תמונת אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק תמונת אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק

החברה נכשלה? זה הזמן להפגין מנהיגות

דווקא במצבי השפל אפשר להוציא את הטוב החבוי בנו ובעובדים שלנו. בדיוק כפי שמפיקים שמן זית זך. סודות הניהול לפרשת "תצווה"

החברה תתכונן לעת צרה ותדע כי בשעת לחץ וקושי הכול תלוי במנהיגות ותפקוד מנהלי החברה ועובדיה. וגם אם החברה נכשלה במשימה מסוימת — אסור לעובדי חברה לשקוע בדיכאון. עליהם לנצל את האתגר, ללמוד מהמקרה, להפיק לקחים ולהתקדם הלאה. ולעיתים, דווקא ממצבי השפל אפשר לגלות את העוצמות החבויות הקיימות בחברה ובעובדיה, עוצמות שיצעידו את החברה ואת עובדיה לשיאים חדשים.

חברה שנכשלה במכרז מסוים, במקום לפטר את המנהל שהיה אחראי להגשה למכרז, להחליט שהיא לא ניגשת יותר למכרזים כאלה וכדומה, על החברה ללמוד את המקרה, להפיק את הלקחים לעתיד, להטמיע את הלקחים בקרב מנהליה ועובדיה ולהתקדם הלאה. ומצאנו כי בני ישראל משולים לזית. ככתוב: "וְאַתָּה תְּצַוֶּה אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְיִקְחוּ אֵלֶיךָ שֶׁמֶן זַיִת זָךְ כָּתִית--לַמָּאוֹר:  לְהַעֲלֹת נֵר, תָּמִיד. בְּאֹהֶל מוֹעֵד מִחוּץ לַפָּרֹכֶת אֲשֶׁר עַל-הָעֵדֻת, יַעֲרֹךְ אֹתוֹ אַהֲרֹן וּבָנָיו מֵעֶרֶב עַד-בֹּקֶר--לִפְנֵי יְהוָה:  חֻקַּת עוֹלָם לְדֹרֹתָם, מֵאֵת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל". (שמות כז, כ-כא)

וככתוב: "זַיִת רַעֲנָן יְפֵה פְרִי-תֹאַר, קָרָא יְהוָה שְׁמֵךְ--לְקוֹל הֲמוּלָּה גְדֹלָה, הִצִּית אֵשׁ עָלֶיהָ, וְרָעוּ, דָּלִיּוֹתָיו". (ירמיהו יא, טז)

וידוע כי שמן הזית הזך מצוי בתוך הזית ויוצא לאחר כתישת הזית. וכשם שכותשים את הזית כדי להוציא ממנו שמן, כך החבטות על בני ישראל מגלים את פנימיותם הטובה. מכאן, כי לעיתים, דווקא ממצבי השפל אפשר להוציא את הטוב החבוי בנו ולהתרומם מהשפל ומהכישלון למצב הרבה יותר טוב.

ואמר הרבי מקוצק על המשנה במסכת כלים (פרק יז, משנה יג): "כל שבים טהור חוץ מכלב המים מפני שהוא בורח ליבשה", שכלב המים נחשב לחיית יבשה משום שבשעת סכנה הוא בורח מהמים ליבשה. מכאן, שדווקא בעת סכנה מתבטאת מהותו של האדם.

מתוך הספר 'סודות הניהול - על פי פרשות השבוע' שנכתב ע"י תת-ניצב (בדימוס) עו"ד אורי אנגלהרד

תגיות: פרשת השבועהצלחה בעסקיםניהול בפרשה

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}