מיצג פרפרים בלב בכיכר החטופים. צילום: סיגלית ניבודובסקי מיצג פרפרים בלב בכיכר החטופים. צילום: סיגלית ניבודובסקי

תחתיות קפה ומיצג פרפרים למען נפגעי השביעי באוקטובר

ממיזם של תחתיות קפה מאוירות למען יתומי מלחמת חרבות ברזל ועד מיצג הפרפרים בכיכר החטופים, סיגלית ניבודובסקי מספרת על חיבור בין אמנות לערכי קהילה

סיגלית ניבודובסקי, יזמית ואוצרת אומנות מתל אביב, היא אישה רבת פעלים ששמה דגש מיוחד על החיבור בין אמנות לבין חוויה וערך לקהילה. מאחוריה עשרות פרויקטים ושיתופי פעולה עם חברות מסחריות ומוסדות המשתמשים באמנות כדי להוסיף צבע לעולם. 

היא אמא לשלושה ילדים: בת ושני בנים המשרתים בצבא בחיל המודיעין, ונשואה לרופא משפחה שעובד בירושלים.

בימים אלו היא מובילה יוזמה מיוחדת למען ילדים שנותרו יתומים ממלחמת חרבות ברזל. ״כשאני חושבת על הילדים האלו עולות לי מיד דמעות בעיניים״, היא משתפת, ״כל החיים עוד לפניהם וכל כך חשוב לדאוג להם עכשיו אבל גם לעתיד שלהם הלאה״. לצורך כך היא שוב גייסה את האומנות, אבל הפעם באופן קצת שונה.

״חשבתי איך אפשר לגייס תרומות לילדים. אני מתנדבת בעמותת Israeli children’s  Fund- 'עטופים באהבה' עבור ילדים שאיבדו הורה אחד או שניים ב-7 לאוקטובר. חשבתי איך אפשר דרך קונספט אומנותי לגייס תרומות נוספות לילדים דרך מוצר למכירה״.

למה דווקא תחתיות לספלי קפה?

״רציתי משהו יומיומי אבל כזה שמחבר בין אנשים דרך חוש טעם. שתיית קפה מאפשרת רוגע, השהייה, הרהור וחיבור. לשתות קפה טוב ולגרום לאחרים גם לטוב דרך ערך הנתינה וערבות הדדית״.

סיגלית ניבודובסקי. צילום: הילה לוצקי שפיראסיגלית ניבודובסקי. צילום: הילה לוצקי שפירא

איך ביצעתם את זה בפועל?

״כבר שנה וחצי שאני חלק מקהילה שנקראת 'אמהות עם מהות'. זה מיזם מדהים שנועד לחבר נשים לקהילות שלהן ולקהילות אחרות בארץ ובעולם. כל אחת תורמת מעצמה וכל אחת משפיעה את הטוב שלה במרחב הסביבתי. ככה הכרתי את האומנית טל ברכה שגרה בציפורי והיא חלק מהקהילה בצפון. ראיתי את יצירות האמנות שלה וסיפרתי לה על הרעיון ויחד בנינו את הקונספט״.

מי צייר את הציורים?

״נשות 'אמהות עם מהות' ציירו בהנחייתנו על לוח קנבס את הלבבות המתקשרים לעמותת 'עטופים באהבה׳. אנחנו גם נפגשות לארוז את כל התחתיות וביום שלישי, יום המעשים הטובים, הפרויקט יושק ויעלה לאתר של קפה עלית״.

איך הגעת לקפה עלית?

״רציתי לשתף חברה עסקית שתעזור לייצר ולהפיץ, ובאופן טבעי פניתי ל'שטראוס'. הם הסכימו מיד לייצר 2000 תחתיות ואף הגדילו לעשות ושלחו את הייצור לדפוס בארי שנפגע מאוד ב-7/10. בנוסף, הם יפיצו וימכרו את התחתיות באתר שלהם ויעבירו את הכסף במלואו לעמותה״.

סיגלית עומדת גם מאחורי המיצג ״פרפרים בלב״ בכיכר החטופים יחד עם האמנית טל ברכה מציפורי. ״התחברנו לדימוי של הפרפר כדמוי של השראה בעת מלחמה- הרבגוניות, המחזוריות, היציאה אל החופשי. גם בלובי של עיריית ת״א עשינו קולאז' של פרפר גדול שהוא תוצר של יצירתם של העובדים בסדנת 'גיוון בעת מלחמה'. המטרה שלי היא לייצר חוויה, שכולם יקחו חלק ביצירה. לתת ערך מוסף בכל אחד מהפרויקטים שאני עושה זו התשוקה שלי. אני לא באה לצייר ציור אלא להעביר חוויה ומשמעות, והתוצר הוא פועל יוצא מכך".

אחת מתחתיות הקפה שימכרו. צילום: הילה לוצקי שפיראאחת מתחתיות הקפה שימכרו. צילום: הילה לוצקי שפירא

מאיפה בא הרצון הזה?

״גדלנו בבית על ערך ההתנדבות. ההורים שלי עשו הרבה למען הקהילה. אבא שלי היה בעלים של משרד אדריכלים והוא עשה המון עבודות בהתנדבות לבתי כנסת ולעמותות. חשוב לי לקדם קהילות מוחלשות באמצעות אמנות ולגעת בכל תחומי החיים״.

מה הלאה?

״הייתי רוצה להוציא עוד מוצרים שיהיו מיועדים לאסוף כספים לטובת הילדים, כמו לוחות שנה, מאגים ועוד. אז אם גופים אחרים מתחברים למטרה של סיוע לילדים מ'עטופים באהבה' אני אשמח לשיתופי פעולה״. 
 

תגיות: התנדבותהחטופים בשבי החמאסמעשים טוביםאימהות עם מהות

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}