סרחיו עם הספר un bacari suelto - De Colección. הראשון שיצא לאור, יולי 2016 סרחיו עם הספר un bacari suelto - De Colección. הראשון שיצא לאור, יולי 2016

"הילדים שלי צוחקים על זה שבגילי המתקדם הפכתי ליוטיובר"

סרחיו בקארי, איש חינוך ממוצא ארגנטינאי, מצא את עצמו מנהל ערוץ יו טיוב מצליח בספרדית, עם מאות אלפי מנויים. מה הנישה הייחודית שמצא, איך היא קשורה לעגילים שלו, וכיצד היא השפיעה על יחסיו עם משפחתו הדתית בבואנוס איירס?

סרחיו בקארי לא תכנן להיות כוכב יוטיוב, אבל זה בדיוק המקום בו הוא מוצא את עצמו כיום. יש לו ערוץ יו טיוב עם 800 אלף מנויים. יש בערוץ 1800 סרטונים עם מאות אלפי צפיות, ובכל יום נכנסים כמיליון איש לצפות בערוץ. נתקלתי בו לראשונה כשהורי הארגנטינאיים הפנו את תשומת לבי לתופעה המעניינת: סרטונים בספרדית העוסקים באהבת הארץ ובקשר לתורה. הוא מצלם פה אבל גם בכל העולם: במצרים, ירדן, אתיופיה ועוד. בכל מקום הוא מחפש להביא את הזווית שמחברת את העם והארץ.

בקארי הוא בן 57, אב לחמישה וסבא לארבעה (וחצי). הבן השני שלו נפטר כשהיה בן שנתיים מסרטן, ועל אף שעברו מאז לא מעט שנים, עיניו לחות כשהוא מספר לי על כך. הוא נולד בארגנטינה למשפחה דתית אבל בחר בדרך אחרת. ההורים שלו לא קיבלו את הבחירה שלו בקלות.  ״תשתדל לא לבוא לבית הכנסת ותשמור על פרופיל נמוך, שלא תדפוק את השידוכים של האחים שלך״ הם אמרו. ״אז עליתי לארץ, התאהבתי ונשארתי״ הוא מספר בחיוך.

מה איתם היום? 

״הם  עדיין בבואנוס איירס. כשהתחלתי להיות יוטיובר עוד פעם חזרו הבעיות בינינו כי הרבה אנשים ראו אותי כחילוני מסתובב עם התנ״ך ואומר דברי תורה וזה היה קצת מבלבל. אבל בנסיעה האחרונה שלי לשם הכל השתנה״.

סרחיו בשנת התנדבותו בקיבוץ ניר דוד, 1986סרחיו בשנת התנדבותו בקיבוץ ניר דוד, 1986

מה קרה?

״נסעתי לכבוד הבר מצווה של האחיין. כשהיינו בבית הכנסת אחי אמר שהפעם לא אוכל לעלות לתורה כי כולם כבר יודעים שאני חילוני בגלל הסרטונים. בכל זאת הגעתי לבית הכנסת והנחתי תפילין כדי לכבד אותם. אחי ביקש ממני לנשק את היד של הרב כשהוא יגיע, ולא הרגשתי נוח אז לא הסכמתי. כשהרב הגיע ניגשתי אליו והצגתי את עצמי והוא אמר שהוא כבר יודע מי אני. הוא לקח אותי למשרד שלו ורצה שנדבר. ״ יש לי בעיה איתך״ הוא אמר. ״מה?״ שאלתי. הוא סיפר לי שיש הרבה אנשים שמבקשים ממנו לינקים לסרטונים שלי אבל הוא לא יכול לשתף כי אני אומר בסרטון שאני מצלם בשבת. הוא הסביר לי שאני לא חייב להגיד את זה, כי אז זה נחשב שמי שרואה וכן שומר שבת לוקח חלק בחילול שבת. ״חבל למנוע את זה מהם״ הוא אמר. הבנתי שהוא צודק. הוא נתן לי עצות טובות בלי לכפות עליי לשמור מצוות, ומאז הערוץ התחיל לפרוח למספרים ענקיים. היום אני כבר לא מצלם או מעלה בשבת״.

ואיך הקשר עם המשפחה שלך היום?

״הם ממש גאים בי כי הם הבינו שאני מקרב אנשים ליהדות לפעמים יותר מהרבנים שלהם. אפילו הוזמנתי לבית הכנסת בפסח הקרוב לתת דרשה ולעלות לתורה״.

סרחיו הוציא עד היום שני ספרים הנמכרים בכעשרים מדינות בעולם. הוא העביר שלושה קורסים למכון למדריכים בירושלים, והוזמן לארגנטינה ולצ׳ילה להרצאות. חלק מתכני הבלוג שלו נלמדים בבתי ספר יהודיים בארגנטינה, והוא גם הגיש תוכנית רדיו ב״רדיו ספרד״. 

איך הגעת לכל העיסוק הזה ביו טיוב?

״עבדתי בעבר בחינוך מיוחד ובאקי״ם עם אנשים עם מוגבלות שכלית. הקמתי בראשון לציון מעון יום ובסופי שבוע אירחנו אצלנו בבית את הבוגרים ללינה. כשהבן שלי שירת ב״צוק איתן״ בעזה התחלתי לכתוב בכנות את הרגשות שלי כאבא לחייל וזה עשה הדים. כשנגמרה המלחמה פנו אלי יהודים מארגנטינה וביקשו ממני להמשיך לכתוב. עשיתי את זה 6 שנים בהתנדבות בפייסבוק ומשם התגלגלתי לסרטונים. כשעברתי ליו טיוב פתאום גיליתי יום אחד הודעה שיש לי יתרה של 8000 שח לזיכוי. הבנתי שאפשר להתפרנס מזה וזה מה שאני עושה היום״.

זה מספיק כמקור פרנסה עיקרי?

״את לא תאמיני עד כמה. זה לא מיליונים אבל זה הרבה יותר ממה שהרווחתי כאיש חינוך״.

למה הערוץ שלך כל כך מצליח לדעתך?

״כי מצאתי איזה נישה שלא היתה קיימת של תכנים על יהדות וארץ ישראל בספרדית, וזה מדבר לאוהבי ישראל מכל הדתות כי זה הבסיס של כולנו. אני מביא סרטונים מהחוויה שלי בתור יהודי חילוני פה. חשוב לי שאנשים לא דתיים יתקרבו לתורה ושיבינו שהיא גם שלהם, שזה שהם לא שומרים מצוות לא אומר שהם לא מחוברים לספר הזה. אין לי אג׳נדה ״למכור״: אני בא נקי. חילוני משוגע עם עגילים, כובע וסרטים שחורים על האצבעות שמדבר תורה זה לא דבר מאיים. מה שחשוב לי זה שיכבדו את התורה ויבינו כמה היא בעלת ערך לכל אחד״. 

סרחיו עם שני בניו, ישי ועדן, אפריל 2012סרחיו עם שני בניו, ישי ועדן, אפריל 2012

מאיפה אתה מביא את החומרים שלך?

״למדתי חינוך והיסטוריה באוניברסיטה ואני מטייל הרבה בארץ. אפילו עשיתי את כל המקטעים של ״שביל ישראל״. בכל טיול אני מחבר את המקום לקטע מהתורה. שבוע שעבר פרסמתי סרטון על הגר ושרה ונתתי אינטרפרטציה אישית. חלק ממש אוהבים אבל יש גם תגובות שפחות כמובן. אני מוכן ללמוד מכולם״. 

איזה סרטון הכי אהוב בערוץ שלך?

״הסרטון הכי נצפה הוא על אשת לוט והסיפור של סדום ועמורה, אבל מבחינתי זה לא הסרטון הכי טוב. הסרטון הכי אהוב עלי הוא תמיד האחרון שאני עושה. אני עושה סרטונים בשטחים, בקבר יוסף, במזבח יהודה ובכל מקום שאני ארגיש שיש חיבור לנושא״.

איך הילדים שלך מקבלים את היותך יוטיובר?

״הם צוחקים עליי שבגילי המתקדם זה מה שאני עושה, וגם כשאני מבקש מהם עזרה בטכנולוגיה כי לא הכל אני יודע לבד״.

ראיתי שהעלית סרטוני הסברה בעניין המלחמה ואז הפסקת, מה קרה?

״יש לי בן ששירת במלחמה בעזה. הוא גם כיכב בכמה סרטונים שלי אבל הוא נפצע עם הפלוגה של עידן עמדי. הוא קיבל מזה טראומה וגם אנחנו. אז החלטתי שאני לא מתעסק יותר במלחמה ומעלה רק סרטונים של טיולים. שיראו שיש פה בארץ עוד דברים טובים, ולא רק כאב וקושי״.


 

תגיות: סיפורי חייםיו טיוב

האם הכתבה עניינה אותך?

אולי יעניין אותך גם

תוכן חם שלא כדאי לפספס

חדש ב-VLU PLAY
{{ item.duration_text }}