מחקר חדש קובע: זו הסיבה שאנחנו סובלים מכאבי ראש אחרי צריכת יין אדום

ויסקי ובירה לא מזיזים לכם אבל יין אדום עושה לכם כאב ראש עז? מחקר חדש מציע הסבר

אנשים רבים חווים כאבי ראש דווקא לאחר שהם שותים יין אדום. מדוע זה קורה דווקא עם יין אדום ולא עם משקאות אלכוהוליים אחרים? מחקר חדש שפורסם בכתב העת Scientific Reports מצא כי תכולת הפלבונול העשירה ביין אדום, ובמיוחד חומר בשם קוורצטין - משפיעה על האופן שבו הגוף מעבד את האלכוהול.

"קוורצטין הוא נוגד חמצון המצוי בפירות כמו ענבים ובירקות", מסביר כימאי היין ומחבר הספרים בנושא ד"ר אנדרו ווטרהאוס. ווטרהאוס הוא פרופסור אמריטוס במחלקה לגידול גפנים. "המחקר מצא שנוכחות של קוורצטין עם אלכוהול, יכולה ליצור תופעות לוואי שליליות.

"ההיבט המעניין ביותר של התופעה הזו הוא שההשפעה אינה ישירה. במילים אחרות, מצאנו שקוורצטין גלוקורוניד הוא 'הפושע', אבל אם תצרכו אותו במזון אחר, לא תקבלו כאב ראש. על פי ההשערה שלנו, כאב ראש יתרחש רק כאשר צורכים קוורצטין ואלכוהול בו זמנית".

לדבריו מצטרפת גם ד"ר מרי אן מייס, נוירולוגית מקליבלנד שאומרת כי: "יין אדום מכיל יותר טאנינים והיסטמינים בהשוואה ליין לבן, שגם הם גורמים שתורמים יותר לכאבי ראש". עוד גילו החוקרים כי חילוף החומרים שפועל בגוף אחרי שתיית היין האדום, מביא להצטברות של אצטלדהיד - רעלן מבוסס שגורם לסומק, הנגאובר, כאבי ראש ובחילות. למרבה המזל, הגוף שלנו מייצר אנזים בשם אלדהיד-דהידרוגנאז שדואג לפירוק של האצטלדהיד".

תגיות: תזונהבריאותיין אדום

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}