זו האנטיביוטיקה הטבעית שאתם חייבים להחזיק בבית בחורף

הפרופוליס, המיוצר בתוך מעי הדבורים, מהווה תרופה טבעית רבת-עוצמה המחזקת את מערכת החיסון

כשזה מגיע לאנטיביוטיקה, כבר  30 שנה שמדענים בודקים באמצעות מחקרים קליניים את רמת ההשפעה של צמחים שונים על הגוף, סביב השאלה האם הם יכולים 'לספק את הסחורה' כמו קפסולות עם חומרים כימיים, שנמכרות ברשתות הפארם וקופות החולים, על פי מרשם רופא.

שני סוגי אנטיביוטיקה טבעית נמצאו כמועילים לגוף לא פחות מאשר כמוסות כאלה ואחרות, שלא פעם מסבות נזק בלתי הפיך למערכת החיסון, לכבד ולאיברים נוספים.

הסוג הראשון הוא שום, והסוג השני הוא - פרופוליס, שעליו נבקש להרחיב את הדיבור בכתבה זו. מה זה פרופוליס?

הפרופוליס מיוצר בתוך המעיים של הדבורים, ולאחר מכן הן למעשה מדביקות אותו על גזעי עצים וגבעולים. בכוורת משמש הפרופוליס כדבק 'מקשר', אך מחקרים אודותיו מצאו כי הוא מכיל חומרים מצוינים שנלחמים בזיהומים.

הפרופוליס עשיר בפלבנואידים, מינרלים וחומרים שמחזקים את מערכת החיסון. הפלבנואידים למעשה הם כעין רדיקלים חופשיים שפועלים בהפעלת מנגנוני הרתעה ואזהרה בגוף. מלבד הפלבנואידים, הפרופוליס עשיר גם באבץ, ברזל, מנזיום וסידן - שכולם חיוניים עבור כולנו.

אחד ה'ממצאים' החשובים ביותר שנחקרו אמפירית הוא העובדה כי השפעת הפרופוליס היא כל כך מרחיקת לכת, עד שגם כש'קמים' חיידקים ונגיפים חדשות לבקרים, הפרופוליס יודע להתמודד איתם.

סירופ פרופוליס הוא אחד התכשירים החשובים ביותר שתחזיקו בביתכם בחורף, היות וכאמור, הוא עוזר ביותר עם מחלות חורף, בעיקר כשהוא משולב עם אכינצאה.

תגיות: תזונה נכונהפרופוליסאכינצאה

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}