לי?", אך רק לאחר תקופה ארוכה אפשר אולי להבין מדוע זה קרה.

דוגמאות:

1. חרה ניגשה למכרז מסוים ונכשלה. התברר כי היו דברים לא ידועים במכרז שיכלו לגרום לחברה להפסיד הרבה כסף אילו זכתה והתחייבה לבצע את המשימה שבמכרז. אי־הזכייה במכרז אפשרה לחברה להקצות משאבים פנויים למכרז טוב יותר שבו זכתה.

2. עובד שפוטר מעבודתו יכול להרגיש הרגשה נוראה על כך שפוטר, ואינו מבין "מדוע זה הגיע לו". אך לאחר תקופה, ייתכן שיגלה כי פיטוריו מהעבודה הניעו אותו לפנות לכיוון חדש או להתקבל לתפקיד טוב יותר, וממילא יבין כי בסופו של דבר פיטוריו היו לטובה.

ומצאנו שבהתגלות ה' אליו באוהל מועד ביקש משה לדעת ולהבין מראש. ככתוב:

"וּמֹשֶׁה יִקַּח אֶת-הָאֹהֶל וְנָטָה-לוֹ מִחוּץ לַמַּחֲנֶה, הַרְחֵק מִן-הַמַּחֲנֶה, וְקָרָא לוֹ, אֹהֶל מוֹעֵֹד... וְדִבֶּר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה פָּנִים אֶל-פָּנִים, כַּאֲשֶׁר יְדַבֵּר אִישׁ אֶל-רֵעֵהוּ... וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-יְהוָה, רְאֵה אַתָּה אֹמֵר אֵלַי הַעַל אֶת-הָעָם הַזֶּה, וְאַתָּה לֹא הוֹדַעְתַּנִי, אֵת אֲשֶׁר-תִּשְׁלַח עִמִּי; וְאַתָּה אָמַרְתָּ יְדַעְתִּיךָ בְשֵׁם, וְגַם-מָצָאתָ חֵן בְּעֵינָי. וְעַתָּה אִם-נָא מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֶיךָ, הוֹדִעֵנִי נָא אֶת-דְּרָכֶךָ, וְאֵדָעֲךָ, לְמַעַן אֶמְצָא-חֵן בְּעֵינֶיךָ... וַיֹּאמַר:  הַרְאֵנִי נָא, אֶת-כְּבֹדֶךָ". (שמות, לג, ז-יח)

ואילו ה' עונה למשה: וַיֹּאמֶר, לֹא תוּכַל לִרְאֹת אֶת-פָּנָי:  כִּי לֹא-יִרְאַנִי הָאָדָם, וָחָי. וַיֹּאמֶר יְהוָה, הִנֵּה מָקוֹם אִתִּי; וְנִצַּבְתָּ, עַל-הַצּוּר. וְהָיָה בַּעֲבֹר כְּבֹדִי, וְשַׂמְתִּיךָ בְּנִקְרַת הַצּוּר; וְשַׂכֹּתִי כַפִּי עָלֶיךָ, עַד-עָבְרִי. וַהֲסִרֹתִי, אֶת-כַּפִּי, וְרָאִיתָ, אֶת-אֲחֹרָי; וּפָנַי, לֹא יֵרָאוּ." (שם, כ-כג)

כלומר, אי אפשר לראות ולהבין מראש את הדברים, ורק לאחר זמן אפשר יהיה להבין את שקרה בעבר.

מתוך הספר 'סודות הניהול - על פי פרשות השבוע' שנכתב ע"י תת-ניצב (בדימוס) עו"ד אורי אנגלהרד

תגיות: פרשת השבועעסקיםהצלחהניהול בפרשה

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}