איך טיול בטבע עשוי להשפיע על בריאות הנפש שלנו במצבי לחץ ומלחמה?

השהות בטבע יכולה להמריץ את מערכת העצבים בצורה חיובית, ולעודד התנהגויות פרו-חברתיות. מרגישים עומס רגשי? זה הזמן לצאת לפארק הקרוב

מלבד הקשיים הקולקטיביים שלנו כעם, כל אחד מאיתנו עובר משברים וקשיים אישיים. איך אפשר להתמודד איתם בצורה טבעית? לדברי הפסיכולוגית האמריקנית ג'ניפר קלוסקאר, "מחקרים מראים, שלטיול בטבע יש השפעה מכריעה על בריאות הנפש".

במאמר ארוך במיוחד היא מסבירה כיצד הטבע, למעשה, 'ממריץ' את מערכת העצבים בצורה חיובית, ומעודד התנהגויות 'פרו-חברתיות' - כאלה ש"עוזרות לנו להתחבר לאחרים, כמו חיוך או מילה טובה". עוד היא מוסיפה ואומרת, כי בחנה את השיטה הזו מקרוב, על עצמה ממש, לאחר מעשי הטבח ביישובי עוטף עזה - עליהם שמעה בתקשורת.

“באוקטובר האחרון, כשמעשי אלימות חסרי מצפון השתוללו בחלקים אחרים של העולם, השתתפתי בטיפול בטיול בטבע, בניו יורק. היינו צריכים לצאת ליער ולנסות להתמקד בתכונות החיוביות שיש לעולם הזה להציע לנו כמו אור השמש", היא משתפת. "כשהלכתי מכונסת בתוך עצמי בתוך היער, ידעתי שזה לא רק הידיעות הטרגיות שהשתוקקתי לברוח מהן, אלא גם הבעיות האישיות שלי, שכללו מריבות משפחתיות, דד ליין בעבודה ועוד. הבנתי, שהבעיות הללו, קשות ככל שיהיו, 'מחווירות' בהשוואה להרס ולחורבן שחוו אחרים בעולם, וההכרה בחוסר הכרת התודה שלי - לא עזרה למצב הרוח שלי. כדי להשקיט את הרעש הנפשי שלי, חשבתי על כמה הטבע רגוע והרמוני ביחס לנפש הכאוטית שלי, והודיתי על זה".

הטבע גם גדוש בחומר לתרגול מיינדפולנס, שיכול לעזור להשקיט את הכאוס הפנימי של דאגה והרהורים על הזוועות שקרו. "כשמוחי גולש למחשבות כואבות, אני מפנה בעדינות את המיקוד שלי לגוונים, למרקמים, לצורות ולצלילים של העולם הטבעי המקיף אותי", היא אומרת.

אם קשה לכם לטייל בטבע בימים הללו (בכל זאת, מלחמה) - כפסיכולוגית היא ממליצה להודות על האינטראקציה עם העולם הטבעי שסובב אותנו, עם העצים, העלים, השמיים וגרמיהם. "גם דרך פשוטה כמו ישיבה בחצר וצפייה בעלים שנושרים מהעצים, או בחתול שעובר ברחוב, יכולה לעזור לכם להתנתק מחדשות קשות", היא מסכמת.

תגיות: טיול בטבעה-7 באוקטוברלחץ וחרדה

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}