רכילות משרדית, והקשר בינה לבין עובדים שמתעקשים לעבוד רק מהבית

יש הרבה סיבות בגללן אנשים מעדיפים לעבוד בבדידות מזהרת מהבית: נסיעות ארוכות, קשיים פיזיים, רצון לאיזון גדול יותר בין בית ועבודה, ועוד. אבל, יש גם סיבה אחת שקשורה ישירות לתרבות מקום העבודה

אם גם מקום העבודה שלכם מתמודד עדיין עם עובדים שמסרבים לעבוד מהמשרד ומעדיפים את הבית, מן הסתם כבר גיליתם שלא עבור כולם חיי המשרד הם חלק מהנה משגרת היום.

יש הרבה סיבות בגללן אנשים מעדיפים לעבוד בבדידות מזהרת מהבית: נסיעות ארוכות, קשיים פיזיים, רצון לאיזון גדול יותר בין בית ועבודה, ועוד. אבל, יש גם סיבה אחת שקשורה ישירות לתרבות מקום העבודה. אם חוויתם פעם מקום עבודה מלא תככים ואינטריגות, אתם בוודאי מבינים למה כל אדם שפוי ששייך לארגון הזה יעדיף לפקוד את המשרדים כמה שפחות.

מה גורם לאווירה במקום העבודה להפוך לרעילה? אחד הגורמים המרכזיים, אומרת חוקרת המנהיגות והפגיעות המפורסמת ברנה בראון, הוא רכילות. "רכילות משרדית יוצרת אווירה של רעילות שפוגעת ביצירתיות ובחדשנות. היא מסיחה את דעתם של העובדים מהתרכזות במשימות שלהם ומובילה לתרבות של נגטיביות".

ביהדות, "לא תלך רכיל בעמך" זה איסור חמור שמופיע בתורה עצמה. שלמה המלך מסביר את טיבו האמיתי של רכילאי: "הולך רכיל, מגלה סוד". במילים אחרות, הרכלן איננו דיסקרטי כלל ולכן אי אפשר לסמוך עליו.

תרבות של רכילות מפרקת כל דבר חיובי באווירה במקום העבודה. כפי שמסביר הרש"ר הירש: "במקום שרוח הרכילות שולטת, אין להאמין בריע… כל אדם חייב לשמור פתחי פיו".

לא סביבה שמישהו רוצה לעבוד איתה, לכל הדעות. אז בואו נעשה כל מה שרק אפשר לא לאפשר סביבה כזו: לא נרכל, ובעיקר לא נסכים להקשיב לרכלן התורן. כי הנה הדבר המעניין ברכילות: היא יכולה לשגשג רק במקום בו יש לה קליינטים.

תגיות: חכמה יהודיתרכילות משרדיתעבודה במשרדעבודה מהבית

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}