האיכויות של דור ה-Z. קרדיט תמונה: שאטרסטוק האיכויות של דור ה-Z. קרדיט תמונה: שאטרסטוק

איך העובדים מדור ה-Z יכולים להיות העובדים הכי טובים שלך?

דור ה-Z שמצטרף בשנים הללו לשוק העבודה מסמל שינוי משמעותי בכל תחום בו הוא פועל. אז איך הופכים את המאפיינים של הדור הזה, שלעיתים נראים כחסרונות, ליתרונות בעבודה?

1. ריבוי משימות: מחיסרון ליכולת מופלאה

דור ה-Z ידועים ביכולת שלהם לבצע ריבוי משימות. הם יכולים לגלוש באינטרנט, לשוחח עם חברים ולבצע משימות עבודה בו זמנית. מחקר של אוניברסיטת סטנפורד מצא שריבוי משימות עלול לפגוע בריכוז ובאיכות העבודה. 

אך במקום עבודה הדורש טיפול במספר משימות במקביל, ריבוי המשימות יכול להיות יתרון משמעותי. חברת גוגל, לדוגמה, ידועה ביכולתה להתמודד עם פרויקטים רבים בו זמנית. היא מעסיקה רבים מבני דור ה-Z שמביאים איתם את היכולת המדהימה הזו לניהול פרויקטים מורכבים בצורה יעילה. מנהלים בגוגל מעידים כי העובדים הצעירים שלהם מצליחים להתאים את עצמם במהירות למשימות משתנות ומגיבים במהירות לצרכים המשתנים של השוק.

 

2. תקשורת דיגיטלית: מהפרעה לנכס

בני דור ה-Z מתקשרים בעיקר דרך מדיות חברתיות והודעות מיידיות. המחקר של אוניברסיטת סטנפורד הראה שתקשורת דיגיטלית יכולה לפגוע בתקשורת פנים אל פנים. 

אך בעידן העבודה מרחוק והצורך בהסתגלות מהירה לטכנולוגיות חדשות, יכולת התקשורת הדיגיטלית שלהם הופכת לנכס. חברת פייסבוק, למשל, משתמשת רבות ביכולות התקשורת הדיגיטלית של עובדיה הצעירים על מנת להוביל פרויקטים חדשניים בצורה חלקה ומקצועית. המחקרים מראים כי השימוש בתקשורת דיגיטלית תורם להגברת שיתוף הפעולה והעברת המידע במהירות.

 

3. רצון במשמעות: משעמום לחדשנות

בני דור ה-Z מחפשים משמעות בעבודה ולא רק משכורת גבוהה. מחקר של גאלופ מצא שעובדים שמרגישים שיש להם משמעות בעבודה נאמנים ומסורים יותר. 

כשהעובדים מרגישים שהם תורמים למשהו גדול מהם, המוטיבציה שלהם עולה, והם הופכים לעובדים מסורים ויצירתיים יותר. חברת פטגוניה, המובילה בתחום האופנה בת-קיימא, מצליחה למשוך ולשמר את בני דור ה-Z בזכות המשמעות החברתית והסביבתית של עבודתה. במחקר נוסף, נמצא כי עובדים שמרגישים משמעות בעבודתם מציגים ביצועים גבוהים יותר ושביעות רצון גבוהה יותר בעבודה.

 

4. היחסים עם הטכנולוגיה: מתלות לחדשנות

בני דור ה-Z הם משתמשים כבדים בטכנולוגיה, לפעמים עד כדי תלות. מחקרים מראים שבמקרים של תקלות טכנולוגיות, הם עלולים להרגיש אבודים ולהיות פחות יעילים. 

אך הם מביאים איתם חדשנות והבנה מעמיקה של טכנולוגיות חדשות. עידוד ליצירתיות ושילובם בצוותי פיתוח טכנולוגי יכולים להוביל לפריצות דרך ולשיפורים בתהליכי העבודה. חברת טסלה, לדוגמה, מעסיקה רבים מבני דור ה-Z, שעוזרים לה לפתח טכנולוגיות חדשות ולשמור על מובילות בשוק. מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, מדגיש את החשיבות של עובדים צעירים בעלי כישורים טכנולוגיים ויכולת למידה מהירה.

 

5. חשיבה גלובלית ומודעות חברתית: מהסחות דעת לשיפור תרבות ארגונית

בני דור ה-Z גדלים בעולם גלובלי ומחוברים לאירועים חברתיים ופוליטיים. מחקר של דלויט מראה שמודעות חברתית גבוהה יכולה להוביל להסחות דעת בעבודה. 

אך המודעות החברתית שלהם יכולה להוביל לשיפור התרבות הארגונית ולקידום ערכים חיוביים בתוך החברה. חברת בנק לאומי, לדוגמה, מקדמת ערכים של שקיפות ואחריות חברתית, בזכות העובדים הצעירים שמביאים עימם את המודעות וההתלהבות לשינויים חברתיים. מחקרים מצביעים על כך שעובדים שמרגישים שהם תורמים לחברה ולסביבה סביבם מציגים ביצועים טובים יותר ושביעות רצון גבוהה יותר.

 לסיכום, דור ה-Z מביא איתו אתגרים ושינויים לשוק העבודה, אך עם גישה נכונה וניהול מדויק, ניתן להפוך את החסרונות למעלות ולהפוך אותם לעובדים מסורים, יצירתיים וחדשניים. מה שנדרש הוא הבנה, גמישות ומוכנות להשקיע בפיתוחם המקצועי והאישי. מחקרים ועדויות מהשטח מראים כי ניצול נכון של המאפיינים הייחודיים של דור ה-Z יכול להוביל להצלחות רבות ולהביא לתרומה משמעותית להצלחת הארגון.

תגיות: דור ה-Zעבודהקריירה

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}