מוח צעיר הוא המפתח לאריכות ימים ובריאות

מחקר חדש ומרתק שנערך בארה"ב על ידי חוקרים מאוניברסיטת דרקסל, מצא כי גיל מוח גבוה יותר קשור לסיכון גבוה יותר למחלות כמו שבץ, סוכרת ואלצהיימר. גיל מוח גבוה יותר קשור גם לשיעורי תמותה גבוהים יותר

האם אי פעם תהיתם מה יכול להיות 'הגיל' האמיתי של המוח שלכם? סביר להניח ששמעתם שהמוח משיל את התאים (נוירונים) שלו בקצב מסחרר, במיוחד כשאתם מבוגרים. על סמך ההנחה הזו, ברור שכולנו נשאף להחזיק במה שיש לנו, לאורך זמן רב ככל האפשר.

אולי אתם משחקים במשחקי חידות מילוליות וחזותיות מדי יום, בתקווה שהם יעזרו לשמור על זריזות המוח שלכם. תרגול כזה אכן עוזר, אולם חוקרים בתחום המוח מחפשים כל העת תחליפים טובים יותר. 

מחקר חדש ומרתק שנערך בארה"ב על ידי חוקרים מאוניברסיטת דרקסל, מצא כי גיל מוח גבוה יותר קשור לסיכון גבוה יותר למחלות כמו שבץ, סוכרת ואלצהיימר. גיל מוח גבוה יותר קשור גם לשיעורי תמותה גבוהים יותר.

במדגם המחקר נמצא כי 43% מתוך 3,500 משתתפי הניסוי, עמדו בקריטריונים של ריבוי תחלואה במחלה גופנית, ו-10% עמדו בקריטריונים של ריבוי תחלואה בבריאות הנפש. "הממצאים הראו שכפי שנחזה במחקר המדגמי, גיל מוח גבוה יותר קשור לסיכוי גדול יותר לפתח שתי מחלות כרוניות או יותר. גיל מוח גבוה יותר בתוספת גיל ביולוגי גבוה יותר, ניבאו ריבוי תחלואה בבריאות הנפש", מסבירה החוקרת סוזן בראון-ווייטבורן. "עד שיומצא שעון חכם שיוכל לקרוא באופן מיידי את גיל המוח שלך, עדיין יש נקודות מועילות מהמחקר הזה, שתוכלו ליישם כבר עכשיו".

לדברי החוקרת, אפילו אימון קוגניטיבי פשוט כמו שיפור כישורי החשיבה שלכם, יכול להיות בעל יתרונות ארוכי טווח, שיעזרו לכם לנהל טוב יותר את שגרת היומיום, ולהשאיר את המוח צעיר. "ישנם משחקים שפיתחו פסיכולוגים, שמותאמים במיוחד לשיפור גיל המוח. עקבו אחרי ההתקדמות שלכם, ותראו כיצד אתם משתפרים מיום ליום", היא מסכמת.

תגיות: אורח חיים בריא

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}