חושבים שאתם אנשי שיחה טובים? הכירו את מיומנות השיחה החשובה ביותר

פסיכולוג מסביר מה קורה כשהרגש משתלט על השיחה ואנחנו כבר לא מסוגלים לתקשר בהגיון

כאנשים בוגרים, כולנו יודעים דבר או שניים על אמנות השיחה וההקשבה לאחר. כולנו יודעים משהו על תקשורת טובה, ואיך היא אמורה להיראות: לא לאפשר הפרעות לאורך השיחה, לא להסתכל בטלפון שלכם, לא לפזול לשעון ולא 'לרעוד' בחוסר סבלנות מופגן.

לאורך החיים אנחנו עוברים חוויות מחוויות שונות, ש'מכשירות' אותנו לתקשר בצורה טובה ואופטימלית עם הסביבה שלנו.

עם זאת, הפסיכולוג והסופר רוברט טייבי, שזכה בשלושה פרסי כתיבה וחיבר למעלה מ-300 מאמרים מקצועיים בתחום הנפש והתקשורת הזוגית, אומר, כי ישנה מיומנות אחת בתקשורת בינאישית, שהרבה אנשים נוטים 'להתעלם' ממנה. "המיומנות הזו היא כנראה הכי חשובה ומאתגרת שיש", אומר ד"ר טייבי.

"לנהל שיחה זה כמו לנהוג במכונית, שבה - יש שני חלקים: ראשית חשוב שתדע לאן אתה רוצה להגיע, וחשוב לנוע בהתמדה קדימה. אצל רוב הזוגות שאני רואה, מכונית השיחה יורדת מהכביש תוך שתי דקות", הוא מסביר. "הם נתקעים בבוץ של ויכוחים מי אמר מה, והרגש שלהם מתלהט. הם לא מבינים שהם נכנסים לתעלה, וגם לא יודעים איך לנווט את המכונית, כדי להישאר בטווח הבטוח, הרחק ממנה".

הדבר הזה קורה, לדבריו, כשהרגש שלנו משתלט על כל השיחה, ואנחנו כבר לא מסוגלים לחשוב בהיגיון. "ברגע ששיחה הופכת לרגשית, הנושא כבר לא חשוב. המטרה שלכם היא להוריד את הטמפרטורה, ולחזור למסלול הנורמטיבי. אל תמשיכו להתאמץ להבהיר את הנקודה שלכם, אל תהיו צודקים. אם שניכם כועסים, קחו הפסקה. טיים אאוט. קבלו החלטה לדבר על זה בפעם אחרת, והסיחו את דעתכם בצורה בוגרת מהשיחה ש'ירדה מהפסים' - גם אם כרגע ה'אגו' שלכם פגוע", הוא מסכם.

 

תגיות: מערכות יחסיםהקשבהתקשורת בינאישית

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}