קרדיט: דוברות בית הנשיא קרדיט: דוברות בית הנשיא

מפיצות את הבשורה: סיפורה של תנועת 'אימהות עם מהות'

פעילות חברתית ענפה לאורך כל ימות השנה, למעלה מ-1000 נשים פעילות ב-14 ישובים ברחבי הארץ ועד לביקור מרגש בבית הנשיא. סיפורה של תנועת "אמהות עם מהות" המהווה דוגמה ומופת לערכים של נתינה, חמלה ואהבת האדם

ערבות הדדית ואלטרואיזם הינם ערכים בעלי חשיבות נעלה, על אחת כמה וכמה במהלך השנה החולפת הקשה מנשוא. חרף האתגרים הלא מבוטלים מאז פרוץ המלחמה, זוהי שעתן היפה של הארגונים החברתיים והקהילות המגיעות מן השטח, כאלו שמוכיחות פעם אחר פעם עד כמה העם היושב בציון הינו אחד, יחיד ומיוחד.

אחד מאותם גורמים אשר אי אפשר להישאר אדישים לפועלו הוא תנועת "אמהות עם מהות", רשת של קהילות השואפת ליצור עתיד טוב יותר למדינת ישראל על ידי העצמה נשית והשפעה חברתית השזורה עם בסיס ערכים יהודים-ישראלים משותפים.

הקהילה נוסדה לראשונה בשנת 2015 על ידי מיכל מלמד כהן ז"ל, יחד עם קבוצה של 40 אמהות מכל רחבי הארץ, אשר חלקו עמה תפיסת עולם חברתית והשתתפו במסעות עם נשים מכל העולם. הבשורה תפסה תאוצה במרוצת השנים, כשכיום מונה הקהילה כבר מספר שיא של למעלה מ-1000 נשים (אמהות) ב-14 ישובים ברחבי הארץ.

מסע פולין עם אמהות (צילום: חגית פינטו)מסע פולין עם אמהות (צילום: חגית פינטו)

מאז ועד היום מקיימות הקהילות המקומיות של 'אמהות עם מהות' שורה של מפגשים ואירועים סביב לוח השנה העברי, המשלבים למידה, שיח מקרב, חיבור ונתינה למען האחר, כל זאת על בסיס ערכים ישראלים ויהודים משותפים. לכל קהילה צוות הבונה את לוח האירועים השנתי ואמון על פיתוח מיזמים, ביניהם 'פרויקט השבת העולמי', 'זיכרון בסלון', יום האחדות ועוד שלל פעילויות הנעשות לרוב בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות המקומיות, שאף נעזרות בנשות הקהילה במקרה הצורך.

פרט לפעילות המקומית מתקיימים במסגרת הקהילות המקומיות גם סופי שבוע ברמה הארצית, לרבות מסע ישראלי לאמהות, מסע לפולין לאמהות, מסע אמהות ובנות מצווה, תכנית עמוקה שנועדה לחזק את הקשר שבין אם לבת ולקדם ערכים של ציונות ויהדות, מסע בנות ואמהות לקראת גיוס, מיזם 'שמלות עם מהות' הנותן מענה עבור נשים צעירות 'וצעירות ברוחן', באמצעות מכירה או השכרה של שמלות מהודרות במחיר שווה לכל נפש,  אירועי סליחות, יום האם והרשימה עוד ארוכה.

 

צבא של אהבה

בעידן בו כל אחד דואג לעצמו ולביתו, שואפת תנועת 'אמהות עם מהות' להוביל ולאפשר לנשים להיות חלק ממהפכה אמיתית אשר מתרחשת לנגד עינינו, שלם הגדול מסך חלקיו המורכב ממסרים של העצמה וכבוד הדדי, פסיפס ארצישראלי של נשים דתיות וחילוניות מכל חלקי הארץ, המאוחדות בערכים של נתינה והשפעה המבוססים על ערכי היהדות.

ואכן, בתנועה מיישמות הלכה למעשה תפיסה זו, המצליחה לחבר פנימה בקרב המשפחות את תחושת המשמעות, את הרצון הפיץ החוצה לקהילה הדוגלת באהבת האדם באשר הוא אדם תוך קבלת השונה מאיתנו.

שנת מצווה עם (א)מהות (צילום: טל ברכה)שנת מצווה עם (א)מהות (צילום: טל ברכה)

דוגמאות מופלאות לערכים הללו ניתן ללמוד, בין היתר מפעילות הקהילות בתקופת הקורונה, במהלכה בחרו מאות נשים לחבק את אלו שסבלו מבדידות והגיעו לבתי הקשישים בעיר עם עוגה ומילים טובות, לצד שנת המלחמה הנוכחית בה הקפידו לבקר את פצועי צה"ל בבתי החולים ובמחלקות השיקום עם עוגה חמה ושיח תומך שכולו מהלב.

בנוסף מקיימת התנועה שיתוף פעולה מרגש עם נשות חסידות קרלין סטולין ממודיעין עילית, במסגרת פרויקט 'אחותי', במסגרתו חולקו ערכות לשבת למשפחות, בהן יש בן לוחם או בעל הנמצא בשירות מילואים. בחג שבועות האחרון הייתה זו חלוקת שיא עם קרוב ל-200 ערכות של עוגות גבינה עציץ ומכתב אישי, שיועדו בין היתר גם למשפחות השכולות ולמשפחות אנשי המילואים וכוחות הביטחון.

על שלושה דברים עומדת אמהות עם מהות: התפתחות אישית, חלום אישי שורשי והשפעה חברתית. המשותף לכולם כאמור מבוסס על ערכים ישראלים ויהודים, בעלי עוצמות אדירות המסוגלות לייצר שינוי, כוח מטורף של מאות נשים שהינו צבא של אהבה.

 

מבית הנשיא באהבה

בראשית חודש ספטמבר זכו מובילות קהילות 'אמהות עם מהות' לרגע מכונן, עם הזמנתן לביקור משמעותי בבית הנשיא בירושלים, כולל מפגש עם אשת נשיא המדינה, הגב' מיכל הרצוג.

כ-60 נשים לקחו חלק במפגש שכלל שיחה בגובה העיניים עם הגב' הרצוג. נציגות הקהילה סיפרו על פועלן, כשבהמשך התקיים סיור ברחבי הבית, יחד עם שיח פתוח ומכבד שעסק בקידום מנהיגות משותפת, שתכליתה לחבר בין קצוות העם ולצמצם את הקיטוב הקיים בו לעיתים.

קרדיט: דוברות בית הנשיאקרדיט: דוברות בית הנשיא

לדברי חני שטרנליכט, שותפה מייסדת ומנהלת הקהילה: "זכינו לקחת חלק בביקור מאוד מיוחד ברשות הרביעית של מדינת ישראל, אותה אנו מגדירים גם 'כרשות המקשיבה'. הנשיא ורעייתו מיישמים מנהיגות רכה מסוג אחר. הייתה זו זכות עבורנו להציג לה את הקהילה מזוויות שונות. אנו מאמינות כי התנועה משמשת ככר פורה למנהיגות אישית המשולבת עם עשייה מתוכננת ומדויקת. זה בידיים שלנו לשמור על העם שלנו. ואם נעשה – נשנה! ".

קהילת "אמהות עם מהות" נתמכת על ידי עמותת קבוצת VLU, ארגון גג-חברתי השואף לאחדות וקירוב לבבות, על בסיס זהות וחכמה יהודית משותפת.

תגיות: אמהות עם מהותקבוצת vlu

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}