דייטים בכיף: איך תתגברו על הפחד שלכם מדחייה? כמה טיפים ששווה לשנן

מישל רייסר, עו"ס המתמחה בייעוץ דייטינג מציעה לזוגות לא להיבהל מתהליך ההיכרויות ולאמץ חמישה הרגלים שיעזור לנופף לשלום לפחד מדחייה

הפחד מדחייה הוא פחד טבעי שעשוי להתגלות לא רק בדייטים, אלא אף בראיונות עבודה, ובעצם בכל מפגש שלנו עם אחרים.

למרות שלעתים נראה שזוהי 'גזירת הגורל' להרגיש כך, ולא ניתן לעשות עם זה שום דבר - ההיפך הוא הנכון. "חשוב לתרגל טיפול עצמי ולבנות ביטחון עצמי, על מנת לשבור את מעגל הקסמים של בידוד והימנעות ממפגשים", אומרת מישל רייסר, עובדת סוציאלית במקצועה, שבין היתר מייעצת לזוגות בדייטים איך לא להיבהל מהתהליך, ולא להיכנס לפאניקה רק מהמחשבה שהוא אולי יגיד לי 'לא'. "הפחד מדחייה נעלם כשאתם מתחילים לחזק את האני שלכם ולהאמין שאתם טובים במהותכם, בלי קשר למה שאחרים אומרים. לכן, חשוב שנבנה לנו נפש עם ביטחון עצמי, שתרחיק אותנו ממגעל התקיעות, הפחדים והבדידות".

את הדרך לשם היא מציעה לעשות על ידי 5 הרגלים שכדאי לאמץ:

  1. לא לפחד מהידיעה שאני מפחד.

"אחת הדרכים להתמודד עם פחד מדחייה היא לקבל אותו, ופשוט לשים לב שהוא קיים. אל תחששו ממה אנשים יגידו ואל תרדפו את עצמכם בגלל הרגשות שלכם, כי זה עשוי להחמיר את המצב. אל תזלזלו בעצמכם עם משפטים כמו 'למה אני לא יכול להיות נורמלי?'. נסו לשים את הפחד במקומו ורק להתבונן בו, במקום לשפוט את עצמכם דרכו.

  1. הרגילו את עצמכם לדבר חיובי.

לדברי רייסר, דיבורים חיוביים יוצרים 'מסלולים' חדשים במוח, והדבר יכול לשפר את מצב הרוח ולהגביר את הביטחון העצמי. "זה אולי נשמע טיפשי, אבל כל המנטרות שאתם אומרים לעצמכם בהחלט מגדירות את מצב הרוח שלכם".

  1. אל תתנו לפחד מהדחייה להגדיר אתכם.

"יש כל כך הרבה דברים שהופכים אדם לייחודי ומיוחד, ולכל אחד יש את המתנות שלו. פחד מדחייה הוא רק חלק אחד קטן מהאישיות שלכם, ואינו מעיד כלל על האדם שאתם. אז מה אם הפחד מדחייה קיים? זה לא אומר שאתם צריכים להפוך אותו לחלק מהזהות שלכם".

  1. תנשמו!

תאמינו או לא, אבל לאופן שבו אנחנו נושמים יש קשר לפחדים בכלל, ולפחד מדחייה בפרט, שכן, כשאנחנו לא נושמים בצורה מספקת, הלחץ בגוף עולה ואיתו עולה גם הורמון הסטרס קורטיזול. אם תקחו כמה נשימות איטיות ועמוקות, הלחץ יפחת.

"כשמישהו מתמודד עם רגש לא נעים, הוא נוטה לנסות לגרום לו להיעלם, או מאידך, להיות אובססיבי לגביו", אומרת רייסר. "נסו לגשת לתחושת הפחד בסקרנות: מצאו מקום שקט לשבת בו וקחו כמה נשימות עמוקות ורגועות. זה אמור לעזור".

  1. תרגלו מדיטציה.

לדברי רייסר, אנשים שעושים מדיטציה מרגילים את עצמם להיות נוכחים ברגע, ו"זה יכול למנוע את הפחדים ולמגר דיבור עצמי שלילי. אנשים שעושים מדיטציה מסוגלים יותר להיות נוכחים ברגע, וזה יכול לעזור לא להסתבך בפחדים ובדיבור עצמי שלילי. התחילו עם 2 דקות ביום ותתקדמו משם. ישנם משאבים נהדרים וחינמיים רבים זמינים לתחילת העבודה עם מדיטציה".

תגיות: דייטיםפחד מדחיהחרדת נטישה

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}