אילוסטרציה אילוסטרציה

פרל ברג – מי את? היהודייה המבוגרת ביותר בעולם נפטרה בגיל 114

פרל ברג, היהודייה המבוגרת ביותר בעולם, נפטרה החודש בביתה בגיל 114. במהלך השנים, כשנשאלה מהו הסוד לחיים ארוכים, השיבה: "אין סוד לחיות, פשוט תחיה"

פרל ברג, היהודייה המבוגרת ביותר בעולם, נפטרה החודש בגיל 114. ברג היא האדם התשיעי המבוגר ביותר בעולם והאדם השלישי המבוגר ביותר בארצות הברית. היא נפטרה בשיבה טובה בביתה שבלוס אנג'לס.

בנה הצעיר, רוברט ברג בן ה-84, אמר לתקשורת המקומית כי "מלבד לגימה של יין בקידוש, היא לא שתתה אלכוהול, לא עישנה, אכלה באופן מאוזן והגיוני, והייתה בריאה נפשית. היו לה גם גנים מרשימים", הסביר.

ברג נולדה באוקטובר 1909 באינדיאנה. הוריה היגרו לצפון אמריקה מרוסיה ומפולין, ונסעו ברחבי ארצות הברית בחיפוש אחר עבודה. פרל גדלה בפיטסבורג ועברה עם הוריה ללוס אנג'לס בשנת 1929, שם פגשה את בעלה לעתיד, מארק ברג, שהיגר מאוקראינה.  הם נישאו שנתיים לאחר מכן ולשניים נולדו שני ילדים. מארק ניהל עסק משפחתי בתחום המתכות, ופרל עבדה יחד איתו. היא נחשבה ל"נכס הגדול ביותר של מארק" משום שהפכה קשרים עסקיים לחבריים. "היופי שלה, האירוח המשובח שלה (בכיכובה של עוגת הקוקוס), ההערות הפיקחות והצחוק שלה הובילו לידידות לכל החיים", סיפרה אחייניתה.

פרל ברג. צילום מסךפרל ברג. צילום מסך

משפחתה של פרל אמרה כי היא הייתה אוהדת ישראל וסיפרה שבמהלך מלחמת העצמאות, מארק ואחיו שלחו מנועי מטוסים לישראל במסווה של ציוד חקלאי.

לאחר 58 שנות נישואים, מארק נפטר. מאז מות בעלה, פרל  העסיקה את עצמה בבילויים, במשחקי ברידג' ויציאה לקונצרטים. עד גיל 105 עסקה בכתיבה הספדים אישיים לחברי הקהילה היהודית בה הייתה חברה, וממש הדגישה את הייחודיות של כל אדם עליו כתבה.

בשנת 2019 נשאלה מה הסוד שלה לחיים ארוכים. היא השיבה: "זו שאלה שאין לי עליה תשובה כי אין לך סוד לחיות. פשוט תחיה".  ביום הולדתה ה-109, נשאלה על ידי כתב טלוויזיה לשלומה, וענתה: "אני בת 109, מה אתה חושב ששלומי?". כשאיחלו לה עד 120, השיבה: "הו, אלוהים, בבקשה לא".

פרל התראיינה בגיל 110 ואמרה כי היא עדיין משחקת ברידג', קוראת ונהנית לבלות עם בני משפחתה וחברים. היא שמרה על חוש ההומור שלה במהלך השנים ונפטרה בשיבה טובה בביתה.

תגיות: מענייןרץ ברשתפרל ברג

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}