איך מדברים עם ילדים על טרור ומחבלים?

הילדים שלנו מרגישים מה קורה. מה עושים כדי לתווך להם את הסיטואציה המאתגרת ולעזור להם להתגבר על הפחד?

פיגועי טרור מעוררים בכולנו רגשות ושאלות עזות, אולם כשזה מגיע לילדים, שעולם המושגים והחוויות שלהם מוגבל גם כך, רבים מהרגשות האלה מורגשים אצלם בפעם הראשונה.

ההתייחסות שלנו לתגובות הללו היא משימה חשובה, אך לא פשוטה. פסיכולוגים שהתאגדו ביניהם, כתבו מאמר ובו כמה טיפים מעולם הפסיכולוגיה, שיכולים לעזור לנו במשימה:

 

דרבנו אותם לדבר

גם אם הילדים לא ששים לדבר על הפחד שלהם בהתחלה, הובילו איתם את השיחה לשם, ודברו על פיגועים, מחבלים וטרור. הסיבה: הילדים מסתכלים על הוריהם כדי לקבל הדרכה והרגעה, וגם אם זה גובל בפחד, ילדים צריכים לדעת שיש להם מקום לפרוק את הפחד הזה.

 

בדקו מה הם מבינים

כשהילדים שלכם מדמיינים את המילה 'טרור', הם יכולים לפתח תפיסות שגויות או אי הבנות לגבי מה שקרה או מה שהם שמעו בחדשות. לכן, חשוב לדבר על הנושא במונחים שהם יכולים להבין.

 

זהו את הפחדים שלהם

לילדים עשויים להיות פחדים לא מציאותיים, שאנחנו כמבוגרים לא יכולים לצפות. הם עלולים לחשוש מהתקפה על ביתם או מאובדן הוריהם. הקדישו זמן כדי לגלות על מה הילדים שלכם חושבים, ולהרגיע אותם.

 

הגבילו את החשיפה שלהם לטלוויזיה ולמדיה

חדשות הטלוויזיה מציגות תמונות מטרידות מאוד, ומציגות אירועים שיכולים להיות מפחידים מדי עבור רוב הילדים, במיוחד עבור אלה שמתחת לגיל 12. לכן, כחלק מהאחריות הבוגרת, עליכם להרחיק ולהגביל את זמן הצפייה של ילדיכם בטלוויזיה, ואף לסנן תכנים לא ראויים.

 

עזרו לילדיכם לבטא את רגשותיהם לגבי הטרגדיה

בזמנים של התמודדות קשה מול טרגדיה, חשוב לשתף את הילדים ברגשותינו, ואף לדובב אותם להביע את רגשותיהם בצורה הולמת ובוגרת. ביטויים קיצוניים של כעס ועצבות, עשויים לפגוע בתחושת הביטחון והשליחה העצמית של הילד, ולכן חשוב לנווט את הרגשות בצורה נכונה.

 

הקדישו זמן משפחתי לפעילויות רגילות ומרגיעות

לאפות עוגה, לצאת להליכה, לשחק במשחק אהוב - עשו משהו ביחד כמשפחה, היות והפעולות הללו עוזרות לילדים להרגיש בטוחים. גם אם זה לא קל, חשוב ליצור שוב את האווירה ש'הכל בסדר', למרות הקושי הרגשי שאתם מתמודדים מולו.

תגיות: מחבליםטרורחינוך והורות

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}