חג פורים, חג פורים: חג גדול לאוהבי הפרג

לכבוד חג הפורים, המועד היחיד בשנה שחומר הגלם המופלא הזה זוכה לכמה דקות של תהילה, הנה המתכון לעוגה שהתחילה את סיפור האהבה שלי עם הפרג

יש מעט מאד חומרי גלם שדעת הקהל לגביהם כל כך חלוקה. פרג הוא אחד מהם. פרג הוא לא סתם עוד רכיב על המדף, הוא מוצר שאנשים מנהלים איתו מערכת יחסים. הם יכולים לאהוב אותו עד כלות, או לתעב אותו, מה שבטוח, לא ניתן להישאר אליו אדישים.

אני, כפי שוודאי ניחשתם, מהאוהבות הגדולות. למעשה, היום אני במצב שאני מעדיפה עוגת פרג על עוגת שוקולד. זה לא משפט שהייתי אומרת לפני עשור, אבל יש דברים מוזרים שקורים לאנשים שעוברים את גיל 40. וסיפור האהבה שלי עם פרג התחיל עם העוגה הבאה.

מדובר בעוגה שטעמתי במטבחה של ריקי, אשתו של חמי, שהוכנה ממתכון שקיבלה מחברתה, אדי בובר. בניגוד לעוגות פרג יבשושיות שטעמתי בעבר, העוגה הזאת הייתה לחה ועסיסית והיא גרמה לי לראשונה להבין על מה כל הסיפור עם פרג ולמה יש אנשים שמוכנים להישבע בשמו. מה שהכי נחמד בה, זה שקלות ההכנה פשוט מגוחכת ביחס לתוצאה. זו עוגה ללא הפרדת ביצים, ואפילו ללא הקצפה. פשוט מערבבים את כל החומרים יחד. היא יוצאת נמוכה ורכה ושונה מחברותיה הגבוהות והמוקצפות.

הדבר היחיד שצריך להקפיד עליו הוא שהפרג יהיה פרג טחון טרי (כזה שטחנו מול העיניים שלכם בחנות התבלינים), וכזה שאתם עושים בו שימוש מיידי, או לפחות שומרים במקפיא עד השימוש.

לכבוד חג הפורים, המועד היחיד בשנה שחומר הגלם המופלא הזה זוכה לכמה דקות של תהילה, החלטתי לבקש ממנה את המתכון ולשתף גם אתכם. ואם תמהרו להכין אותה עוד היום, תקבלו אחלה עוגה לפתיחת הצום.

עוגת פרג בחושה

רכיבים:

200 גרם פרג טחון טרי (או טחון ששהה במקפיא מרגע הטחינה, אחרת הוא פשוט יהיה מר וכל העוגה תלך לפח)

1/2 כוס קמח תופח

4 ביצים

1 כוס שמן

1 כוס סוכר (כך טוען המתכון המקורי, אבל אני תמיד מורידה לחצי כוס וזה לא מורגש, השוקולד בציפוי מפצה)

1 כוס רסק תפוחים

לגאנש:

100 גרם שוקולד

חצי חבילת שמנת מתוקה

אופן הכנה:

לחמם תנור ל-180 מעלות.

לשבור את הביצים לאותה קערה, לערבב קלות עם מטרפה, להוסיף את שאר החומרים הרטובים, לערבב שוב, להוסיף את כל החומרים היבשים ולערבב הכל יחד. אין צורך בהקצפה.

להעביר לשתי תבניות של אינגליש קייק, או לתבנית אחת של 20 על 30.

לאפות כ-35 דקות.

להמיס את חומרי הגאנש יחד במיקרו כ-20 שניות. לערבב ולהחזיר לעוד 20 שניות. לערבב שוב. למזוג על העוגה האפויה.

תגיות: מתכוניםעוגת פרגמתכונים לפוריםמתכון לנשמה

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}