כואב לכם הראש לעתים קרובות? אולי חוט השדרה אשם

לפעמים מקורו של כאב הראש המציק שחוזר לעיתים קרובות נמצא בכלל בחלקו העליון של חוט השדרה, העובר דרך הקרקפת. מה התסמינים ואילו טיפולים קיימים?

כואב לכם הראש לעתים קרובות? ייתכן והכאב נובע מהחלק העליון של חוט השדרה שעובר דרך הקרקפת. ברפואה יש לכאבים הללו תת התמחות בשם 'נוירולוגיה אוקסיפטלית' - מצב שבו העצבים הנקראים 'עצבי העורף' נפצעים או הופכים לדלקתיים.

"במצב כזה אתם עלולים להרגיש כאב בחלק האחורי של הראש, ואנשים בהחלט יכולים לבלבל את זה עם מיגרנה או סוגים אחרים של כאב ראש", מסבירה הרופאה האמריקנית ד"ר ניקול סווינר. "התסמינים יכולים להיות דומים, אבל הטיפולים במצבים אלה שונים מאוד, לכן חשוב לבקר אצל רופא המשפחה, לספר לו על כל התסמינים ולבקש ממנו הפניה לנוירולוג.

"נוירולוגיה עורפית עלולה לגרום לכאב עז שמרגיש כמו שוק חד, דקירה, מכת חשמל בחלק האחורי של הראש והצוואר. אלו עוד תסמינים ישנם? כאב שמתחיל בבסיס הראש ומגיע לקרקפת, כאב בצד אחד או בשני צדי הראש, כאב מאחורי העין, כאב כשאתם מזיזים את הצוואר, כאבים בעורף בגלל שרירים תפוסים וכשהרופאים לא יכולים לאתר את הסיבה לכאבים שלכם".

איזה טיפול יוצע לכם אם וכאשר תאובחנו עם כאבי ראש שמקורם בעמוד השדרה?

"אמצעים להקלה על הכאב כוללים את חימום הצוואר שלכם, מנוחה בחדר שקט, עיסוי שרירי הצוואר התפוסים, תרופות אנטי דלקתיות ללא מרשם או תרופות מרפי שרירים במרשם, ובמקרים קשים יותר - תרופות נוגדות דיכאון ותרופות חוסמות עצבים כמו זריקות סטרואידים".

במקרים נדירים ביותר ייתכן והרופא ימליץ על ניתוח במידה ועוצמת הכאב לא משתפרת על ידי טיפולים אחרים. "אם הלכתם לכיוון של ניתוח, הרופא יוכל להקל על הכאב על ידי טיפול בכלי דם שכנראה לוחצים על העצבים שלכם. הרופא משתמש במכשיר הנקרא 'נוירוסטימולטור' כדי להעביר פולסים חשמליים לעצבי העורף, ולחסום את איתותי הכאב שהוא משדר למוח. נוירולוגיה אוקסיפיטלית אינה מצב מסכן חיים. רוב האנשים רואים שיפור ומקבלים הקלה על ידי מנוחה ונטילת תרופות, אבל אם אתם עדיין כאובים, אפשר לעשות בירור מקיף לקראת ניתוח ולבדוק גם את האופציה הזו".

 

תגיות: כאב ראשבריאות

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}