האם השמרים של הלחם גורמים לנפיחות בבטן? ד"ר רוזמן משיבה

מאזינים רבים שאלו את ד"ר מאיה רוזמן האם השמרים שבלחם גורמים לגזים או לנפיחות בבטן? היא השיבה על השאלה והסבירה כמה עובדות מעניינות

ד"ר מאיה רוזמן ניפצה השבוע מיתוס בתוכנית הרדיו שלה ב- 103FM והשיבה על השאלה – האם השמרים שבלחם גורמים לנפיחות בבטן? "שמרים זה סוג של בעל חיים חד תאי", אמרה ד"ר רוזמן, "הם מתים בטמפרטורה של האפייה. אחרי שהם מתים, הם לא תוססים, הם לא פועלים, הם לא כלום. הם לא יכולים לתסוס בבטן אחרי שהם מתו".

ד"ר רוזמן הסבירה כי בטמפרטורה בה אנו אופים את הלחם, שהיא מעל 170 מעלות, השמרים לא חיים. "השמרים תוססים ויוצרים גזים בטמפרטורה של התפיחה, שהיא בין 25 ל-35 מעלות, אבל ב-170 מעלות הם לא יכולים לייצר גזים או לגרום לנפיחות בבטן".

אם בכל זאת מישהו סובל מתחושה לא נעימה בבטן לאחר אכילת לחם, ד"ר רוזמן מציעה לבדוק גורמים אחרים, כמו רגישות לגלוטן שיכולה לגרום לנפיחות בבטן ולא הרבה יודעים שהם סובלים ממנה; חומרים משמרים שיש בלחם כמו E-202 או E-282, ובמקרה כזה כדאי לעבור לצריכת לחמים אורגניים; או הממרחים שעל הלחם, שיכולים לגרום לתחושה של אי נוחות בבטן.

לסיכום, אמרה ד"ר רוזמן, "שמרים הם בהחלט לא הסיבה לתחושת נפיחות בבטן, שווה לבדוק גורמים אחרים בתזונה, וכדאי לזכור שגם סטרס, במיוחד בימים אלו, יכול לגרום לנפיחות, קשיי עיכול וכאבי בטן".

תגיות: תזונהבריאות

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}