איך מוצאים אי של שפיות בתוך כל הכאוס הזה?

המצב המאתגר שכולנו נמצאים בו בימים קשים אלו, שיבש לנו את השגרה וגרם לטלטלה ולחוסר יציבות. איך מוצאים אי של שפיות בתוך כל הכאוס הזה?

המצב המאתגר, המטורלל וההזוי, שכולנו נמצאים בו בימים קשים אלו, שיבש לנו את השגרה וגרם לטלטלה ולחוסר יציבות. איך מוצאים אי של שפיות בתוך כל הכאוס הזה? קבלו כתבה מאת פסיכולוגית בכירה (עלומת שם) שרצה ברשת, המביאה עצות מעולות ומרגיעות במיוחד.

 

  1. ההתעדכנות האובססיבית ברשתות ובחדשות מספקת לנו תחושה של שליטה – אשליית שליטה. כאילו אם אנחנו כל הזמן מעודכנים, אנחנו עושים משהו בנדון. בפועל, לא רק שאנו לא עושים ולא עוזרים לאף אחד, אלא להיפך - אנו מחלישים ומעייפים את עצמנו, ולא משאירים לעצמנו, ולאהובים שלנו (שזקוקים לנו כעת), כוחות להתמודד. הדבר הנכון הוא להתעדכן במשורה – פעמיים-שלוש ביום ולא יותר.

 

  1. אם אנחנו לא מחוברים לחדשות 24/7 אנו עלולים להרגיש אשמים, בדומה ל"אשמת ניצולים", על כך שאיבדו את יקיריהם/ מתמודדים על התופת, ואנו, בניגוד אליהם, "פריבילגים". לכן אנו מרגישים צורך להביע תמיכה ע"י חיבור לחדשות, אך שוב, בפועל לא רק שהדבר אינו עוזר (לנו או להם), הוא רק מחליש אותנו.

 

  1. הסרטונים והעדויות שאנו נחשפים אליהם כרגע הם גדולים משנפשנו יכולה להכיל. חשוב שנזכור שהנפש שלנו היא יקרת ערך, וחשוב מאד לשמור עליה ולא להאביס אותה במידע מצמרר בהנחה שהיא כבר תסתדר. עלינו להתייחס אל נפשנו כאל "ישות חיצונית" שאנו צריכים להגן עליה ולטפל בה. כמו שאנו מעדיפים להמנע מאכילת ג'אנק קיצוני עבור גופנו, כך עם הנפש, עלינו לשים לב למה שאנחנו מכניסים אליה ובאיזה מינון.

 

  1. לנסות ליצור שגרה בתוך חוסר השגרה הזה. לתת לעצמנו משימות יומיות קטנות. לא לכעוס על עצמנו ועל כך שקשה לנו לתפקד כרגע בצורה מיטבית.

 

  1. לקחת הפסקות ולעשות דברים שמסיחים את הדעת: לשחק, לשמוע מוסיקה, לעשות פעילות גופנית, לראות סרט. כך, בעצם, נאוורר את הנפש.

 

  1. להיות ביחד ולדבר עם אנשים שעושים לנו טוב.

 

  1. לחשוב איך אני יכול/ה לעזור גם בדבר הכי קטן. מה יש לי לתת לזולת. התחושה שעזרתי למישהו מאד חשובה ועוזרת.

 

  1. להמנע מיצירת פוסט טראומה. גם חשיפה לתוכן קשה, כגון סרטון או תמונה, יכולים לגרום לפוסט טראומה. חשוב לדעת שקריטי לדבר על זה ולשתף שוב ושוב במה שראינו וחווינו. עצם החזרתיות והשיתוף עוזרים לעבד את החוויה.

 

  1. לזכור שכל מה שאנשים צריכים - זה שיהיו איתם ויקשיבו להם. אין צורך לומר "יהיה בסדר" כשהכל לא בסדר. מה שחשוב לזכור הוא – שכמו שכבר עברנו דברים מאתגרים אחרים, נעבור את זה.
תגיות: מלחמת חרבות ברזלהתמודדותהעצמה

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}