אילוסטרציה אילוסטרציה

"היא עדיין ילדה פראית": ננטשה בגיל 3 וגדלה עם להקת כלבים

אוקסנה מלייה מאוקראינה אומצה בגיל 3 על ידי להקת כלבים, לאחר שהוריה נטשו אותה בקור. היא למדה לנהום, ליילל ולנבוח, לאכול בשר נא ולישון במלונה. בגיל 9 היא חולצה על ידי הרשויות למוסד שיקומי. כיום היא בת 40 ועדיין אינה מסוגלת לתקשר כרגיל

האם החברה משפיעה על ההתנהגות וההתפתחות שלנו? כנראה שהרבה יותר ממה שחשבנו. הילדה האוקראינית אוקסנה מלייה ננטשה על ידי הוריה האלכוהוליסטים מחוץ לבית בקור המקפיא בגיל 3 בלבד. היא גדלה לצד כלבים משוטטים ובתור ילדה למדה לנבוח, ליילל ולהלך על ארבע, כמו שאר חבריה ללהקה.

בראיון לתוכנית "60 דקות אוסטרליה", אוקסנה, בת ה-40 כיום, סיפרה על ילדות קשה מנשוא: "לאמא היו יותר מדי ילדים ולא מספיק מיטות. זחלתי אל המלונה של הכלבה והתחלתי לחיות איתה".

מגיל 3 ובמשך 5 השנים הבאות, אוקסנה חיה לצד הכלבה במלונה ו"אומצה" על ידי הכלבים המשוטטים שבכפר העני בו גדלה. כל זאת על מנת לשרוד. היא הפסיקה לדבר והתחילה לנבוח ולנהום כמו שאר חבריה. "דיברתי איתם, הם נהמו ואני חזרתי אחריהם. זו הייתה דרך התקשורת שלנו", סיפרה.

אוקסנה חיה ככלבה מן המניין. היא ליקקה את עצמה, אכלה בשר נא, הלכה על ידיה וברכיה, חיפשה אוכל באשפה והתנשפה. אנה צ'לאיה, מנהלת המוסד הטיפולי בו מתגוררת אוקסנה היום, תיארה אותה "יותר כמו כלבה קטנה מאשר ילדה אנושית. היא הייתה מוציאה את הלשון שלה כשהייתה רואה מים ואוכלת עם הלשון ולא עם הידיים", סיפרה.

כשהייתה בת 9, אוקסנה נבחה על שכנתה. רק אז נכנסו הרשויות האוקראיניות לתמונה. כשניסו לחלץ אותה בפעם הראשונה, להקת כלבים הגנו עליה באגרסיביות מפני המשטרה. רק לאחר שצוותי החילוץ זרקו להם מזון, הם הצליחו להסיח את דעתם ולהוציא את אוקסנה הקטנה מהמלונה.

היציאה של אוקסנה מהסביבה החייתית לסביבה האנושית, לא הצליחה לשקם אותה לחלוטין. לין פרי, פסיכולוגית ילדים, אמרה שכנראה לא תוכל לעשות שום פעולה כמו אדם נורמטיבי ושילדים שלא רכשו שפה עד גיל 5 כנראה כבר לא יצליחו. בתור ילדה, אוקסנה כלל לא דיברה. היא הייתה ילדה פראית שבמקום להגיד "אמא" ו"אבא" - היא נבחה. המילים האלו כלל לא היו רלוונטיות עבורה.

כיום, למרות שהיא חיה במוסד טיפולי, אוקסנה עדיין מתקשה לתקשר כמו אדם רגיל. היא אינה יכולה לקרוא או לכתוב, אבל מצליחה לעשות דברים כמו לסדר את החדר או לעזור במטבח. "היא עדיין ילדה פראית, אבל היא עושה את כל מה שהיא יכולה בשביל לחיות חיים רגילים", אמרה צ'לאיה.

תגיות: רץ ברשתמעניין

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}