אצת העל שתגן עליכם מפני התפתחות מחלת הסרטן

אצת הספירולינה זוכה היום להכרה נרחבת כמזון-על. מה הסוד שלה?

ספירולינה היא אחת האצות שמוגדרות כיום כאצת על, ולא בכדי. היא עשירה בנוגדי חמצון וחומצת שומן נהדרת בשם חומצה גמא-לינולאית (Gama-linolenic acid) שמסייעת לשלל תפקודים בגוף ותורמת בין היתר לשמירה על מערכת החיסון.

מחקרים שבוצעו עליה מצאו שהיא האצה שמכילה את רמת החלבון הגבוהה ביותר בטבע, כך על פי ד"ר קים רוז פרנקיס, רופאה וחוקרת אמריקנית. "אצת הספירולינה עשירה גם בכלורופיל, בויטמינים ומינרלים, בחומצות גרעין ובקשת רחבה מאוד של נוגדי חמצון שנלחמים ברדיקלים חופשיים", היא מסבירה.

לדבריה, צריכה קבועה של אצת ספירולינה מחדשת את תאי גופנו ומשפרת ביצועים של כל המערכות בגוף. "הערך התזונתי שלה הוא כל כך גדול עד שמי שצורך אותה, למעשה יכול להתקיים רק עליה. בלי שום דבר אחר חוץ ממנה".

אמנם זה מעט יומרני להרחיק לכת עד כדי כך, אבל לדברי ד"ר פרנקיס, אצת הספירולינה היא 'אגדה מהלכת', אם מתרגלים לטעמה החזק והדומיננטי. "הספירולינה מכילה גם אנזימים מצוינים, אבל אם אתם שוקלים לנסות תזונה על בסיס חלבוני - כדאי לכם לצרוך את החלבונים דווקא מהספירולינה ולא מיצור חי.

הסיבה היא שהספירולינה יודעת לקבל את אור השמש ולהפוך אותו לחלבון ברמה גבוהה (70% חלבון זו הרמה הגבוהה ביותר שניתן למצוא את החלבון במקור צמחי) שלמעשה לא רק מנקה את הגוף מכל מיני הצטברות של פסולת שהצטברה בו, אלא אף מונע מחלות ומעודד ייצור של רקמות חדשות ובריאות.

רכיב נוסף שנמצא בספירולינה בכמות גבוהה הוא ברזל, ולכן צריכה קבועה שלה מעלה את רמת ההמוגלובין בגוף, ועוזרת במיוחד לאנמיים.

תגיות: תזונהספירולינה

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}