מעדיפים חלבון מן הצומח? זה הרכיב שאתם חייבים להשלים בעזרת תוספים

התוסף שאסור לוותר עליו אם אתם צמחוניים – ולמה ייתכן שתזונה צמחונית או טבעונית לא תתאים לכם כלל מבחינה בריאותית

כאשר משווים חלבון מהצומח לחלבון מן החי, יש הרבה גורמים שיש לקחת בחשבון, מטעם ועד עלות, אבל אם אתם שוקלים לעבור לתזונה צמחונית למטרת בריאות - כדאי להסתכל על המדע מאחורי היתרונות שלהם. 

צמחונים מודאגים מזה זמן רב לגבי השגת חלבון "שלם" ממקורות צמחיים. 

חלבונים טבעוניים רבים אינם מכילים את כל חומצות האמינו החיוניות, מה שגורם לאנשים מסוימים להאמין שהם חייבים לערבב ולהתאים את התפריט שלהם כדי ליצור את האיזון הנכון. דוגמה נפוצה היא שילוב של אורז ושעועית. תזונה מאוזנת היטב עשויה לספק כמויות מספקות של כל 20 חומצות האמינו, הן חיוניות והן לא חיוניות.

מחקר משנת 2019 על אנשים ששומרים על דיאטות טבעוניות וצמחוניות מצא שהם קיבלו יותר חלבון וחומצות אמינו, ממי שאינו צמחוני וטבעוני. מחברי המחקר גם הרחיקו לכת ואמרו שהמושג של מחסור בחומצות אמינו "הופרז באופן משמעותי".

ובכל זאת, ישנו רכיב תזונתי אחד שבו חלבונים מהצומח אינם יכולים להתחרות עם עמיתיהם מהחי: ויטמין 12B האחראי על תפקוד תקין של המוח, ויצירת תאי דם אדומים. "אם תבחרו להיות טבעוניים לחלוטין, סביר להניח שתצטרכו להוסיף את הרכיב התזונתי הזה לתזונה שלכם עם תוסף", מסבירה הדיאטנית האמריקנית איימי גורין. 

החלטתם להשלים ויטמין 12B עם תוסף ולאמץ דיאטה טבעונית או צמחונית? גם כאן, לדבריה, יש סכנה, שכן התזונה הזו אינה מתאימה לאנשים עם בעיות עיכול. "אנשים עם בעיות עיכול כמו 'תסמונת המעי הרגיז' יגלו עד מהרה שהתזונה הטבעונית והצמחונית אינן מתאימות להן, בשל תכולת הסיבים הגבוהה בהן", היא מסכמת. 

תגיות: ויטמין B12חלבון מן החיחלבון מן הצומח

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}